مشاوره
جلسه دموکاتالوگ
عضویت در خبرنامه

نرم افزار APM را نخرید! تفاوت نرم افزار PM و APM

نرم افزار APM را نخرید! تفاوت نرم افزار PM و APM

سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، روشی سیستماتیک است، که برای کنترل و مدیریت وضعیت تجهیزات تولید سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در بهینه سازی توانمندی‌ها در راستای رسیدن به بالاترین میزان راندمان نرم افزار PM در کاهش خرابی‌ها و از کار افتادگی تجهیزات به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کند. نرم افزار APM در تلاش است تا مشکلات پیچیده مربوط به عملکرد نرم افزار را کشف و تشخیص دهد.

نرم افزار APM همواره در تلاش است تا سطح خدمات خود را در بالاترین نقطه حفظ کند. نرم افزار PM در تولید محصول باکیفیت با بهای تمام شده پایین، ارائه گزارشات از سوابق کلیه فعالیت‌ها و یکپارچه سازی واحدهای انبارداری، برنامه ریزی و کنترل تولید به نسبت نرم افزار APM کمک بیشتری به سازمان‌ها می‌کند.

خواندن مقاله نرم افزار APM را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مدیران تولید
کارشناسان واحد نگهداری و تعمیرات
کارشناسان واحد تولید شرکت‌ها

نرم افزار عملکرد تجهیزات

Application Performance Monitoring یا همان نرم افزار مدیریت عملکرد تجهیزات (APM)، زمان‌بندی نگهداری در نرم افزار نگهداری و تعمیرات را با امکانات ردیابی و مدیریت دارایی‌ها در EAM اینترنتی ترکیب می‌کند، تا بتواند برای سازمان‌ها، راهکاری قوی ارائه دهد.

نرم افزار مدیریت عملکرد تجهیزات این امکان را برای کاربران خویش فراهم نموده است، تا با استفاده از این نرم افزار، عملکرد دارایی‌های خود را هر لحظه پیگیری نمایند. این پیگیری‌ها موجب کاهش توقف و خرابی ماشین آلات و سایر دارایی‌ها می‌شود.اگر در وهله اول بدانیم نرم افزار erp چیست؟ میتوانیم تجربه بهتری در انتخاب نرم افزار ها داشته باشیم.

 

نرم افزار عملکرد تجهیزات در نرم افزار apm

کارشناسان واحد در حال بررسی اطلاعات نرم افزار عملکرد تجهیزات

نرم افزار APM دقیقا چیست؟

نرم افزار APM سرعت انجام مدیریت عملکرد دارایی‌ها را از جانب کاربران نهایی، سیستم‌ها و زیرساخت‌های تحت کنترل شبکه، افزایش و نظارت می‌کند. به طور کلی نرم افزار APM یک دیدگاه کلی از تنگناها و مشکلات بالقوه تجهیزات برای کاربران خویش نمایش می‌دهد.

یکی دیگر از مفاهیم بیان شده نرم افزار APM این است، که APM یک نرم افزار یکپارچه داخلی است که جهت مشاهده و تشخیص سرعت با هدف نظارت بر عملکرد وب با استفاده از ابزارهای مدیریت برای اندازه گیری سرعت و زمان به روز رسانی برنامه می‌باشد. برخی دیگر نرم افزار APM را یک دیدگاه تحلیلی می‌دانند که بر جنبه‌های عملکرد نرم افزار به منظور درک روشن و جامع تجربیات کاربران مورد استفاده و اعمال قرار می‌گیرد.

شیوه کار کردن نرم افزار مدیریت عملکرد APM را بهتر درک کنیم؟

امروزه مدیریت عملکرد تجهیزات تنها توسط یک تیم عملیاتی انجام نمی‌شود. در حال حاضر نرم افزار APM توانسته است، بسیار کاربر پسندتر و قوی‌تر از گذشته، نسبت به عناصری که پیوسته طیف چرخه عمر را در بر می‌گیرد، اقدام نماید. نرم افزار APM در سازمان‌ها در تمامی مراحل‌ قبل از راه اندازی، تولید و پس از آن برای توسعه دهندگان، آزمایش، عملیات رهبران و… مفید و ضروری می‌باشد.

شیوه کار کردن نرم افزار APM

کارشناس در حال کار کردن با نرم افزار مدیریت عملکرد APM می‌باشد

برای درک واضح‌تر این مفهوم به طور مثال مدیران کسب و کارها، می‌توانند از راهکارهای نرم افزار APM برای مدیریت موثر، تراکنش‌های وب استفاده کنند و همزمان از درآمد آنلاین در برابر مشکلات دوره‌ای سازمان محافظت کنند.

استفاده درست از شیوه کار کردن نرم افزار APM می‌تواند به اعضای تیم کمک کند، تا با اطلاعات یکسان بر روی پروژه کار کنند، به اشتراک بگذارند و همکاری نزدیکتری داشته باشند. لازم به ذکر است که هر نرم افزار APM با امکاناتی متفاوت طراحی و ساخته شده‌ اما اهداف یکسانی دارند. همچنین محاسبه بهای تمام شده کالای فروش رفته در بعضی قسمت ها موجب راحت تر شدن فرایند های داخل سازمان میشود که به طور مفصل در مقاله مربوطه به آن پرداخته ایم.

نرم افزار APM چگونه کار می‌کند؟

می‌دانیم که در دنیای امروزی، هیچ موضوعی برای کاربران، آزاردهنده‌تر از کندی در پاسخگویی نیست. طی تحقیقاتی که بر عملکرد سایت‌های تجارت انجام شده است، مشخص شد که کاهش و کندی سرعت، 10 برابر بیشتر از قطعی برنامه رخ می‌دهد.

انجام این تحقیقات به این معنی است، که تنها مدیریت در راه‌اندازی و اجرای برنامه‌ها کافی نمی‌باشد. زیرا عملکرد برنامه‌ها نه تنها در صورت قطعی، بلکه به محض پایین آمدن هم می‌تواند مشکلات و هشدارهای بلادرنگ صادر کنند. مدیران می‌توانند برای بهبود قابلیت اطمینان و سرعت کلی برنامه از نرم افزار APM کمک بگیرند.

یکی از تحقیقات انجام شده بر روی سایت‌های تجارت الکترونیک، تحقیق شرکت تحقیقاتی گارتنر می‌باشد، که بیان کرده است یک رویکرد کامل برای مدیریت عملکرد برنامه‌ها، باید شامل تغییراتی گردد که شامل 5 مرحله باشد.

  1. نظارت بر تجربه کاربر نهایی
  2. کشف، مدل سازی و نمایش برنامه
  3. پروفایل تراکنش تعریف شده توسط کاربر
  4. مانیتورینگ غواصی مولفه در یک زمینه برنامه
  5. تجزیه و تحلیل عملیات فناوری اطلاعات

مشکلات رایج درباره نرم افزار APM

یکی از اهداف نرم افزار APM، اجرایی نمودن یک فرآیند برای بهبود کارایی و عملکرد تجهیزات می‌باشد. نرم افزار این فرآیند را در صورت ظهور مشکلات بالقوه در کارایی تجهیزات، در جهت رفع آن مشکلات انجام می‌دهد. انجام این اقدامات و کاهش مشکلات رایج درباره APM باید طبق تعریف‌هایی انجام شود، که سیستم نرم افزار آن را قابل قبول بداند.

مشکلات را براساس سطح اندازه گیری سیستم، تعیین کند. سپس در مرحله سوم بتواند نقاط بحرانی و ضعف سیستم را، برای بهبود کارایی و برطرف نمودن مشکلات تشخیص و تعیین کند. در مرحله آخر بتواند با اجرای ترفندها موانع را بر سر راه کارایی حذف نماید.

نرم افزار نگهداری و تعمیرات PM چیست؟

نرم افزار نگهداری و تعمیرات که اختصارا PM نامیده می‌شود، یک فرآیند و استراتژی برای نگهداری و تعمیرات منظم پیش از وقوع خرابی تجهیزات و دارایی‌ها می‌باشد.

استفاده از نرم افزار نگهداری و تعمیرات یکی از واکنش‌هایی بود، که مدیران در برابر افزایش هزینه‌ها در برابر نگهداری و تجهیزات از خود نشان دادند. به عبارت دیگر رهبران کسب و کارها برای کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات در سازمان، نرم افزار نگهداری و تعمیرات را مورد استفاده قرار دادند.

نرم افزار نگهداری و تعمیرات در نرم افزار APM

کارشناس نگهداری درحال بررسی چک لیست نرم افزار نگهداری و تعمیرات PM

نرم افزار نگهداری و تعمیرات به دو گروه طبقه بندی می‌شود:

  • نگهداری و تعمیرات مبتنی بر زمان
  • نگهداری و تعمیرات مبتنی بر استفاده

چرا باید از نرم افزار PM استفاده کنیم؟

دلایلی وجود دارد که استفاده از نرم افزار نگهداری و تعمیرات pm را ضروری می‌کند. دلایلی که نشان می‌دهد نرم افزار نگهداری و تعمیرات pm می‌تواند در حل نمودن مشکلات قبل از ایجاد بحران جدی و از کارافتادگی شبکه به سازمان کمک کنند. برای آشنایی و بررسی قابلیت های نرم افزار PM آرین سیستم به صفحه نرم افزار نگهداری و تعمیرات مراجعه کنید.

3 دلیل استفاده از نرم افزار نگهداری و تعمیرات PM:

  1. اولین دلیل استفاده این است، که اگر شبکه از کار بیفتد و یا به دلیل تشخیص دادن مشکلات بحران‌های جدی رخ دهد، بسیار هزینه‌بر خواهند بود. اما استفاده از pm جلوی این اتفاقات را می‌گیرد و هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را کاهش می‌هد.
  2. اطلاعات سازمان بسیار سری و حساس هستند و باید امنیت آن‌ها را در سازمان تضمین کنیم. نرم افزار می‌تواند موجب امنیت اطلاعات شود.
  3. با کمک نرم افزار pm می‌توانیم نقطه خرابی سازمان را شناسایی و پیش از وقوع اتفاقات ناخوشایند برطرف نماییم.

پس ما می‌توانیم با کمک نرم افزار نگهداری و تعمیرات از سلامت، امنیت و سخت افزار سیستم آگاهی پیدا کنیم.

دلایل استفاده از نرم افزار نگهداری و تعمیرات در نرم افزار APM

رضایت کارشناس نگهداری تعمیرات از عملکرد واحد

مزایای استفاده از نرم افزار نگهداری و تعمیرات pm

استفاده از نرم افزار نگهداری و تعمیرات دارای مزایایی می‌باشد که شامل:

  • ایجاد انعطاف پذیری در استراتژی‌های تجهیزات
  • کاهش تعمیرات لحظه‌ای و اضطراری
  • استاندارد سازی روش‌های تعمیر و نگهداری، جریان‌های کاری و…
  • کنترل هزینه‌ها
  • کاهش مصرف انرژی
  • ردیابی و گزارش هزینه‌های تعمیر و نگهداری
  • مدیریت نمودن درخواست‌های کار
  • دسترسی به اطلاعات موجود در هر زمان

 

قیمت بهترین نرم افزار نگهداری و تعمیرات pm

قیمت نرم افزار نگهداری و تعمیرات با توجه به امکاناتی که برخوردار می‌باشد، در حال تغییر است. بهترین نرم افزار نگهداری و تعمیرات دارای لایسنس دائم می‌باشد، که در سال اول راه اندازی پشتیبانی رایگان می شود و دریافت هوشمند به روزرسانی برنامه را برای کاربران فراهم می آورد.

خرید بهترین نرم افزار تعمیرات و نگهداری pm

استهلاک در میان دارایی ها یک امر انکارناپذیر و پدیده‌ای غیرقابل پیشگیری است. سازمان‌ها نیز برای سالم نگه داشتن دارایی‌های استهلاک پذیر، باید نسبت به تعمیر و نگهداری آن‌ها اقدام نمایند.

انجام این امور با کمک بهترین نرم افزار نگهداری و تعمیرات که از لحاظ قابلیت‌ها متناسب با نوع کسب و کار و نیازهای سازمان شما باشد، خریداری و انجام می‌شود.

امکانات بهترین نرم افزار نگهداری و تعمیرات عبارتند از:

  1. گزارش شاخص‌ها
  2. گزارش و مشخص نمودن فعالیت‌های انجام شده
  3. ایجاد آرشیو کامل از اطلاعات پرسنل
  4. ایجاد آرشیو کامل مشخصات فنی دستگاه‌ها و دستورالعمل‌ها

بهترین نرم افزار کنترل پروژه

هر کسب و کاری برای کنترل پروژه های خود به نرم افزار کنترل پروژه نیازمند است، اما همانطور که می‌دانید به علت حیاتی بودن پروژه‌ها نمی‌توان به تمامی نرم افزارها اعتماد کرد و امنیت پروژه‌ها را به آن‌ها سپرد. می‌خواهیم با بیان امکانات بهترین نرم افزار کنترل پروژه، کمک شما در تصمیم گیری نهایی باشیم.همچنین استفاده نرم افزار دبیرخانه و مکتوب بودن نامه ها میتواند بسیار در این امر تاثیرگذار باشد

 

بهترین نرم افزار کنترل پروژه در نرم افزار APM

کارشناس درحال بررسی اطلاعات نرم افزار کنترل پروژه

اولین اقدام پیش از انتخاب پروژه این است، که نیازها و خواسته‌های سازمان خود را از نرم افزار روشن و واضح کنید. سپس به امکانات نرم افزار با توجه به نیازهای خود دقت کنید. مهم ترین این امکانات عبارتند از:

  • مدیریت کارهای تیمی با استفاده از بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری
  • امکان ایجاد چک لیست
  • مجهز به تحلیلگر برای تهیه گزارش
  • ثبت ساعات کاری، حضور و غیاب پرسنل با نرم افزار حضور و غیاب
  • مدیریت مالی کسب و کار در پلن سازمانی
  • رصد بودجه و نقدینگی هر پروژه
  • انجام همزمان چند پروژه
  • قابلیت تبدیل اطلاعات به فرمت‌های مختلف

چرا شرکت ها و سازمان ها به نرم افزار APM و PM نیاز دارند

گاهی در سازمان‌ها بحران‌هایی به وجود می‌آیند، که سر و کله زدن با آن بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر خواهد شد. برخی از نرم افزارها می‌توانند در این مسیر به رهبران کسب وکارها کمک کنند، تا پیش از وقوع چنین بحران‌هایی، تنگناها و مشکلات را شناسایی و برطرف نمایند. سازمان‌ها بنا به دلایلی مانند: پشتیبانی فناوری اطلاعات، انجام سیاست‌های امنیتی، همگام سازی سازمان با نوآوری‌های جدید، مدیریت و نگهداری و زمانبندی تولید و… در سازمان‌ها به این دو نرم افزار نیاز دارند.

 

بهترین نرم افزار نگهداری و تعمیرات را از کجا بشناسیم

پیش از انتخاب نرم افزار برای سازمان، باید اهداف و خواسته‌های شرکت خود را واضح و متناسب با نوع کسب و کار خویش اقدام به انتخاب کنیم. بهترین نرم افزار نگهداری و تعمیرات باید انتظارات مدیران سازمان‌ها و سرمایه گذاران را برآورده سازد. انتظاراتی از قبیل:

  • کاهش خرابی تجهیزات
  • افزایش عمر تجهیزات
  • افزایش بهره وری
  • کاهش هزینه‌های نگهداری و مدیریت
  • گزارشات سفارشی
  • مشاهده پذیر شدن گردش کار
  • مدیریت نیروی کار

نتیجه گیری

نرم افزار APM بر سرعت انجام مدیریت عملکرد دارایی ها را از جانب کاربران نهایی، سیستم‌ها و زیرساخت‌های تحت کنترل شبکه، افزایش و نظارت دارد و نرم افزار نگهداری و تعمیرات یکی از واکنش‌هایی بود که مدیران در برابر افزایش هزینه‌ها در برابر نگهداری و تجهیزات از خود نشان دادند. که به دو گروه تقسیم می‌شود.

شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز برای جلوگیری وقوع مشکلات و بحران‌ها بلکه برای کنترل نمودن آن‌ها به این دو نرم افزار نیاز دارند. در پایان اگر سوال و یا نظری درباره این مقاله دارید، حتما از طریق ثبت دیدگاه خود با ما در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!