تماس
جلسه دموکاتالوگ
عضویت در خبرنامه

نرم افزار cmms چیست؟ 10 نرم افزار cmms برتر جهان

نرم افزار cmms چیست؟ 10 نرم افزار cmms برتر جهان

کسب و کار شما چه در خرده فروشی، تولید یا حمل و نقل باشد، نگهداری مناسب دارایی جهت اطمینان از ارائه محصول و خدمات باکیفیت مهم است. تیم تعمیر و نگهداری شما، هر هفته ساعت‌ها را صرف مدیریت نگهداری برنامه ریزی شده تجهیزات و موارد دیگر می‌کند. یک نرم افزار CMMS به تیم شما کمک می‌کند، تا با ارائه داده‌هایی در مورد انجام کارها در زمان مشخص، وظایف خود را به طور موثر انجام دهید.

با وجود مجموعه‌ای از محصولات موجود در بازار، خرید و دانلود نرم افزار CMMS ممکن است گیج کننده باشد. برای کمک به شما در فهمیدن اینکه کدام ابزار با نیازهای کسب و کار شما مطابقت دارد، در این مقاله به بررسی نرم افزار cmms و ویژگی های نرم افزار نت پرداخته شده و ضمن پاسخ به این سوال که نرم افزار cmms چیست، 10 نرم افزار cmms برتر جهان را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

خواندن مقاله نرم افزار CMMS را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مدیران کسب و کارها
مدیران بخش تعمیرات
کارشناسان نگهداری و تعمیرات

سیستم مدیریت نگهداری کامپیوتری (CMMS)

CMMS یک راه حل نرم افزاری است که اطلاعات مدیریت نگهداری کامپیوتری را متمرکز می‌کند، فرآیندها را تسهیل می‌کند و برخی از وظایف را برای بهبود کارایی خودکار می‌کند. نرم افزار سیستم مدیریت نگهداری کامپیوتری، که به نام نرم افزار نت نیز شناخته می شود استفاده، در دسترس بودن و طول عمر تجهیزات، ماشین آلات، ناوگان، زیرساخت ها، امکانات و حتی عملیات را بهینه می‌کند. cmms مخفف عبارت Computerized Maintenance Management System می‌باشد.

سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات یا نرم افزار cmms

کارشناسان درحال بررسی نرم افزار نت هستند.

    • کامپیوتری (Computerized)

امروزه همه چیز روی کامپیوتر است. تنها مسئله، زمان بود تا اینکه کلیپ بورد و قلم گذشته، برای فناوری‌های مدرن کنار گذاشته شد. بهترین ارائه دهندگان نرم افزار CMMS به شما کمک می‌کنند، تا دنباله کاغذی قبلی خود را در رابط کامپیوتری ادغام کنید. به این ترتیب، هنگام مهاجرت به یک راه حل نرم افزار مدیریت نگهداری رایانه‌ای، هیچ داده ای از بین نمی‌رود.

    • نگهداری (Maintenance)

هیچ کامپیوتری در دسترس نیست که عملکرد و ظرفیت تعمیر و نگهداری را به سرعت، کارآمدی و دقت نیروی کار ماهر انجام دهد. انجام تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، یا بازرسی‌‌های معمول، یا اطمینان از تکمیل سفارش کار، همچنان کار تیم‌‌های تعمیر و نگهداری است. در عوض، یک CMMS به تیم‌ها کمک می‌کند تا سفارش ‌های کاری را برنامه‌ ریزی کنند، قطعات و موجودی‌‌ها را اندازه گیری کنند و تصمیمی آگاهانه درباره تعمیر و نگهداری اتخاذ کنند.

    • مدیریت (Management)

یک CMMS به کارگران خط مقدم در اجرای دستورات کاری، کمک می‌کند. اما به مدیریت کمک می‌کند تا برنامه ریزی، زمان بندی و گزارش کار انجام شده را انجام دهد. این به مدیریت اجازه می‌‌دهد تا پیش ‌بینی‌هایی ایجاد کند و همچنین درباره تکمیل‌‌ها، انطباق، ممیزی‌‌ها یا سایر KPI های تعمیر و نگهداری گزارش دهد.

    • سیستم (System)

سیستم مدیریت نگهداری کامپیوتری نمی‌تواند جایگزین کارگران شود. با این حال، می‌تواند شیوه‌های فعلی آن‌ها را تقویت کند و کارایی تکمیل کار را بهبود بخشد. eMaint CMMS با روش‌‌ها و فرآیندهای تعمیر و نگهداری فعلی مطابقت دارد و به کاربران امکان می‌‌دهد، ویژگی ‌ها را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنند.

نرم افزار نت به تیم‌ها کمک می‌کند تا روزانه خود را مدیریت کنند. همچنین به تیم‌ها کمک می‌کند تا راه حل‌های جدید تعمیر و نگهداری، مانند نظارت بر وضعیت را ادغام کنند.

یک نرم افزار CMMS چگونه کار می‌کند؟

در پایان، CMMS یک پایگاه داده است و اطلاعات درون آن از انواع توابع در تیم‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. کسانی که در عملیات یا امور مالی هستند، می‌توانند از مشاهده وضعیت موجودی یا هزینه‌ها، قرارداد تامین و سایر عملکردهای تعمیر و نگهداری بهره مند شوند.

یک CMMS می‌تواند به سازمان‌ها در مدیریت و ساده‌سازی موارد زیر کمک کند:

    • منابع و کار
    • چرخه عمر دارایی
    • اولویت ‌بندی و برنامه ریزی سفارش کار
    • تعمیر و نگهداری پیشگیرانه
    • مواد و موجودی(بیشتر بدانید: اصول انبارداری حرفه ای)
    • حسابرسی و ردیابی انطباق
    • گزارش‌ ها و داشبورد
    • قابلیت تعمیر و نگهداری موبایل
    • نظارت بر وضعیت
    • آموزش و پشتیبانی سفارشی
کار با نرم افزار CMMS

کارشناس درحال کار با نرم‌افزار CMMS می‌باشد.

مزایای استفاده از یک CMMS چیست؟

پیاده سازی و استفاده از نرم افزار نت، مزایای بهره وری و چرخه عمر زیادی دارد. به طور کلی، به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا شیوه‌ها و فعالیت‌های تعمیر و نگهداری خود را با سایر بخش‌ها و اهداف تجاری هماهنگ کنند. وقتی سیستمی دارید که امکان به اشتراک گذاری داده ها را بین بخش‌ها فراهم می‌کند، کار همه کمی کارآمدتر می‌شود.

برخی از مزایای برتر یک نرم افزار CMMS عبارتند از:

محیط ایمن و سالم: مطابق با مقررات جهانی، ملی، ایالتی یا محلی، یک نرم افزار CMMS می‌تواند مسائل ایمنی، بهداشت و محیط زیست را بهبود بخشد. هنگامی که دارایی ها به درستی و به موقع نگهداری می‌شوند، کمتر احتمال دارد که با شکست مواجه شوند و کارگران را به خطر بیندازد.

مدیریت ترتیب کار: نرم‌ افزار سفارش کار به تیم ‌ها اجازه می‌‌دهد تا اقدامات را از طریق داشبوردها و گزارش‌‌ها تجسم کنند. همچنین به هر سطح از کارگران کمک می‌کند وضعیت فعلی را ارزیابی کنند و نرخ تکمیل سفارش کار را بهبود بخشند. تیم‌های تعمیر و نگهداری می‌توانند به سرعت تعیین کنند که یک دارایی کجاست، چه قطعاتی مورد نیاز است، و چه کسی باید چه کاری را در چه زمانی انجام دهد.

در دسترس بودن: بهترین نرم افزار شرکتی، قابلیت اتصال پیشرفته را برای کاربرانی که به ندرت نیاز به بازگشت به دفتر دارند، ارائه می‌دهد. با استفاده از یک CMMS که از کارگران سیار پشتیبانی می‌کند، تیم‌ها را از راه دور مستقر کنید.

اتوماسیون و پردازش ها: فرآیندهای بسیار زیادی برای اتوماسیون مهم هستند، که مهم ترین آنها عبارتند از:

    • سفارش‌ های مجدد
    • برنامه ریزی شیفت‌ها
    • تعیین سفارش کار بر اساس در دسترس بودن

انتقال به یک CMMS به کاربران اجازه می دهد تا بسیاری از فرآیندها را خودکار کنند. اتوماسیون باعث صرفه جویی در زمان، کاهش خطای انسانی و افزایش کارایی می‌شود.

قابلیت مشاهده چرخه عمر ابزار: نرم‌ افزار نت به تیم ‌ها اجازه می‌‌دهد تا سلامت و چرخه عمر دارایی را از برنامه ‌ریزی و مهندسی قبل از نصب تا از کار انداختن ردیابی و مدیریت کنند. هنگامی که می‌دانید وضعیت فعال دارایی های شما چگونه است، بهتر می توانید برنامه ریزی، زمان بندی و انجام کار را انجام دهید.

ویژگی های عمومی یک نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات (cmms) به زبان ساده

ویژگی های عمومی که هنگام خرید نرم افزار cmms مورد توجه قرار می‌گیرند، عبارتند از:

    • درخت تجهیزات

نظارت بر چرخه عمر و استفاده از دارایی ها مانند تجهیزات، ابزار و سخت افزار، از خرید تا بازنشستگی.

    • مدیریت دستور کارها

مدیریت پردازش و تکمیل به موقع دستور کار تعمیر و نگهداری برای جلوگیری از خرابی دارایی.

مدیریت سفارش کار شامل پردازش درخواست‌های کاری، بررسی در دسترس بودن منابع، تعیین وظایف، پیگیری گارانتی، پیگیری زمان از کار افتادگی، و مدیریت موجودی است.

    • برنامه ریزی نگهداشت پیشگیرانه

برنامه ریزی کنید و تعمیر و نگهداری تجهیزات را در فواصل زمانی مشخص انجام دهید، تا از احتمال خرابی غیر منتظره جلوگیری کنید.

    • دریافت درخواست انجام کار از سراسر سازمان

سفارش‌‌های کاری می‌‌توانند توسط همه طرف‌های درگیر مشاهده و ردیابی شوند. جزئیات را می‌توان در دستگاه‌های تلفن همراه به اشتراک گذاشت تا کار در این زمینه با مراکز عملیاتی هماهنگ شود.

    • ثبت سوابق تجهیزات

ردیابی کار انجام شده، تاریخچه تعمیر و نگهداری و منابع استفاده شده برای مشتریان، سایت‌ها تا تجهیزات گذشته.

    • دریافت گزارش از وضعیت جاری نگهداری و تعمیرات سازمان

نرم ‌افزار سفارش کار به تیم‌‌ها اجازه می‌دهد، تا اقدامات را از طریق داشبوردها و گزارش‌ها تجسم کنند و به هر سطح از کارگران کمک می‌کند، وضعیت فعلی را ارزیابی کنند و نرخ تکمیل سفارش کار را بهبود بخشند. تیم‌های تعمیر و نگهداری می‌توانند به سرعت تعیین کنند که یک دارایی کجاست، چه قطعاتی مورد نیاز است و چه کسی باید چه کاری را در چه زمانی انجام دهد.

جایگاه سیستم مدیریت نگهداری cmms

قبل از CMMS، دستیابی به دید متمرکز، پویا و مدیریت خودکار غیر عملی بود زیرا اطلاعات نگهداری در فایل‌‌های کاغذی دفن می‌شد و بعداً در صفحات گسترده پراکنده می‌شد. اولین نسخه‌های CMMS در دهه 1960 ظاهر شد و معمولاً توسط شرکت‌های بزرگ استفاده می‌شد.

در دهه‌‌های 1980 و 90 با کوچک‌‌تر شدن، مقرون‌ به ‌صرفه ‌تر شدن، گسترده‌‌تر شدن و اتصال رایانه‌های بیشتر،CMMS با کسب‌ و کارهای کوچک‌تر و متوسط رواج بیشتری پیدا کرد. در دهه 1990، CMMS شروع به اشتراک گذاری اطلاعات در سراسر شبکه‌های محلی یا LAN کرد.

دهه 2000 شاهد ظهور شبکه‌های داخلی و اتصال مبتنی بر وب بود که قابلیت‌های CMMS را به طیف وسیعی از دستگاه‌های تلفن همراه، برنامه‌های کاربردی میدانی و سایت‌های عملیاتی گسترش داد.

آخرین نسل از CMMS مبتنی بر ابر و بسیار متحرک است. با اجرای سریع‌‌تر، نگهداری آسان‌تر و امنیت داده‌‌های بیشتر، عملکرد بیشتری ارائه می‌‌دهد.

کدام یک بهتر است؟ SaaS یا On-Prem

SaaS که به آن نرم افزار به عنوان سرویس نیز گفته می‌شود، مخفف عبارت Software as a Service است. نرم افزاری است که در آن کاربران با استفاده از اینترنت به داده ها دسترسی دارند. این نرم افزار، بسیاری از مشکلات مربوط به نصب و استفاده از برنامه on-prem را حل کرده است.

یکی از ارزش‌های اصلی در دریافت نرم افزار به عنوان سرویس، آزمایش و استقرار سریع است. شرکت‌های CMMS شریک می‌توانند به راحتی ویژگی ها را بدون به خطر انداختن داده ها یا عملکرد فعلی ارتقا دهند. برعکس، راه‌ حل‌های نرم ‌افزاری درون محل نیاز به همکاری شدید بین کارشناسان فناوری اطلاعات و امنیت اطلاعات برای اطمینان از دسترسی بدون خرابی داده ‌ها دارند.

بررسی 10 نرم افزار cmms برتر جهان

کارشناس درحال بررسی سیستمی نرم افزارهای cmms

10 نرم افزار cmms برتر جهان

نرم افزارهای زیادی در بازار وجود دارند که ممکن است در هنگام خرید نرم افزار cmms شما را گیج کند. برای کمک به شما در خرید نرم افزار cmms، در این بخش به معرفی 10 نرم افزار برتر جهان پرداخته شده است.

    • Odoo

Odoo Point of Sale (POS) بخشی از مجموعه یکپارچه برنامه‌های تجاری Odoo است. این ماژول هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین در دسترس است و داده های یکپارچه را در سراسر فروشگاه ها ارائه می‌دهد و دارای یک عملکرد مدیریت موجودی یکپارچه است.

ماژول POS Odoo بخشی از مجموعه ماژول‌های تجاری منبع باز است، که شامل ماژول‌های حسابداری، بازاریابی، مدیریت انبار و انبارداری و مدیریت پروژه نیز می‌شود.

    • Felix

Felix یک راه حل مدیریت تسهیلات است که کسب و کارها را قادر می‌سازد تا به ارزیابی‌های نظارت بر وضعیت و بازرسی تجهیزات، ماشین آلات و سایر دارایی‌ها از داخل یک مخزن متمرکز دسترسی داشته باشند. سازمان‌‌ها می‌‌توانند با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه دعوت، دسترسی، تفسیر و بازخورد در مورد تعمیر و نگهداری دارایی داشته باشند.

    • Infor CloudSuite EAM

راه حل‌های Infor EAM یک راه حل مدیریت دارایی سازمانی برای شرکت‌ها در صنایع مختلف از جمله تولید، مراقبت‌های بهداشتی، توزیع، نهادهای دولتی، سازمان‌های انرژی و خدمات ارائه می‌دهد. این راه حل به شرکت‌ها کمک می‌کند تا دارایی‌های سرمایه‌ای را مدیریت کرده و تعمیر و نگهداری منظم سازمان‌ها را برای رعایت انطباق، کاهش اتلاف انرژی و کاهش ریسک برنامه‌ریزی کنند.

    • collectiveFleet

Collective Data یک راه حل مدیریت ناوگان و دارایی ارائه می‌دهد، که برای بهینه سازی عملیات ناوگان یک سازمان طراحی شده است. با داده‌های جمعی، شرکت‌ها می‌توانند وسایل نقلیه بیش از حد و کم استفاده را شناسایی کنند، هزینه‌ها را با حذف موجودی غیر ضروری کاهش دهند، گردش کار کلی را ساده کنند و به طور دقیق در مورد جنبه‌های مختلف عملیات ناوگان گزارش دهند.

    • Azzier CMMS

Web Work Azzier یک سیستم مدیریت تعمیر و نگهداری کامپیوتری (CMMS) است که برای صنایع با دارایی‌های سرمایه‌ای بزرگ طراحی شده است که مدیریت تعمیر و نگهداری اصلاحی، پیشگیرانه و اضطراری را در یک مجموعه ارائه می‌دهد. راه حل در هر دو گزینه استقرار مبتنی بر ابر و در محل موجود است.

    • Dematic Sprocket

Dematic Sprocket یک راه حل مدیریت دارایی سازمانی (EAM) مبتنی بر ابر است، که به مشاغل با هر اندازه در بخش‌های مختلف صنعت پاسخ می‌دهد. کاربران می‌توانند از یک سایت تسهیلات واحد گرفته تا یک استقرار چند تاسیساتی که در یک منطقه جغرافیایی بزرگ پخش شده باشد.

Dematic Sprocket EAM از ماژول‌های مختلفی از جمله مدیریت کار، نگهداری پیشگیرانه و پیش بینی، کنترل موجودی، بازرسی، مدیریت دارایی سرمایه، مدیریت ناوگان، گزارش و تجزیه و تحلیل و Sprocket Mobile تشکیل شده است.

    • Proteus CMMS

Proteus MMX یک راه حل مدیریت نگهداری مبتنی بر ابر برای مشاغل کوچک، متوسط و بزرگ است. ویژگی های کلیدی شامل مدیریت دارایی، مدیریت نگهداری، مدیریت موجودی، کاهش هزینه، مدیریت نیروی کار برنامه ریزی منابع و موارد دیگر است.

Proteus MMX به کاربران کمک می‌کند تا بازگشت سرمایه خود را مدیریت کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا زمان خرابی، مصرف انرژی، هزینه و حمایت از طرح‌های پایداری را پیگیری کنند. سایر ویژگی ها عبارتند از: ضبط بلادرنگ داده، مدیریت انطباق، نظارت بر انرژی و گزارش. از ادغام با سیستم اتوماسیون ساختمان پشتیبانی می‌کند.

    • TME CMMS

MASS یک راه حل مدیریت تعمیر و نگهداری است که برای کمک به مدیران در نظارت بر سطوح عملکرد تجهیزات ایجاد شده است. این برای شرکت‌‌هایی طراحی شده است، که در محیط‌های با تولید بالا فعالیت می‌کنند و نیاز به مدیریت سفارشات کاری، ردیابی موجودی، برنامه ریزی تعمیر و نگهداری معمول و تولید گزارش‌هایی در مورد تجهیزات دارند.

    • Llumin

نرم‌ افزار مدیریت عملیاتی LLumin برای کارخانه‌ها و تأسیسات صنعتی با زیرساخت‌های قابل توجهی است، که می‌خواهند تولید یا توقف برنامه ریزی نشده دستگاه را به حداقل برسانند.

نرم‌ افزار عملیاتی LLumin دارایی‌ها را نظارت می‌کند و از داده‌‌های زنده و قوانین مبتنی بر متخصص برای انجام اقداماتی پیشگیرانه استفاده می‌‌کند، که زمان خرابی را به حداقل می‌رساند و ایمنی و انطباق را در تأسیسات زیرساختی بزرگ از هر نوعی بهبود می‌بخشد.

توجه: شرکت‌های تولیدی به منظور بهبود برنامه‌ریزی و مدیریت منابع برای رسیدن به هدف‌های تولیدی، بهره‌وری بالا و پاسخگویی به تقاضا از برنامه mps استفاده می‌کنند.

    • iMaint EAM

iMaint CMMS/EAM داده‌ها را متمرکز می‌کند و وظایف مدیریت تعمیر و نگهداری را خودکار می‌کند، تا به شرکت‌ها کمک کند، تا چالش‌های مهم تعمیر و نگهداری را حل کنند و ROI را به حداکثر برسانند. این نرم افزار دارای یک رابط کاربری ساده و آسان است و بسیار قابل تنظیم است.

این مناسب برای سازمان‌ها در هر اندازه است زیرا، iMaint را می‌توان به راحتی به چندین سایت گسترش داد و شامل به روز رسانی نرم افزار cmms رایگان است. گزینه‌‌ها شامل راه‌ حل‌‌های داخلی یا میزبان ابری، نظارت بر وضعیت و قابلیت‌‌های ردیابی GPS، دسترسی به تلفن همراه، داشبورد تعمیر و نگهداری و موارد دیگر است.

علاوه بر 10 نرم افزار cmms معرفی شده، در این بخش یک نرم افزار cmms دیگر را که برای صنایع کوچک کاربرد دارد معرفی می‌کنیم. نرم افزار cmms excel یک نرم افزاری است که برای حل مشکلات صنایع کوچک طراحی شده است. این نرم افزار برای صنایع با داده های کم، کاربرد دارد. نرم افزار cmms excel به دلیل داشتن هزینه نرم افزار حداقل و همچنین پیچیدگی کم، مورد استقبال صنایع کوچک می‌باشد.

چه تفاوتی بین CMMS و EAM وجود دارد؟

اصطلاح CMMS اغلب با EAM یا مدیریت دارایی سازمانی اشتباه گرفته می‌شود و یا به جای یکدیگر استفاده می شوند. این دو، کارکردها و اهداف بسیار مشابهی دارند اما اساساً متفاوت هستند. برای تشخیص تفاوت‌های کلیدی بین CMMS و EAM، نگاهی کوتاه به تاریخچه CMMS و رابطه بین CMMS، EAM و APM می‌تواند مفید باشد.

همانطور که CMMS تکامل یافت، پایه‌ای برای EAM ایجاد کرد. اساسا، EAM شامل عملکرد CMMS است و عملکردهای آن‌‌ها می‌توانند همپوشانی داشته باشند. آنچه EAM برای CMMS به ارمغان می‌آورد، تا حدی به لطف اتصال بیشتر و به اشتراک گذاری اطلاعات، توانایی گسترش سایت‌ها، تقویت همکاری بین بخش‌ها و ایجاد یکپارچگی عمیق‌تر با سیستم‌های دیگر مانند برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) است.

این قابلیت‌‌ها به راه ‌حل‌های EAM زمینه تجاری گسترده‌ تری می‌دهد، که چرخه عمر کلی دارایی و تأثیر آن بر تجزیه و تحلیل مالی، تدارکات، مدیریت فرآیند، ریسک و انطباق، دفع دارایی و موارد دیگر را در نظر می‌گیرد. راه ‌حل‌های CMMS با خودکار سازی سفارش‌ها و گردش‌های کاری، زمان‌ بندی کار، مدیریت مواد و ارائه گزارش‌ها و ممیزی‌ها در مورد آن وظایف، بر در دسترس بودن دارایی‌‌های ثابت و زمان به ‌روز رسانی تمرکز دارند.

تفاوت نرم افزار CMMS و EAM

کارشناسان درحال مقایسه و بررسی تفاوت نرم افزار CMMS و EAM هستند

سوالات متداول درباره CMMS

در ادامه مقاله به چند سوال متداول درباره CMMS پاسخ داده می‌شود. اگر سوالی درباره نرم افزار نت دارید که تا این بخش مقاله پاسخ آن را دریافت نکرده اید، این پرسش و پاسخ ها را با دقت مطالعه کنید.

بهترین نرم افزار CMMS کدام است؟

بهترین نرم افزار CMMS نرم افزاری است، که از آموزش و استقرار نرم افزار پشتیبانی می‌کند و در عین حال امکان سفارشی سازی و تحرک را فراهم می‌کند.

چه کسی از cmms استفاده می‌کند؟

تیم‌های تعمیر و نگهداری در هر اندازه‌ای از نرم افزار مدیریت تعمیر و نگهداری کامپیوتری استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند تکنسین‌های سطح ابتدایی باشند، تا مدیران ارشد یا صاحبان شرکت.

پشنهاد انتخاب یک راهکار CMMS

هنگام انتخاب نرم افزار CMMS جدید، مهم است که نه تنها فاکتورهای عملکرد و فناوری، بلکه پشتیبانی را نیز در نظر بگیرید. یک راه حل نرم افزاری مدیریت نگهداری کامپیوتری باید همه نیازهای عملکردی شما را فورا برطرف کند. این فناوری همچنین باید قابل گسترش باشد، تا سایر عملکردهای نگهداری مانند سنسورها یا نظارت بر وضعیت آنلاین را نیز شامل شود.

ارائه دهندگان راه حل همچنین باید خدمات آموزشی و پشتیبانی قوی را قبل، در حین و بعد از استقرار نرم افزار ارائه دهند. همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود، سیستم‌های قدیمی می‌توانند در نرم افزارهای جدیدتر ادغام شوند. پشتیبانی و انتقال آن داده یا سیستم تاریخی، یکپارچگی پایگاه های داده را افزایش می‌دهد.

در هنگام خرید نرم افزار نت باید به چند نکته زیر توجه داشته باشید:

گزینه‌های استقرار: نرم ‌افزار CMMS را می‌‌توان در محل یا در فضای ابری مستقر کرد. یک نرم افزار مبتنی بر ابر به شما امکان می‌دهد از هر کجا به داده‌های خود دسترسی داشته باشید. یکی از نرم افزار های ابری قدرتمند برای مدیریت منابع سازمان نرم افزار ArianERP می باشد، برای بررسی ویژگی های و دریافت اطلاعات تکمیلی به صفحه  نرم افزار ERP ابری آرین سیستم مراجعه کنید.اگر با مفاهیم اولیه erp  آشنایی ندارید پیشنهاد میکنیم مقاله، نرم افزار erp چیست را مطالعه کنید

سفارشی ‌سازی: کسب و کار شما با رشد عملیات تغییر خواهد کرد. نحوه مدیریت نگهداری امروز در سال آینده متفاوت خواهد بود. اما شما نمی توانید هر سال نرم افزار CMMS خود را تغییر دهید تا نیازهای تعمیر و نگهداری سازمان خود را برآورده کنید. بنابراین، روی یک پلتفرم CMMS سرمایه گذاری کنید که می‌تواند مطابق با روشی که تیم شما در حال حاضر کار می‌کند و در آینده نیز کار می‌کند، سفارشی شود.

پشتیبانی فنی: قبل از خرید نرم ‌افزار، ارزیابی کنید که آیا خدمات پشتیبانی فروشنده با نیازهای تیم شما مطابقت دارد یا خیر. اگر قصد آشنایی بیشتر با نکات مهم خرید نرم فزار CMMS را دارید، حتما مقاله نکات نرم افزار نگهداری و تعمیرات را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

نرم افزار CMMS که به عنوان نرم افزار مدیریت نگهداری کامپیوتری نیز شناخته می‌شود، به ایجاد یک مخزن مجازی از داده ها در مورد کل عملیات مدیریت نگهداری یک تجارت کمک می‌کند. برای کمک به صرفه‌جویی در زمان، فرآیندهای دستی مانند برنامه ریزی سفارشات کاری و ردیابی موجودی ها را خودکار می‌کند.همچنین می‌توانید برای کاهش هزینه‌های جاری سازمان، از نرم افزار حسابداری رایگان استفاده کنید.

در این مقاله به بررسی ویژگی ها و کاربرد نرم افزار نت و معرفی 10 نرم افزار cmms برتر جهان پرداختیم. درصورتی که سوال و یا نظری درباره این مقاله دارید، حتما از طریق ثبت دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

4 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!

  1. محمدرضا دهقان
    13 آوریل 2023 ساعت 16:56

    با سلام یک سوال برام پیش اومده میخواستم بدونم زبان برنامه نویسی اینا چیه بلاخره یک زبان برنامه نویسی داره مثلا پی ال سی آذر است زبان این برنامه نویسی چیه

  2. محمدحسین اعتقادی فر
    2 سپتامبر 2017 ساعت 09:55

    با سلام
    مطالب مفیدی بود تشکر میکنم ازتون ولی بهتره به جای جمله تعمیر و نگهداری کلمه نگهداری رو در اولویت خود قرار بدیم یعنی نگهداری و تعمیرات . شاید مسئله پیش پا افتاده ای باشه ولی اولویت کاری ما در بحث نت نگهداری هستش تا حدالامکان خرابی به صفر نزدیک بشه
    بازم تشکر میکنم از بابت مطالبتون

    • سعید لطفی
      2 سپتامبر 2017 ساعت 16:54

      سلام آقای محمدحسین اعتقادی فر . خوشحالیم که مقاله مون مورد پسند شما واقع شده. مسئله ای که صحبت کردید رو به تیم محتوا ارجاع میدیم. ممنون از توجه تون

    • آرش باستان
      28 اکتبر 2018 ساعت 20:37

      لایک