تماس
جلسه دموکاتالوگ
عضویت در خبرنامه

آموزش نرم افزار crm و کاربرد نرم افزار سی آر ام

آموزش نرم افزار crm و انتخاب بهترین نرم افزار سی آر ام

نرم افزار سی آر ام در سازمان چه مزایایی دارد؟ بعد از پیشرفت تکنولوژی، طبیعی است که سازمان‌ها به دنبال افزایش فروش و بهبود عملکرد بازدهی باشند، به گونه‌ای که از این طریق بتوانند سوددهی شرکت را بالا ببرند، اما در حوزه تجارت و افرادی که کسب و کار آن‌ها، مشتری مدار است، این روند به چه شکلی باید انجام شود؟

شرکت‌ها برای طی نمودن این مسیر، می‌توانند از استراتژی CRM همان مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده نمایند، در مقاله قصد داریم نرم افزار crm را توضیح دهیم و با بیان جزئیات در مورد کاربرد و مزایای آن در سازمان‌ها بتوانیم به صورت فشرده و خلاصه آموزش نرم افزار CRM را مطرح کنیم.

خواندن مقاله نرم‌ افزار سی آر ام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران مالی سازمان
حسابداران و کمک حسابداران
کارشناسان و مدیران فروش موسسات

سی آر ام به چه معناست؟

سی آر ام چیست؟ شاید سوالی باشد که شما نیز قصد دانستن و یادگیری آن را داشته باشید. باید بدانید که به طور کلی نرم افزار سی آر ام، به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. بگذارید با جزئیات بیشتر و مفیدتری توضیح دهیم تا با آگاهی کامل، نسبت به انتخاب سیستم سی آر ام اقدام نمایید.

CRM مخفف واژه‌ی (CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT) می‌باشد که از 3 بخش مشتری، ارتباط و مدیریت تشکیل شده. شما با مدیریت و کنترل نمودن بخش‌های مختلف سازمان می‌توانید، عملکرد شرکت را بالا برده و در کوتاه مدت تولید باکیفیت را افزایش دهید، نتیجه این اقدامات قطعا افزایش فروش و سود خواهد بود.

اما شما نمی‌توانید با هر روشی این مسیر را بدون موانع و مشکلات طی کنید، طبق تحقیقات و اجرائیات انجام شده استراتژی سی آر ام، یکی از موفق‌ترین استراتژی هاست. طبق این استراتژی شما باید ارتباط و تعامل خود را با مشتریان به حد عالی برسانید، در این صورت است که می‌توانید مشتری را تبدیل به بازدهی عالی و افزایش سود کنید.

مهمترین دلایل اهمیت CRM

گفتیم که یکی از استراتژی‌هایی که در مسیر افزایش فروش و سود، می‌توانیم در سازمان و شرکت‌ها پیاده سازی کنیم استراتژی موفق CRM می‌باشد. CRM علاوه بر استراتژی موفق، مانند یک پل ارتباطی برای تعاملات و معاملات میان مشتری و سازمان عمل می‌کند.

هدف آن کسب رضایت مشتری است و برای رسیدن به این هدف از مسیرهای متنوع و ویژگی‌های منحصر به فرد عبور می‌کند. طبیعی است که این استراتژی عمیق و موفق دارای اهمیت‌هایی برای سازمان باشد تا زمینه‌ را برای تسهیل دستیابی به اهداف بلندمدت و کوتاه مدت سازمان فراهم نماید.

تمامی امور ذکر شده با استفاده از نرم افزار سی آر ام قابل انجام است که آموزش نرم افزار CRM را در ادامه شرح خواهیم داد. اهداف CRM را در تصویر زیر بیان کرده‌ایم.

اهمیت نرم سی آر ام و آموزش نرم افزار crm

دلایلی که اهمیت نرم افزار crm را نشان می‌دهد

آموزش نرم افزار CRM به روش‌ و شیوه‌های مختلف انجام می‌شود که با یادگیری هر کدام می‌توانید به آسانی امور مشتریان را طبق اصول مشتری مداری مدیریت و کنترل نمایید.

نرم افزار سی آر ام چیست؟

سوالی که در این زمینه مطرح می‌شود و اغلب قصد آگاهی و دانستن آن را دارند، این است که نرم افزار سی آر ام چیست؟ در مبحث سیستم crm گفتیم که یک استراتژی موفق، برای مدیریت تعاملات و معاملات میان شرکت با مشتریان است، پس به طور کلی باید بدانیم که نرم افزار، این تعاملات و کنترل‌گری‌ها را انجام می‌دهد.

به عبارت دیگر این سیستم، مجموعه‌ای از روش‌ها و ابزارهایی می‌باشد که روابط بلندمدت مشتریان با سازمان را ایجاد و تداوم می‌بخشد. این پیاده سازی نرم افزار، باعث کسب رضایت مشتری، حفظ آن و پاسخگویی به نیاز مشتریان می‌شود و نتیجه‌ی تمامی این موارد ذکر شده برای سازمان، افزایش فروش و سود است.

طبق تحقیقاتی که در مورد نرم افزار سی آر ام انجام گردیده، بیان شده است که این سیستم، معاملات میان مشتریان را تجزیه و تحلیل نموده و با توجه به اطلاعاتی که به دست می‌آید فرصت‌های خوبی را برای سازمان ایجاد می‌کند.

امکانات طلایی نرم افزار crm

فرض کنید نرم افزار سی آر ام را برای شرکت خود تهیه نموده‌اید و نحوه استفاده از آن و به علاوه اطلاعی از امکانات آن ندارید. در این مبحث قرار است در مورد امکانات سیستم سی آر ام توضیحی دهیم. لازم به ذکر است که نرم افزار crm زیرمجموعه نرم افزار erp می‌باشد.

امکانات نرم افزار crm به چند دسته کلی تقسیم می‌شود و سپس هر کدام از آن‌ها به امکانات و کارآیی جزئی‌تری طبقه‌بندی می‌گردند. در دوره آموزش نرم افزار crm خواهید فهیمد که این اطلاعات به چه صورت عمل می‌کنند، پیش از هر اقدامی می‌توانید امکانات طلایی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان را در تصویر زیر مشاهده کنید.

امکانات نرم افزار سی آر ام و آموزش نرم افزار crm

آشنایی با امکانات نرم افزار crm

اکنون امکانات دیگری را برای برنامه سی آر ام، خواهیم گفت که عملکرد جزئی‌تری در سازمان دارند و شما تمامی موارد ذکر شده در فوق و ادامه را در دوره آموزش نرم افزار crm خواهید دانست. دیگر امکانات نرم افزار سی آر ام شامل موارد زیر می‌باشد:

ردیف امکانات نرم افزار crm
1 ثبت تمامی اطلاعات و دسترسی به آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان
2 انتقال اتوماتیک داده‌ها و اطلاعات مشتریان
3 ارائه گزارش مالی و مدیریتی به صورت خودکار
4 پاسخگویی سریع به مشتریان
5 طبقه بندی قراردادها و مشتریان بر اساس خواسته و انتظاراتشان
6 مدیریت ورود و خروج محصولات از انبار
7 یکپارچه سازی بخش فروش
8 تعامل با کاربران در نرم افزار
9 مدیریت معاملات مشتریان از راه دور و از طریق تلفن همراه

بهترین نرم افزار سی آر ام باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

برای هر سازمان مشتری محور، واجب است که در انتخاب برنامه سی آر ام دقت کند، زیرا باید بدانید که افزایش فروش و سود سازمان شما، در گرو این انتخابتان می‌باشد. انتخاب خوب نرم افزار سی آر ام موجب می‌شود روند انجام امور در سازمان تسریع یابد و تصمیم‌گیری به نحو احسن انجام شود.

اینگونه نرم افزارها برای سازمان حیاتی هستند، زیرا فرصت‌ها را تبدیل به مشتری دائمی سازمان می‌کنند. سوالی که در این قسمت مطرح است این می‌باشد که ازکجا بدانیم نرم افزاری که انتخاب کرده‌ایم جزء بهترین‌ها است؟

بهترین نرم افزار سی آر ام، علاوه بر نکاتی که مطرح کردیم دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی می‌باشد که موجب تمایز آن از دیگر نرم افزارهای مشابه می‌شود که آن ویژگی‌ها را در تصویر زیر شرح داده‌ایم.

ویژگی نرم افزار سی آر ام و آموزش نرم افزار crm

ویژگی‌هایی که بهترین نرم افزار crm باید از آن برخوردار باشد

نرم افزار سی آر ام برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

استراتژی سی آر ام در چه مشاغلی می‌تواند پیاده سازی شود؟ هر کسب و کاری می‌تواند از این روش استفاده کند؟ برای پاسخ به سوالات مطرح شده، باید بگوییم که هر کسب و کار و شرکتی که بر پایه مشتری، راه اندازی شده باشد از این استراتژی و نرم افزار بهره می‌برد.

به عبارت ساده‌تر هر شغلی که مشتری محور باشد، به منظور مدیریت و کنترل ارتباط خویش با مشتریان برای افزایش فروش، مدیریت تیم بازاریابی و هماهنگ سازی فروش از این نرم افزار می‌تواند استفاده کند. سازمان‌ها از طریق crm می‌توانند سفارشات مشتریان را در کوتاه ترین مدت انجام دهند.

از دیگر خصوصیت نرم افزار crm اگر بخواهیم بگوییم، این است که به راحتی می‌توانید آن را با اهداف و نیازهای مشتریان هماهنگ کنید. شرکت‌ها از هر نرم افزاری که استفاده کنند، حتی اگر نرم افزار حسابداری رایگان داشته باشند، برای مدیریت مشتریان خود نیاز به نرم افزار crm دارند.

اگر به طور واضح‌تر بخواهیم بگوییم که نرم افزار سی آر ام مناسب چه نوع مشاغلی می‌باشد، باید گفت هر شرکتی که شرایط زیر را داشته باشد، می‌تواند از نرم افزار استفاده کند:

    • محصولی برای فروش داشته باشد.
    • تیمی برای بازاریابی اختصاص داده باشد.
    • هدف آن رضایت مشتریان باشد.
    • سازمانی که برای معاملات خود باید به مشتریان فاکتور ارسال نماید.

مزایای استفاده از نرم افزار سی آر ام

دانستید که سی آر ام چیست و به چه منظوری در سازمان‌ها پیاده سازی می‌شود. کاربردها و ویژگی‌های طلایی آن را نیز مطرح کردیم، اما آن چه در این مبحث گفتنی است، مزایایی می‌باشد که استفاده از این استراتژی برای سازمان به ارمغان می‌آورد. مزایای استفاده از نرم افزار crm در تصویر زیر بیان شده است.

مزیت‌های نرم افزار سی آر ام به همراه آموزش نرم افزار crm

مزایایی که استفاده از نرم افزار crm به همراه دارد

آموزش نرم افزار CRM

آموزش کار با نرم افزار CRM مبحثی نیست که بتوان در چند خط آن را توضیح داد، البته باید بدانید که کار با نرم افزارهای سی آر ام، هر کدام به شیوه متفاوت می‌باشند و دو نرم افزاری نداریم که کارکردشان مساوی با هم باشند.

در زمان انتخاب و خرید نرم افزار سی آر ام برای کسب و کارتان، شرکت فروشنده موظف است آموزش کار با نرم افزار CRM را به شما یاد دهد تا در زمان کار با نرم افزار دچار مشکل نشوید. پس با خیال راحت به انتخاب نرم افزار اقدام کنید، زیرا کارشناسان، آموزش آن را به شما خواهند داد.

نتیجه گیری

نرم افزار سی آر ام به سازمان‌ها کمک می‌کند که ارتباط خود با مشتریان را حفظ نمایند، به عبارتی مشتریان قدیمی را تبدیل به مشتریان دائمی و مشتریان جدید را جذب کنند و نتیجه هر اقدامی که با نرم افزار crm انجام شود، افزایش فروش و سود در سازمان می‌باشد. اگر این مقاله برایتان مفید بود پیشنهاد میکنیم مقاله مرتبط با فروش مویرگی ، نرم افزار دبیر خانه و حکم کارگزینی چیست را نیز مطالعه نمایید .

در مقاله سعی کردیم تمام موارد مورد نیاز برای آموزش نرم افزار crm را بیان کنیم تا در انتخاب نرم افزار تصمیم درستی برای سازمان و موسسه خود بگیریدو با سیستم مدیریت فرآیند  صحیح به بهترین نتیجه دست یابید. در انتها اگر سوالی داشتید و یا نظری در مورد مقاله داشتید، می‌توانید در قسمت دیدگاه برایمان بنویسید و در اولین فرصت پاسخ شما را خواهیم داد.

5 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!

  1. زهره طیبی
    1 دسامبر 2022 ساعت 11:23

    برای نصب سی آرم چه مرحله باید انجام بدیم و هزینه مربوط به این کار می فرمایید راهنماییی می فرمایید

    • تحریریه آرین سیستم
      3 دسامبر 2022 ساعت 09:02

      سلام دوست عزیز

      لطفا با شماره 43027-021 تماس حاصل نموده و درباره شرایط خرید نرم افزار از کارشناسان فروش آرین سیستم مشاوره بگیرید.

  2. مهمان
    15 اکتبر 2016 ساعت 10:32

    میشه یکی مشکل منو حل کنه؟ من قفل سخت افزاری از کجا پیدا کنم؟؟؟؟؟؟؟!!!!

  3. مهمان
    15 اکتبر 2016 ساعت 10:07

    با سلام، چگونه نرم افزرا crm فارسی را نصب کنیم لطفا کامل توضیح دهید.
    وقتی برنامه را باز می کنیم می نویسه تلاش برای پیدا کردن قفل سخت افزاری ؟
    لطفاکمک کنید راش بندازم. با تشکر