تماس
جلسه دموکاتالوگ
عضویت در خبرنامه

مفهوم erp و بهترین نرم افزار erp

بهترین نرم افزار ERP چیست؟ مفهوم ERP از زبان حسابداران خبره

آیا می‌دانید مفهوم ERP چه معنایی را به دنبال دارد و بهترین نرم افزار ERP در بازار کدام است؟ امروزه اکثر سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری، از سیستم برنامه ریزی منابع سازمان استفاده می‌کنند و با توجه به نتایجی که برای سازمان‌ها به همراه دارد، نمی‌توان از تاثیر و اهمیت ERP یا همان برنامه‌ریزی منابع سازمانی چشم پوشی کرد.

مفهوم برنامه ریزی منابع سازمان، به خوبی نشان می‌دهد که این سیستم در کدام مسیرها سازمان را یاری خواهد نمود. حسابداران خبره در سازمان‌های بزرگ، ERP را در تمامی بخش‌های سازمان به کار می‌برند. در این مقاله قصد داریم مفهوم ERP را شفاف‌سازی کنیم تا با مزایای استفاده از آن نیز آشنا شوید. البته ناگفته نماند که کمک خواهیم نمود تا در انتخاب سیستم سازمان، بهترین نرم افزار ERP را برگزینید.

خواندن مقاله مفهوم erp را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران مالی
حسابداران
دانشجویان رشته حسابداری

ERP چیست؟

مفهوم erp چیست؟ سوالی که قصد داریم در ابتدای مقاله به آن پاسخ دهیم تا آگاهی شما را نسبت به برنامه ریزی منابع سازمانی افزایش دهیم، پاسخ به این سوال است. به طور کلی مفهوم erp برای یک شرکت و سازمان که قصد ادامه فعالیت تجاری خود را دارد، به معنای برنامهریزی برای منابع یک سازمان است. این منابع محدود به یک بخش سازمان نیست، بلکه تمامی بخش‌های سازمان را شامل می‌شود.

اکنون دانستیم که مفهوم ERP چیست  و به چه منظوری در سازمان‌ها اجرا می‌شود. اما بگذارید مطالب فوق را خلاصه‌تر بگوییم تا قابل فهم‌تر باشد. مفهوم erp یک ماژول سازمانی است که سازمان را در مسیر پیش روی خود اعم از تولید، فروش، صورتحساب و… یاری می‌کند و امور پیچیده سازمان را با خودکار سازی اقدامات، تسهیل و تسریع می‌نماید.

مفهوم ERP

مفهوم erp را می‌دانید؟ می‌دانید این واژه به چه معناست؟ در قسمت فوق به صورت کلی اشاره نمودیم، اما اکنون قصد داریم با جزئیات بیشتری مفهوم erp را شفاف سازی کنیم. مفهوم erp را به عنوان یک راه حل و ابزار نرم افزاری می‌دانند، که در سازمان‌ها فعالیت بخش‌های مختلف شرکت را کنترل و مدیریت می‌نماید. نتیجه این اقدامات صعودی شدن وضعیت عملکرد و افزایش فروش سازمان است.

برنامه ریزی منابع سازمان

آشنایی با مفهوم ERP

ERP مخفف چیست؟

در مفهوم erp ،erp متشکل از چه واژه‌هایی است؟ در این قسمت می‌خواهیم حروف مخفف شده‌ی مفهوم erp را معرفی نموده و معنای هر یک را با توجه به نوع کسب و کار شما در سازمان توضیح و تعریف کنیم. مفهوم erp  تشکیل شده از واژه‌ی (Enterprise Resource Planning) می‌باشد که به معنای برنامه‌ریزی منابع سازمانی است.

واژه‌ی (Enterprise) به معنای سازمان و شرکت است، واژه‌ی (Resource) به معنای منابع می‌باشد و در آخر واژه‌ی (Planning) به معنای برنامه‌ریزی است. مفهوم ERP اطلاعات محور بوده و تمام فعالیت‌ها و منابع سازمان را مورد بررسی قرار می‌دهد. متناسب با آن‌ها تصمیمات و گزینه‌های بهتری را در مقابل صاحبان کسب و کارها و مدیران قرار می‌دهد.

ویژگی‌های عمومی نرم افزارهای erp

بعد از بیان مفهوم erp در این قسمت می‌خواهیم به چند مورد از ویژگی‌های عمومی نرم افزار erp بپردازیم. در ادامه به معرفی بهترین نرم افزار erp نیز خواهیم پرداخت تا آسا‌ن‌تر بتوانید برای سازمان خود انتخاب کنید. ویژگی‌های عمومی نرم افزار erp را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

ویژگی‌های عمومی نرم افزارهای erp

ویژگی‌هایی که تمام نرم افزارهای ERP از آن برخوردارند

موارد ذکر شده، ویژگی‌های عمومی نرم افزار erp هستند که تمامی آن‌ها از این خصوصیات برخوردار هستند. پس در هنگام خرید و تهیه نرم افزار، باید با دقت و مشورت کامل با متخصصان این نرم افزار اقدام به خرید نرم افزار کنید.

چگونه یک سیستم erp مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک نرم افزار مناسب، چه اقداماتی باید انجام شود؟ پاسخ به این سوال کاملا واضح و روشن است. در مفهوم erp ذکر نمودیم، برای این که بتوانید یک نرم افزار erp مناسب انتخاب کنید، باید هدف‌ها و خواسته‌های شرکت خودتان را بدانید. باید بدانید که سازمانتان با چه هدف و مسیری راه اندازی شده است. برای تحقق کدام نیازها در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد.

اگر قصد دارید وضعیت عملکرد سازمان را بهبود بخشید و همچنین با مفهوم erp آشنا هستید، باید بهترین نرم افزار ERP را برای سازمانتان انتخاب کنید، می‌توانید از صفحه نرم افزار erp آرین سیستم اقدام کنید.

تنها در صورت دانستن نیازمندی‌های سازمان خودتان است که می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. مورد دوم که در انتخاب یک سیستم erp مناسب شما را کمک می‌کند، این است که اگر با نرم افزار و کارکرد آن آشنایی ندارید، خودسرانه به انتخاب آن اقدام نکنید. ابتدا با کارشناسان و متخصصان این حوزه مشاوره داشته باشید. مورد سوم این است که تامین کنندگان معتبر این نرم افزار را شناسایی کنید.

امکانات بهترین نرم افزارهای ERP

نرم‌افزارهای مدیریت منابع سازمانی (ERP) ابزارهایی هوشمند هستند، که به شرکت‌ها و سازمان‌ها در بهبود فرآیندهای مختلف از جمله مالی، تولید، موجودی، منابع انسانی و مدیریت مشتریان کمک می‌کنند. این نرم‌افزارها با ادغام داده‌ها و فرآیندها در کلیه بخش‌های سازمان، به تصمیم‌گیری بهتر و بهره‌وری بالاتر کمک می‌کنند. در این بخش برخی از قابلیت‌های کلیدی نرم‌افزارهای ERP را آورده ایم.

  • ادغام داده‌ها و اطلاعات: نرم‌افزارهای ERP قابلیت ادغام داده‌ها و اطلاعات از انواع دپارتمان‌ها و فرآیندها را دارند. این ویژگی به تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تر و بهتر کمک می‌کند.
  • مدیریت مالی: نرم‌افزارهای ERP ابزارهای مالی کاملی را ارائه می‌دهند، که شامل حسابداری، بودجه‌بندی، مدیریت درآمدها و هزینه‌ها و تجزیه و تحلیل مالی است.
  • مدیریت زنجیره تأمین: نرم‌افزارهای ERP قابلیت مدیریت کامل زنجیره تأمین از جمله مدیریت سفارشات، تولید و موجودی‌ها را فراهم می‌کنند.
  • مدیریت منابع انسانی: این نرم‌افزارها امکان مدیریت جامع اطلاعات کارکنان، حقوق و دستمزد، ترازبندی کارمندان و ارتباطات داخلی را دارند.
  • مدیریت مشتریان: امکانات مدیریت مشتریان در نرم‌افزارهای ERP شامل پیگیری سفارشات، ارتباط با مشتریان و تحلیل رفتار مشتریان می‌باشد.
  • تجزیه و تحلیل و گزارش‌دهی: نرم‌افزارهای ERP امکانات تجزیه و تحلیل داده‌ها و ارائه گزارش‌های دقیق جهت تصمیم‌گیری‌های موثر را فراهم می‌کنند.

باتوجه به این امکانات، نرم‌افزارهای ERP باعث بهبود بهره‌وری و توانایی هماهنگی در سازمان‌ها می‌شوند و به مدیران کمک می‌کنند، تا تصمیم‌گیری‌های بهتر و دقیق‌تر انجام دهند.

چرا باید بهترین نرم افزار erp را انتخاب کنیم؟

دلیل آن‌که باید بهترین نرم افزار ERP را انتخاب کنیم چیست؟ برای پاسخ به سوال باید کمی موضوع را برای انتخاب بهترین نرم افزار ERP شفاف سازی کنیم. در ابتدای مقاله بیان کردیم که نرم افزار ERP چرخه عمر محصول، واحد تولید، سفارشات، زنجیره تامین و بخش‌های مختلف سازمان را کنترل و مدیریت می‌نماید. به همین خاطر به سیستم erp یک سیستم ماژولار گفته می‌شود.

انتخاب مناسب نرم افزار erp موجب می‌گردد، نرم افزار متناسب با خواسته‌های سازمان باشد. مهمترین اقدامی که هر سازمانی باید آن را انجام دهد، برنامه ریزی منابع سازمانی برای یکپارچه نمودن کسب و کار است. تنها ERP می‌تواند در این مسیر سازمان را یاری کند. برنامه ریزی منابع سازمان به مدیران کمک می‌کند، تا مسیر درست را انتخاب نموده و تصمیمات مناسب اتخاذ نمایند.

فاکتورهای انتخاب بهترین نرم افزار ERP

انتخاب بهترین نرم‌افزار ERP برای یک سازمان، جهت خرید ERP نیازمند بررسی دقیق و توجه به چندین فاکتور مهم است. در ادامه، فاکتورهایی که در انتخاب نرم‌افزار ERP موردنظر دخیل هستند را آورده ایم.

نیازها و اهداف سازمانی:

ابتدا باید نیازها و اهداف واقعی سازمان خود را شناسایی کنید. آیا سیستم مورد نظر باید تمامی فرآیندهای سازمانی را پوشش دهد یا فقط بخشی از آن؟

مقیاس سازمان:

باید توجه داشته باشید که نرم‌افزار ERP مورد نظر برای سازمان شما قابلیت مقیاس‌پذیری داشته باشد، تا با رشد سازمان هماهنگ شود.

تطابق با صنعت:

برخی نرم‌افزارهای ERP برای صنایع خاص طراحی شده‌اند. شما باید اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار انتخابی با نوع صنعت شما همخوانی دارد.

سازگاری با سیستم‌های موجود:

باید بررسی نمایید که نرم‌افزار ERP انتخابی شما به راحتی با سیستم‌های موجود در سازمان شما تعامل کند. همچنین امکان تبادل اطلاعات را داشته باشد.

قابلیت تخصیص و تنظیم:

نرم‌افزار باید قابلیت تنظیم به نیازهای ویژه سازمان شما داشته باشد و اجازه دهد فرآیندها و گردش کارهای خاص را پیکربندی کنید.

رابط کاربری مناسب:

رابط کاربری نرم‌افزار باید ساده باشد تا کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. کار با نرم افزار نباید برای کاربران سازمان شما پیچیده و سخت باشد.

هزینه‌ها و مدت زمان پیاده‌سازی:

هزینه نرم‌افزار، هزینه‌های پیاده‌سازی و مدت زمان لازم برای راه‌اندازی نرم افزار ای ار پی مورد نظر خود را حتما درنظر بگیرید، که این زمان باعث تداخل در عمکرد و کارایی پرسنل شما نشود.

پشتیبانی و آپدیت:

نرم‌افزار باید دارای پشتیبانی مطمئن و امکان به‌روزرسانی باشد، تا به مرور زمان همگام با تغییرات صنعت امکانات جدید به آن اضافه شود.

امنیت:

امنیت اطلاعات و دسترسی به داده‌ها باید در نرم‌افزار مورد نظر به خوبی تامین شده باشد.

نیازمندی‌های فنی:

نیازمندی‌های فنی مانند پلتفرم‌های سازگار، پایگاه‌داده‌های مورد حمایت و زبان‌های برنامه‌نویسی مورد نیاز نیز باید مدنظر قرار گیرند.

در نهایت، انتخاب نرم‌افزار ERP نیازمند بررسی دقیق و مقایسه‌ای کامل از گزینه‌های مختلف در بازر نرم افزار است. همچنین، مشورت با افراد متخصص در این حوزه و استفاده از تجربه‌ سازمان‌های دیگر می‌تواند به شما در این انتخاب کمک کند.

مزایای بهترین نرم افزار ERP برای کسب و کارها

اکنون می‌خواهیم چند مورد از مزایای نرم افزار ERP را بیان کنیم، تا به صورت کامل بدانید سیستم ERP چیست. مواردی که در ادامه ذکر خواهد شد، کمک خواهند کرد شرکت آسان‌تر در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیرد.

مزایای بهترین نرم افزار ERP برای کسب و کارها

آشنایی با مزیت‌های بهترین نرم افزار erp

اگر بخواهیم در قالب چند مورد مزایای استفاده از سیستم ERP برای سازمان شما را معرفی کنیم، موارد زیر تنها چند مورد از مزایای استفاده از سیستم‌های ERP برای سازمان‌ها هستند. هر سازمان می‌تواند بر اساس نیازها و شرایط خود، از این مزایا استفاده کند.

  1. یکپارچگی فرآیندها: سیستم‌های ERP اجازه می‌دهند تا مدیران تمامی فرآیندهای سازمانی را در یک مجموعه یکپارچه مدیریت کنند. این باعث بهبود هماهنگی و انسجام در تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد سازمان می‌شود.
  2. افزایش کارایی: با بهینه‌سازی و خودکارسازی فرآیندها، زمان و منابع مورد نیاز برای انجام وظایف کاهش می‌یابد و کارایی بهبود می‌یابد.
  3. دسترسی به اطلاعات بهتر: سیستم‌های ERP اطلاعات مربوط به مختلف بخش‌ها و فرآیندهای سازمان را در یک پلتفرم مشترک جمع‌آوری و ارائه می‌دهند، که باعث افزایش دقت و اعتماد به اطلاعات می‌شود.
  4. تصمیم‌گیری بهتر: با دسترسی به داده‌ها و گزارش‌های به‌روز و تحلیل‌پذیر، مدیران سازمان می‌توانند تصمیمات بهتر و استراتژی‌های کسب و کار را ایجاد کنند.
  5. کاهش هزینه‌ها: بهره‌وری بالا، کاهش تکرار و اشتباهات و بهبود مدیریت منابع منجر به کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌شود.
  6. پیشگیری از اشتباهات: این سیستم‌ها با اجازه دسترسی به داده‌ها و کنترل دقیق، به پیشگیری از اشتباهات و مشکلات در فرآیندها کمک می‌کنند.
  7. تطابق با مقررات: سیستم‌های ERP به سازمان‌ها کمک می‌کند، تا با مقررات و استانداردهای صنعتی تطابق داشته باشند.
  8. اطلاعات به روز و همگرا: تغییرات در یک بخش از سازمان در سیستم ERP به طور خودکار در سایر بخش‌ها نیز اثر می‌گذارد، که باعث بروز رسانی اطلاعات می‌شود.
  9. افزایش تعامل و ارتباط: با بهبود دسترسی به اطلاعات و افزایش تعاملات درون سازمانی، همکاری و اشتراک دانش افزایش می‌یابد.
  10. ارتقاء تجربه مشتری: اطلاعات به‌روز مشتری در سیستم ERP باعث بهبود خدمات و پاسخگویی به نیازهای مشتریان می‌شود.

ارزش‌های نرم افزار ERP برای کسب و کارهای بزرگ

ساختار ERP به گونه‌ای است که اطلاعات و داده‌های سازمان در درون ERP قرار می‌گیرد. در حقیقت سازمان از این فرصت برای یکپارچه سازی کسب و کار خود می‌تواند استفاده کند. که نتیجه این اقدام صرفه جویی در زمان و منابع سازمانی خواهد بود. مهم ترین ارزش‌های نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی شامل موارد ذکر شده در جدول زیر است:

ردیف ارزش‌های نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی
1 مشاهده امور مالی و حسابداری
2 کنترل تدارکات سازمان
3 مدیریت ریسک و منابع سازمانی
4 افزایش همکاری کارکنان و کاربران
5 قابلیت سفارش سازی به صورت اتوماتیک
6 خودکارسازی امور
7 ارائه صورتحساب

در واقع نرم‌افزارهای ERP (برنامه‌ریزی منابع سازمانی) برای کسب و کارهای بزرگ، ارزش‌های بسیاری دارند که به بهبود عملکرد و مدیریت سازمان کمک می‌کنند. علاوه بر مورد ذکر شده در جدول بالا، در ادامه ارزش‌های مهم دیگرنرم‌افزارهای ERP برای کسب و کارهای بزرگ را آورده ایم.

یکپارچگی فرآیندها: ERP با ایجاد یک محیط یکپارچه، فرآیندهای مختلف از جمله مالی، تولید، توزیع، فروش و مدیریت منابع انسانی را با هم ترکیب می‌کند. این باعث افزایش هماهنگی و بهبود تصمیم‌گیری‌ها می‌شود.

بهبود دسترسی به اطلاعات: نرم‌افزار ERP اطلاعات مختلف را در یک پایگاه داده مشترک جمع‌آوری می‌کند و به کاربران امکان دسترسی آسان به اطلاعات را می‌دهد. این باعث تصمیم‌گیری بهتر و مبتنی بر داده می‌شود.
بهبود کارایی: با بهینه‌سازی و خودکارسازی فرآیندها، زمان و منابع مورد نیاز برای انجام وظایف کاهش می‌یابد و کارایی افزایش می‌یابد.
تجمیع گزارش‌ها و تحلیل‌ها: نرم‌افزار ERP به مدیران اطلاعات دقیق و به‌روز را در قالب گزارش‌ها و تحلیل‌ها ارائه می‌دهد، که این امر به ایجاد تصمیمات استراتژیک کمک می‌کند.
کاهش هزینه‌ها: افزایش بهره‌وری، کاهش تکرار و اشتباهات و بهبود مدیریت منابع منجر به کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌شود.
پیشگیری از اشتباهات: با کنترل دقیق فرآیندها و دسترسی به اطلاعات به‌روز، احتمال بروز اشتباهات مخصوصا برای محاسبات حساسی مثل بهای تمام شده کالای فروش رفته کاهش می‌یابد.
مدیریت منابع انسانی: نرم‌افزار ERP امکان مدیریت بهینه منابع انسانی را از جمله انتخاب و استخدام، آموزش، مدیریت حقوق و مزایا و ارزیابی عملکرد فراهم می‌کند.
مقیاس‌پذیری: نرم‌افزارهای ERP باید با رشد سازمان مقیاس‌پذیر باشند و به سادگی تغییرات و افزودن ماژول‌های جدید را پشتیبانی کنند.
پشتیبانی از تصمیم‌گیری استراتژیک: با تأمین داده‌ها و گزارش‌های دقیق، این نرم‌افزارها به مدیران امکان می‌دهند تصمیمات استراتژیک را بر اساس اطلاعات قابل اعتماد اتخاذ کنند. این گزارشات دقیق در مواردی مثل اصول انبارداری حرفه ای حائز اهمیت خواهد بود.
تطابق با مقررات و استانداردها: سیستم‌های ERP معمولاً با استانداردها و مقررات صنعتی تطابق دارند و به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا از تعلیقات قانونی جلوگیری کنند.
در کل، نرم‌افزارهای ERP به کسب و کارهای بزرگ کمک می‌کنند تا عملکرد، بهره‌وری و هماهنگی را بهبود دهند و به مدیران اطلاعات دقیق‌تری برای تصمیم‌گیری‌های استراتژیک ارائه دهند.

نکات انتخاب بهترین سیستم ERP

انتخاب بهترین سیستم ERP به نظر کمی دشوار و سخت به نظر می‌رسد، اما با آگاهی از فاکتورهای انتخاب نرم افزار می‌توانید به راحتی با بررسی معیارها و فاکتورها، بهترین سیستم ERP را داشته باشید. دانستن این معیارها باعث می‌شود دید عمیق و بینش وسیعی، در مورد مشکلات و امکانات سازمان داشته باشید. نکات انتخاب بهترین سیستم ERP شامل:

  • بازار ERP را درک کنید: در واقع باید تقاضای ERP را بررسی کنیم. این فاکتور به این معناست که انواع بهترین نرم افزار ERP را بشناسید و از سیستم‌های Cloud – Based یا همان erp ابری استفاده نمایید.
  • کشف و تعیین خواسته‌های کسب و کار خود: در این فاکتور بهترین نرم افزار ERP، باید هدف‌ها و نیازهای سازمان خود را بشناسید، تا بتوانید با مشکلات سازمان روبه رو شوید.
  • یک طراحی کلی از خواسته‌های اساسی خود آماده و تنظیم کنید: ممکن است یک سازمان با چند هدف و خواسته روبه رو باشد، پس بهتر است قبل از انتخاب بهترین نرم افزار ERP تمام نیازهای اساسی سازمان را آماده داشته باشید تا بتوانید با دید بهتر و عمیقتری اقدام به خرید کنید.
  • ایجاد یک لیست از تامین کنندگان نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان: چه لزومی دارد که تنها از یک فروشگاه خرید کنید؟ سازمان و شرکت‌هایی که بهترین نرم افزار ERP را ارائه می‌دهند برای خودتان لیست کنید و محصولاتشان را مقایسه و بررسی نمایید.
  • درخواست دمو از تامین کنندگان: قبل از خرید و انتخاب یک نرم افزار از تامین کننده، درخواست کنید تا دموی آن را در اختیارتان قرار دهد. اینگونه می‌توانید کار با نرم افزار را آموزش ببینید و با تسلط کامل نرم افزار را خریداری کنید.
  • تصمیم گیری: اگر موارد فوق را به صورت کامل انجام داده‌اید، اکنون می‌توانید با تیم سازمان خود مذاکره کنید تا بهترین نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان که متناسب با کسب و کار شما نیز می‌باشد را خریداری کنید.

اگر می‌خواهید سیستم برنامه ریزی منابع سازمان در موسسه شما با شکست مواجه نشود، پیشنهاد می‌کنیم مقاله 10 علامت اولیه هشداردهنده شکست سیستم ERP را حتما مطالعه کنید.

خرید بهترین نرم افزار ERP ایران

می‌خواهیم شما را برای خرید بهترین نرم افزار ERP آماده کنیم. ویژگی‌هایی را بیان کردیم که ویژگی‌های عمومی هر نرم افزاری بود و اکنون می‌خواهیم چند مورد از خصوصیات بهترین نرم افزار ERP در ایران را بیان کنیم که انتخاب مناسب و درستی برای سازمان خودتان داشته باشید . خصوصیات و امکانات بهترین نرم افزار erp در ایران را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

خرید بهترین نرم افزار ERP ایران

آشنایی با خصوصیات بهترین نرم افزار ERP در ایران

خرید نرم افزار ERP آرین سیستم

بعد از توضیح کامل مفهوم erp، اکنون زمان آن فرا رسیده است که بهترین نرم افزار ERP را به شما معرفی کنیم. یکی از بهترین نرم افزارها در این حوزه، نرم افزار ERP آرین سیستم می‌باشد، که به خوبی توانسته سازمان‌ها و شرکت‌ها را ساماندهی و یکپارچه سازد. با خرید نرم افزار ERP آرین سیستم می‌توانید امور بخش‌های مختلف سازمان را به آسانی انجام دهید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

نرم افزار ArianERP که برای شرکت‌های بزرگ و متوسط طراحی شده است، به صورت یکپارچه تمام منابع سازمان را مدیریت می‌کند. از طریق حوزه‌های مختلف نرم افزار آرین سیستم ازجمله حسابداری بازرگانی، حسابداری مالی، حوزه منابع انسانی(سیستم hrm)، حوزه اداری، حوزه تولید، سامانه مودیان، نرم افزار نگهداری و تعمیرات و… هرآنچه مدیران برای مدیریت بخش‌های سازمان خود نیاز دارند، فرآهم می‌شود. فرآیند محوری نرم افزار آرین سیستم موجب اتوماتیک سازی بسیاری امور زمان بر سازمان شده و امکان کنترل کامل مدیران برتمام امور سازمان را فراهم نموده است.

برخی از قابلیت‌های نرم افزار مدیریت منابع سازمان آرین سیستم که آن را از رقیبان خود متمایز نموده است، عبارتند از:

  • صدور اتوماتیک اسناد حسابداری مانند سند حسابداری حقوق و دستمزد
  • امنیت بالای اطلاعات و رابط کاربری آسان
  • نرم افزاری ایرانی erp با رعایت استانداردهای جهانی
  • فرآیند محوری و دارای ابزارهای فرم ساز و گزارش گیر حرفه‌ای
  • ارائه گزارشات اختصاصی باتوجه به نیاز کسب و کار مشتریان
  • برخورداری از نسخه تحت ویندوز برای سازمان‌های بزرگ با امکان تهیه زیرساخت‌ها
  • برخورداری از 2 نسخه تحت وب و ابری برای دسترسی به نرم افزار بدون محدودیت زمانی و مکانی
  • و…

برای خرید نرم افزار ERP آرین سیستم می‌توانید، با کارشناسان شرکت ارتباط برقرار کنید تا شما را در انتخاب بهترین نرم افزار ERP کمک کنند. برخی سوال می‌کنند که چرا باید سیستم ERP را خریداری کنند. اگر شما نیز این سوال را دارید، توصیه می‌کنیم مقاله 10 دلیل برای خرید سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی را بخوانید.

در آخر لازم به ذکر است که اگر هزینه استفاده از نرم افزارهای erp برای سازمان شما مقرون به صرفه نیست، می‌توانید از برنامه حسابداری رایگان استفاده کنید و یا نرم افزار حسابداری شرکتی را با قیمت پایین‌تر خریداری نمایید.

نتیجه گیری

مفهوم ERP برای شرکت و سازمانی که قصد ادامه فعالیت تجاری خود را دارد، به معنای برنامه ریزی برای منابع یک سازمان است، این منابع محدود به یک بخش سازمان نیست، بلکه تمامی بخش‌های سازمان را شامل می‌شود. بخش‌هایی مانند منابع انسانی، تولید، دارایی، فروش مویرگی و… تا بتواند فروش را افزایش دهد و نتایج مطلوبی را برای سازمان داشته باشد.

در این مقاله، مفهوم erp را شرح دادیم و همچنین با بیان امکانات و مزایای آن سعی کردیم، کنار شرح مفهوم erp، بهترین نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید و وضعیت سازمان خود را بهبود بخشید. اگر نظر و یا سوالی دارید، در قسمت دیدگاه برایمان بنویسید.

دسترسی به مقالات مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!