مشاوره
جلسه دموکاتالوگ
عضویت در خبرنامه

نرم افزار حسابداری پخش مویرگی و قیمت نرم افزار پخش مویرگی

نرم افزار حسابداری پخش مویرگی و مهم ترین ویژگی ها

نرم افزار حسابداری پخش مویرگی چه کاربردی در سازمان دارد؟ تمامی شرکت‌هایی که در حوزه تولید فعالیت دارند، تمایل دارند که محصولات تولیدی خود را به راحتی به دست مصرف‌کننده برسانند. برای این کار، شرکت‌ها باید از یک روش توزیع مناسب استفاده کنند.

یکی از روش‌های پخش کالا، پخش مویرگی می­‌باشد. در این روش، پخش کالا در شبکه گسترده‌ای انجام می­‌گیرد، تا کالای تولید شده در سطح وسیعی به دست خریدار برسد. در مقاله پیش‌رو قصد داریم ضمن آشنایی با نرم افزار حسابداری پخش مویرگی، مهم‌­ترین ویژگی‌­های این نرم ‌افزار و همچنین قیمت نرم افزار پخش مویرگی را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

خواندن مقاله نرم افزار حسابداری پخش مویرگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران مالی
حسابداران
کارشناسان فروش
علاقمندان به این حوزه

پخش مویرگی به چه معنی می باشد؟

هدف تمامی تولیدکنندگان کالاها و خدمات این است که بتوانند تولیدات خود را با سود بالایی به فروش برسانند، برای این کار از راه‌های مختلفی استفاده می‌­کنند، که یکی از این راه‌ها، استفاده از روش پخش مویرگی می‌­باشد.

پخش مویرگی به این معناست که کالاها و خدمات تولید شده در سطح وسیعی پخش می‌شوند، تا به دست مصرف کننده برسند. پخش مویرگی از طریق دفتر مرکزی و یا به وسیله نمایندگی‌ها و شعبه‌ها انجام می‌­گیرد.

حسابداری پخش مویرگی چیست؟

پس از آشنایی با پخش مویرگی­، در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم که حسابداری پخش مویرگی چیست و چگونه باید به ثبت‌ها و نگهداری‌های رسیدگی کنیم؟

از آن‌جایی که واحد حسابداری، یکی از مهم‌­ترین بخش‌های هر سازمان می‌­باشد، لذا حسابداری پخش مویرگی نیز باید با دقت انجام بگیرد؛ حسابداری پخش مویرگی شبیه حسابداری شرکت‌های بازرگانی می‌­باشد، لذا برای کدینگ حسابداری پخش مویرگی، از نمونه کدینگ حسابداری شرکت‌های بازرگانی استفاده می­‌شود.

حسابداری پخش مویرگی به چه صورت انجام می شود؟

شاید برای شما سوال پیش آید که حسابداری پخش مویرگی چگونه انجام می‌شود؟ در پاسخ به سوال ذکر شده باید گفت، حسابداری پخش مویرگی به دو دسته تقسیم می‌شود که در تصویر زیر به توضیحات آن‌ها پرداخته‌ایم.

روش های نرم افزار حسابداری پخش مویرگی و قیمت نرم افزار پخش مویرگی

روش‌های استفاده از نرم افزار حسابداری پخش مویرگی

با دو روش پخش مویرگی آشنا شدیم و دانستیم که هر کدام به چه صورتی عمل می‌کنند، اکنون می‌خواهیم کمی از تفاوت‌های دو روش شرح دهیم. حسابداری پخش مویرگی در هر دو نوع پخش گرم و سرد یکسان است، تنها تفاوت در برخی حوزه‌ها مثل حوزه انبار می‌­باشد

برای انجام امور حسابداری پخش مویرگی از ابزاری به نام نرم افزار حسابداری پخش مویرگی استفاده می‌شود، و اما چرا در فرآیند پخش به نرم افزار حسابداری نیاز داریم؟ در حسابداری پخش مویرگی، مشتریان زیاد ولی با مبالغ جزئی هستند، لذا تعداد تراکنش‌های مالی زیاد می‌باشد.

بنابراین برای کنترل دقیق تراکنش­‌ها، نیاز به نرم افزار حسابداری می­‌باشد، در هنگام خرید نرم افزار باید به ویژگی‌ها و قیمت نرم افزار پخش مویرگی دقت کرد تا نرم افزار مناسب با کسب و کار انتخاب شود. یکی از مواردی که برای خرید نرم افزار حسابداری، مخصوصا برای شرکت‌های تولیدی حائز اهمیت می‌باشد، امکان محاسبه بهای تمام شده کالای فروش رفته می‌باشد.

وظایف حسابدار پخش مویرگی

حسابدار چخش مویرگی نیز مانند هر حسابدار دیگری، دارای وظایف و مسئولیت‌هایی می‌باشد، که باید آن‌ها رعایت نماید تا دچار مشکل نگردد. وظایف حسابدار پخش مویرگی شامل موارد زیر می‌باشد:

  • انجام محاسبات مربوط به:
      1. بهای تمام شده کالای فروش رفته
      2. سود و زیان فروش
      3. میزان هزینه‌ها و درآمدهای عملیاتی
      4. حقوق و دستمزد
  • تهیه صورت‌­های مالی
  • ارائه گزارشات فروش

نرم افزار پخش مویرگی چیست؟

در سیستم پخش مویرگی، به دلیل تعداد زیاد مشتریان و در نتیجه حجم بالای معاملات، باید بر فرآیند پخش، نظارت کافی وجود داشته باشد. برای این کار از نرم افزار حسابداری پخش مویرگی استفاده می­‌شود. نرم افزار پخش مویرگی، ابزاری برای مکانیزه کردن عملیات پخش و فروش می‌­باشد.

دلایل استفاده از نرم افزار پخش مویرگی

اگر می­‌خواهید بر فرآیند مدیریت پخش مویرگی، نظارت آسانی داشته باشید، می­‌توانید از نرم افزار پخش مویرگی استفاده کنید. نرم افزار حسابداری پخش مویرگی برای مدیریت عملیات فروش و پخش، بسیار مفید بوده و سرعت و دقت عملیات پخش را افزایش می‌دهد.

از جمله دلایل استفاده از نرم افزار پخش مویرگی این است که استفاده از این نرم ‌افزار باعث می‌شود، عملیات پخش به خوبی مدیریت شده و لذا محصول با سرعت و به آسانی به دست خریدار می‌­رسد، که یکی از اصول مشتری مداری می‌باشد. انجام این کار باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری خواهد شد.

در نتیجه می‌توان گفت که استفاده از نرم افزار حسابداری پخش مویرگی می‌تواند مزایای فراوانی برای سازمان‌ها به همراه داشته باشد که به برخی از آن مزایا در تصویر زیر اشاره نموده‌ایم.

قیمت نرم افزار پخش مویرگی و تاثیر آن در کاربرد نرم افزار حسابداری پخش مویرگی

مزیت‌های استفاده از نرم افزار حسابداری پخش مویرگی

ویژگی های نرم افزار پخش مویرگی جامع

نرم افزار پخش مویرگی، باید دارای ویژگی‌هایی باشد که بتواند مسیر سازمان را به درستی به انتها برساند، از جمله ویژگی‌های نرم افزار پخش مویرگی می‌توانیم به موارد ذکر شده در جدول اشاره کنیم:

ردیف ویژگی‌های نرم افزار حسابداری پخش مویرگی توضیح ویژگی
1 پوشش دهی کلیه فرآیندهای مدیریت زنجیره تامین یکی از ویژگی‌های بهترین نرم افزار پخش مویرگی این است که تمامی فعالیت‌هایی را که در زنجیره تامین از تهیه مواد اولیه گرفته تا تکمیل و فروش محصول نهایی، انجام می­‌گیرد را مدیریت می­‌کند.
2 یکپارچه بودن و قابلیت ارتباط با سایر نرم افزارها بهترین نرم افزار حسابداری پخش مویرگی، نرم افزاری است که بتواند به سایر نرم افزارهای سازمان متصل شود، در این صورت انتقال داده‌ها بین نرم افزارها به آسانی و در زمان اندک انجام می­‌گیرد و این امر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خواهد شد.
3 پوشش دهی تمامی امور حسابداری و مالی یکی از ویژگی‌های اصلی نرم افزار حسابداری پخش مویرگی این است که کلیه بخش‌های حسابداری و مالی سازمان را مدیریت کرده و امور حسابداری را تحت پوشش قرار دهد.
4 امکان استفاده از نرم افزار به دو صورت آنلاین و آفلاین یکی دیگر از ویژگی‌های نرم افزار حسابداری پخش مویرگی جامع این است که علاوه بر این که در سازمان و با سیستم می­‌توان از نرم افزار استفاده کرد، به صورت آنلاین و با استفاده از اینترنت نیز می­‌توان در هر زمان و مکان از نرم افزار استفاده نموده و به اطلاعات سازمان دسترسی داشت.
5 برخورداری از خدمات پشتیبانی مناسب همیشه نرم افزاری بهترین است که بهترین  پشتیبانی را داشته باشد. نرم افزار حسابداری پخش مویرگی جامع این ویژگی را دارد که شرکت ارائه دهنده نرم افزار، بهترین خدمات پشتیبانی را ارائه می­‌کند.

قیمت نرم افزار پخش مویرگی چقدر است؟

اگر در حوزه تولید و فروش فعالیت داشته و قصد دارید از نرم افزار حسابداری پخش مویرگی برای مدیریت تولید سازمان خود استفاده کنید، قطعا یکی از مواردی که در انتخاب این نرم‌ افزار با آن مواجه می‌شوید، قیمت نرم افزار پخش مویرگی می‌­باشد، نرم افزار حسابداری پخش مویرگی زیادی در سطح بازار ارائه شده‌اند که قیمت­های متفاوتی دارند.

عوامل زیادی در قیمت گذاری نرم افزار حسابداری پخش مویرگی دخالت دارند که باعث می‌شوند؛ قیمت نرم افزار پخش مویرگی گران‌تر یا ارزان‌تر نسبت به نرم افزارهای مشابه باشد، در هنگام انتخاب نرم افزار پخش مویرگی باید به عواملی دقت کرد، تا نرم افزار متناسب با کسب و کار خود را با قیمت مناسب خریداری کنید.

در ادامه، برخی از عوامل موثر در قیمت نرم افزار پخش مویرگی بیان خواهد شد، تا راهنمای شما برای انتخاب یک نرم افزار خوب با قیمت مناسب، برای کسب و کارتان باشد.

عوامل موثر در تعیین قیمت نرم افزار حسابداری پخش مویرگی

همانطور که گفته شد عوامل زیادی در تعیین قیمت نرم افزار پخش مویرگی موثر هستند که برخی از آن عوامل را در تصویر زیر نام برده‌ایم که می‌توانید در هنگام خرید نرم افزار به آن‌ها توجه داشته باشید تا انتخاب به صرفه‌ و مفیدی کنید.

عوامل تاثیرگذار در قیمت نرم افزار پخش مویرگی و نرم افزار حسابداری پخش مویرگی

عواملی که در قیمت نرم افزار پخش مویرگی تاثیر می‌گذارند

مهم ترین نکات خرید نرم افزار پخش مویرگی

در بخش قبلی مقاله، در مورد قیمت نرم افزار پخش مویرگی مطالبی بیان شد. به دلیل این‌که نرم افزار حسابداری پخش مویرگی مختلفی در سطح بازار وجود دارند، لذا باید در هنگام خرید نرم افزار پخش مویرگی، علاوه بر قیمت نرم افزار پخش مویرگی به نکات زیر نیز توجه داشته باشید.:

  • امکان استفاده آنلاین از نرم افزار: نرم افزار حسابداری پخش مویرگی باید قابلیت استفاده آنلاین را داشته باشد که به آسانی در دسترس باشد.
  • یکپارچگی نرم افزار حسابداری پخش مویرگی: همانطور که می‌دانید نرم افزار حسابداری پخش مویرگی باید با سایر بخش‌ها و نرم افزارهای سازمان در ارتباط باشد، یکی از قابلیت‌های مهم نرم ‌افزار، یکپارچگی و امکان ارتباط آن با واحدهای مختلف مانند انبار و حسابداری می‌­باشد.
  • یکپارچگی در پایگاه­‌های داده: یکی دیگر از قابلیت‌های مهم که در هنگام خرید نرم افزار پخش مویرگی باید به آن توجه کرد، امکان مدیریت تمام اطلاعات سازمان در یک پایگاه داده و به عبارتی دیگر یکپارچگی در پایگاه‌­های داده می­‌باشد که این امر باعث می‌شود که از ذخیره داده‌های تکراری جلوگیری شود.
  • امکان تعریف نامحدود کاربران: برخی از سازمان‌ها، کاربران بسیاری دارند و همچنین احتمال دارد که در آینده نیز به تعداد کاربران آن‌ها افزوده شود، لذا باید در هنگام خرید نرم افزار پخش مویرگی دقت کرد که این نرم ‌افزار قابلیت تعریف نامحدود کاربران را داشته باشد.
  • امکان گزارش گیری از نرم افزار و ارتباط نرم افزار حسابداری پخش مویرگی با نرم افزارهای آفیس: به دلیل اهمیت بالای گزارشات دریافتی از نرم افزار حسابداری پخش مویرگی، این نرم‌افزار باید قابلیت ارتباط با برنامه‌­های آفیس را داشته باشد، تا بتواند گزارشات را به آسانی در قالب (Excel، Word) و یا (Pdf) تهیه کند.
    • خدمات پشتیبانی نرم افزار حسابداری پخش مویرگی: یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید نرم افزار حسابداری پخش مویرگی باید به آن دقت کرد، خدمات پشتیبانی می­‌باشد، چرا که نرم ‌افزار هر چقدر هم خوب و با کیفیت باشد، بدون ارائه خدمات پشتیبانی کارآیی زیادی ندارد.
نکته
یکی از بهترین نرم افزارهای پخش مویرگی، نرم افزار حسابداری پخش مویرگی آرین سیستم می‌­باشد. این نرم افزار، با داشتن ویژگی‌هایی همچون مدیریت فرآیند فروش و پخش، پاسخگویی مناسب به مشتریان و افزایش سرعت و بازدهی عملیات پخش و بسیاری ویژگی‌های دیگر، یک ابزار کارآمد برای افزایش سرعت و دقت فرآیندهای واحد فروش و بازاریابی است.

نتیجه گیری

در هنگام خرید نرم افزار حسابداری پخش مویرگی به اولین نکته‌ای که باید توجه کنید، قیمت نرم افزار پخش مویرگی است، زیرا با امکانات و ویژگی‌های نرم افزار قیمت نیز در حال تغییر می‌باشد که این‌گونه می‌توانید متناسب به نوع کسب و کار و فعالیت خود بهترین نرم افزار را انتخاب کنید.

در مقاله‌ای که خواندیم تمام سعی خود را انجام دادیم تا پخش مویرگی را به صورت کامل و جامع توضیح دهیم، که بتوانید در سازمان‌های بزرگ که تعداد مبادلات و کاربرهای بسیاری دارند از این روش برای بهبود عملکرد خود استفاده کنید. پس از خواندن مقاله، اگر سوال و یا پیشنهادی داشتید در قسمت دیدگاه برایمان بنویسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!