تماس
جلسه دموکاتالوگ
عضویت در خبرنامه

سیستم صرافی چیست

سیستم صرافی چیست؟ راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار صرافی

سیستم صرافی چیست و چه کارآیی هایی دارد؟ یکی از واحدهای تجاری که به منظور ارائه خدمات ارزی تشکیل می­‌شوند، صرافی­‌ها هستند، به دلیل آن‌که حجم معاملات در صرافی‌­ها بسیار بالا می­‌باشد، لذا صرافی‌­ها برای کنترل و مدیریت امور مالی خود نیاز به نرم افزار صرافی دارند.

برای انتخاب نرم افزار صرافی، باید با ویژگی­‌های نرم افزارهای صرافی آشنایی کافی داشته باشید، تا بتوانید بهترین سیستم را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. در مقاله پیش‌رو به بررسی صرافی‌­ها و انواع آن پرداخته شده و یکی از بهترین نرم افزارهای صرافی معرفی گردیده است.

خواندن مقاله سیستم صرافی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران مالی
حسابداران
کارشناسان مالی
مدیران شرکت‌های بین المللی

صرافی چیست؟

صرافی در لغت به معنای داد و ستد انواع پول می‌­باشد و در اصطلاح به محلی گفته می­‌شود که در آن خرید و فروش انواع ارزهای مختلف انجام می‌­گیرد. صرافی‌ها علاوه بر خرید، فروش، نقل و انتقال ارز، به خرید و فروش انواع مسکوکات طلا و نقره و سکه نیز می‌پردازند.

برای تاسیس صرافی، در ابتدا باید مجوز تاسیس صرافی از بانک مرکزی دریافت گردد، سپس با تهیه مدارک مورد نیاز و امضا کردن اساسنامه و سایر فرم‌های موردنیاز، می‌توانید صرافی خود را راه‌اندازی نمایید.

صرافی چه کاری انجام می دهد؟

همان‌طور که گفته شد صرافی محلی برای مبادله ارز می­‌باشد، صرافی­‌ها بسته به نیاز مردم، خدمات متفاوتی ارائه می­‌دهند. مهم‌­ترین کاری که صرافی­‌ها انجام می‌­دهند، خرید و فروش نقدی ارز و همچنین سکه‌های طلا و نقره می‌­باشد.

همچنین کارهای دیگری همچون انجام انواع معاملات ارزی، انجام عملیات مربوط به حواله‌­های ارزی، نقل و انتقال پول به کشورهای دیگر توسط صرافی‌­ها انجام می­‌گیرد.

انواع صرافی براساس نوع معاملات

برای طبقه بندی صرافی‌­ها از معیارهای مختلفی استفاده می‌شود که ما در این بخش از مقاله بر اساس دو معیار مختلف، طبقه بندی صرافی­‌ها را بیان می­‌کنیم. در تصویر زیر این دو معیار را همراه با توضیحات آن‌ها شرح داده‌ایم.

تسلط بر انواع سیستم صرافی

طبقه بندی صرافی بر اساس نوع و مکان معاملات

صرافی نوع اول صرافی‌هایی می‌باشند که فقط می­‌توانند خرید و فروش ارز را به صورت نقدی و همچنین خرید سکه‌­های طلا و نقره قدم بردارند و نمی­‌توانند فعالیت­‌های دیگری از جمله نقل و انتقال حواله‌های ارزی را انجام دهند.

به دلیل محدود بودن فعالیت این دسته از صرافی­‌ها، تعداد ثبت­‌های حسابداری در سیستم صرافی آن‌ها نیز، کم‌تر از دیگر صرافی‌ها می­‌باشد.

صرافی نوع دوم

صرافی نوع دوم، صرافی‌­هایی هستند که در کنار خرید و فروش ارز، طلا و نقره، می‌توانند فعالیت‌های دیگری همچون نقل و انتقال حواله‌های ارزی را بر طبق قوانین و مقررات خاص انجام دهند.

نکته
این صرافی‌ها، معاملات بیشتری انجام می‌دهند و از لحاظ وسعت، نسبت به صرافی‌های نوع اول گسترده‌تر می‌باشند و محدودیتی در خصوص خرید و فروش ارز ندارند. صرافی نوع دوم به دلیل گستردگی معاملات، ثبت‌های حسابداری فراوانی دارد.

انواع صرافی بر اساس مکان معاملات

در بیان معیار صرافی‌ها، به مکان معاملات نیز اشاره کردیم و گفتیم که می‌توانیم، صرافی‌ها را براساس مکانی که دارند، طبقه بندی کنیم. انواع صرافی­‌ها بر اساس مکان معاملات شامل دو مورد زیر می‌باشند:

    1. صرافی آنلاین
    2. صرافی حضوری

صرافی آنلاین

از اسمی که بر روی آن گذاشته شده است، می‌توانیم به نحوه کارکرد او پی ببریم. صرافی آنلاین، صرافی‌هایی هستند که برای خرید و فروش ارز، نیاز به مراجعه حضوری به صرافی­‌ها نیست، بلکه به صورت آنلاین و در هر زمان و مکان می‌­توانید به راحتی خرید و فروش ارز را انجام دهید.

صرافی حضوری

نقطه مقابل آنلاین بودن هر عملی، حضوری و فیزیکی انجام دادن آن کار است. صرافی­‌های حضوری، صرافی­‌هایی هستند که برای انجام معاملات و خرید و فروش ارز، باید به صورت حضوری به صرافی مراجعه نماییم و معاملات خود را انجام دهیم.

نحوه کار سیستم صرافی

امروزه صرافی­‌ها با افزایش فعالیت­‌های مالی خود، برای انجام امور حسابداری نیاز به نرم افزار حسابداری شرکتی صرافی دارند. صرافان برای استفاده از سیستم صرافی، باید بدانند که سیستم صرافی چگونه کار می کند.

سیستم‌های صرافی دارای بخش‌های مختلف مثل حسابداری خرید و فروش ارز و مسکوکات، دریافت و پرداخت، حسابداری مالی و مدیریت منابع ارزی می‌­باشند.

با استفاده از سیستم صرافی، امور مربوط به صرافی‌ها آسان‌تر شده و صرافان توانسته‌اند با استفاده از سیستم صرافی، عملیات مربوط به امور مالی خود را با دقت و سرعت بالا انجام دهند.

مهم ترین کاربردهای سیستم صرافی

در بخش قبلی با سیستم صرافی آشنا شدید. شاید برایتان سوال پیش آید که کاربرد سیستم صرافی چیست؟

نرم افزار صرافی دارای کاربردهای بسیار فراوانی می‌باشد، که مهم­‌ترین کاربردهای سیستم را در تصویر زیر نام برده‌ایم؛ می‌توانید با توجه به کاربردها و نیاز کسب و کار خود اقدام به خرید نرم افزار صرافی کنید.

کارآِیی و کاربرد سیستم صرافی

آشنایی با کاربردهای نرم افزار صرافی

مهم ترین ویژگی های بهترین سیستم صرافی

پس از آشنایی با کاربرد سیستم صرافی، در بخش کنونی مقاله مهم­‌ترین ویژگی‌های بهترین سیستم صرافی را بیان خواهیم نمود، از جمله ویژگی‌های بهترین سیستم برای صرافی شامل موارد زیر می‌باشند:

سرعت و امنیت بالا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین سیستم، سرعت بالا و امنیت سیستم صرافی می‌­باشد. سیستم باید این ویژگی را داشته باشد که بتواند ثبت، ذخیره سازی و گزارش گیری از اطلاعات را با سرعت بالا انجام دهد.

همچنین به دلیل اهمیت زیاد امنیت اطلاعات، سیستم صرافی باید از ویژگی امنیت و حفاظت از اطلاعات برخوردار و تضمین دهنده نگهداری داده‌ها باشد.

تنوع گزارش گیری

بهترین سیستم صرافی این ویژگی را دارد که متناسب با نیاز صرافان، گزارشات مختلف و متنوعی را ارائه دهد، تا صرافان بتوانند با دریافت گزارشات موردنیاز و تجزیه و تحلیل آن‌ها، کسب و کار خود را به بهترین نحو مدیریت نمایند.

امکان ارائه صورت حساب مالی

بهترین سیستم موسسه صرافی دارای این ویژگی است، که صورت حساب‌های مالی را برای استفاده صرافان، به صورت لحظه‌ای و دوره‌ای ارائه دهد؛ لذا صرافان می­‌توانند در هر زمان به اطلاعات صورت حساب‌های مالی خود دسترسی داشته باشند.

دسترسی آسان

بهترین سیستم صرافی باید به گونه‌ای باشد، که کاربران به راحتی بتوانند با آن کار کنند و بتوانند به آسانی کار کردن با نرم افزار صرافی را آموزش ببینند.

پشتیبانی کامل و قدرتمند

بهترین نرم افزار حسابداری سیستم صرافی نرم افزاری است، که از پشتیبانی کامل برخوردار باشد، تا در صورت بروز هرگونه مشکل، شرکت سازنده نرم افزار پاسخگو باشد.

چرا سیستم صرافی آرین سیستم را به شما پیشنهاد می‌دهیم؟

امروزه برنامه حسابداری صرافی بسیار زیاد در سطح بازار ارائه شده‌­اند. اگر تمایل دارید که بهترین نرم افزار صرافی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، باید با انواع سیستم‌های صرافی، ویژگی‌­ها و امکانات آن‌ها آشنایی کافی داشته باشید. یکی از بهترین سیستم‌های صرافی، سیستم صرافی آرین سیستم می‌باشد.

اما دلیل پیشنهاد ما برای انتخاب سیستم صرافی آرین سیستم این است، که به عنوان یک نرم افزار اتوماسیون صرافی، کلیه عملیات خرید و فروش ارز را با مدیریت و پشتیبانی درخواست مشتریان انجام می‌دهد.

اگر عملیات خرید و فروش ارز را انجام می‌­دهید و قصد دارید امور مالی خود را با دقت و سرعت فراوان انجام دهید، می‌­توانید از سیستم صرافی آرین سیستم استفاده کنید. در ادامه، به بررسی امکانات نرم افزار صرافی آرین سیستم پرداخته شده است.

نکته
برای آموزش حسابداری صرافی می‌­توانید پس از خرید نرم افزار حسابداری سیستم صرافی، از طریق سایت­‌های آموزشی استفاده از نرم افزار را دریافت کنید. پس از آموزش حسابداری صرافی، می‌­توانید از سیستم خزانه داری نیز که کاربرد زیادی در شرکت­‌های صرافی دارد، استفاده نمایید.(شاید برایتان مفید باشد: بهترین نرم افزار حسابداری رایگان برای کامپیوتر)

امکانات نرم افزار صرافی آرین سیستم

نرم افزار صرافی آرین سیستم دارای امکانات بسیار زیادی می­‌باشد. در این بخش از مقاله امکانات نرم افزار صرافی آرین سیستم را بیان می‌کنیم تا راهنمایی برای شما در جهت انتخاب نرم‌افزار باشد. امکانات نرم افزار صرافی آرین سیستم شامل موارد زیر می‌باشد:

ردیف امکانات نرم افزار صرافی آرین سیستم
1 ارائه انواع تعاریف خزانه داری در سیستم
2 تعریف منابع و مصارف وجوه نقد در نرم افزار خزانه‌داری
3 تعریف صندوق‌های متفاوت و انتصاب صندوق‌دار
4 تعریف تنخواه داران و صدور سند صورت خلاصه تنخواه و کنترل مانده و سقف تنخواه
5 تعریف بانک و شعب بانک و حساب جاری به صورت ریالی و ارزی

از دیگر امکانات نرم افزار صرافی آرین سیستم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    • تعریف دسته چک در برنامه چک و مدیریت بر دسته چك‌های مختلف در حساب‌های جاری مختلف
    • امکان تخصیص ارز به تنخواه
    • ثبت عملیات دریافت و پرداخت
    • صدور اسناد دستور پرداخت و دستور دریافت وجه
    • ثبت عملیات دریافت و پرداخت صندوق بصورت نقد و چك پول
    • گزارش اسناد در جریان وصول و اسناد وصول شده
    • گزارشات نموداری از منابع و مصارف به صورت ماهیانه و مقایسه ای
    • ارائه گزارشات پیش بینی موجودی نقد و بانک

نرم افزار صرافی آرین سیستم دارایی ویژگی‌ها و امکانات بسیار زیادی می‌باشد که کارشناسان موسسه در زمان خرید شما را همراهی خواهند نمود.جهت خرید نرم افزار صرافی آرین سیستم می­‌توانید به سایت www.ariansystem.net مراجعه نمایید و با کارشناسان شرکت آرین سیستم جهت مشاوره و خرید نرم افزار در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

سیستم صرافی در راستای خرید، فروش و مبادلات ارزی به مدیران و کارشناسان موسسات کمک می‌کند تا بتوانند در زمان کوتاهی معاملات ارزی خود را انجام دهند و همچنین ثبت‌های مربوط به معاملات را نیز در دفاتر ذخیره نمایند.

در مقاله‌ای که خواندید، سعی خود را کردیم تا بتوانیم شما را با نرم افزار سیستم‌های صرافی آشنا کنیم و معاملات ارزی خود را با امنیت و سرعت بالا انجام دهید. در انتها می‌توانید سوالات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه برایمان بنویسید تا در اسرع وقت پاسخ دهیم.

دسترسی به مقالات مرتبط:

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!

  1. محسن اسدی
    6 نوامبر 2021 ساعت 11:03

    نرم افزار صرافی تون توی چه شرکتهایی راه اندازی شده؟

    • تیم تحریریه آرین سیستم
      7 نوامبر 2021 ساعت 08:23

      سلام دوست عزیز

      شرکت هایی که خرید و فروش های خارجی انجام می دهند و یا شرکتهای تضامنی، از این نرم افزار استفاده می کنند می توانید برای لیست شرکتهای با واحد فروش به شماره 02143027 تماس حاصل فرمائید.