مشاوره
جلسه دموکاتالوگ
عضویت در خبرنامه

دلایل خرید نرم افزار بازاریابی و فروش همراه با راهنمای خرید

دلایل خرید نرم افزار بازاریابی و فروش همراه با راهنمای خرید

امروزه شرکت‌ها در جهت تسهیل و تسریع فرآیندها و باقی ماندن در بازار رقابت، به سمت استفاده از نرم افزارها سوق یافته­ اند. یکی از نرم افزارهای پرکاربرد در میان شرکت‌ها بخصوص شرکت‌های تولیدی، نرم افزار بازاریابی و فروش است. این نرم افزار به عنوان یک رابط میان بازاریابی و فروش شرکت‌ها عمل کرده و کارها را آسان­‌تر می‌­کند.

در یک کسب کار کوچک دو مفهوم بازاریابی و فروش تقریبا نزدیک به هم می‌­باشد. اما در کسب و کار های گسترده کاملا با یکدیگر متفاوت می‌­باشند. به طور کلی در یک شرکت یا واحد اقتصادی، بخش فروش شرکت بر فروش محصولات یا خدمات فعلی و در دسترس شرکت تمرکز دارد. همچنین تمرکز بخش بازاریابی بر فروش محصولات یا خدمات آتی شرکت، جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی است.

خواندن مقاله نرم افزار بازاریابی و فروش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کارشناسان فروش
کاشناسان بازاریابی
علاقمندان به حوزه فروش

تاثیر بازاریابی در فروش به چه میزان است؟

آیا با مفاهیم بازاریابی و فروش آشنا هستید؟ قبل از بیان تاثیر بازاریابی بر فروش، ابتدا لازم است تعریف مختصری در رابطه با بازاریابی و فروش ارائه شود.

همان­طور که همه افراد روزانه با مفهوم فروش در ارتباط هستند و آشنایی نسبی با آن دارند، به فرآیندی که منجر به شکل گیری معامله‌­ای میان دو یا چند طرف می­‌گردد فروش گفته می­‌شود. در فروش خریدار در ازای خرید یک کالا یا خدمت با پرداخت وجه نقد یا کالای با ارزش دیگری به فروشنده صاحب آن کالا یا خدمت می‌­گردد.

در یک تعریف کلی در خصوص بازاریابی به مجموعه‌ای از فعالیت‌‌ها گفته می­‌شود، که در جهت ایجاد ارتباط و ارائه پیشنهادات چشم­ گیر و با ارزش به مشتریان، شرکا و بازار هدف انجام می‌­شود.

شرکت­‌ها در بازار رقابتی امروزی برای فروش بیشتر محصولات و خدمات خود ملزم به تبلیغات و جذب و حفظ مشتری هستند. در واقع به تبلیغات انجام شده به شیوه‌های مختلف بازاریابی می­‌گویند. با انجام روش‌های صحیح بازاریابی، استفاده از نرم افزار فروش و بازاریابی (Marketing And Sales Software) مشتریان هدف شرکت‌ها افزایش یافته و افزایش مشتریان منجر به فروش بیشتر محصول و در نهایت سود آوری شرکت می­‌گردد.

انواع بازاریابی عبارت است از:

  •  اینفلوئنسر مارکتینگ
  •  بازاریابی رابطه‌ای
  •  بازاریابی ویروسی
  •  بازاریابی چریکی

حال که با مفهوم بازاریابی و فروش آشنا شده­ اید در ادامه به سوال نرم افزار بازاریابی و فروش چیست پاسخ داده شده است.

نرم افزار بازاریابی و فروش چست؟

نرم افزار فروش چرخه فروش محصولات را بهینه و ساده می­‌کند و به عنوان یکی از مجموعه‌های نرم افزار حسابداری رایگان و یا غیر رایگان در شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی نیز با عنوان نرم افزار بازرایابی و فروش نیز شناخته می‌­شود. همچنین از این سیستم در فروشگاه­‌ها به عنوان نرم افزار فروشگاهی یاد می­‌شود.

یک شرکت با خرید نرم افزار فروش یکپارچه می­‌تواند کلیه مراحل دریافت و تایید سفارش، صدور پیش فاکتور و فاکتور فروش، تحویل کالا و سایر مراحل فروش را ثبت و کنترل نماید. همچنین با خرید و نصب نرم افزار بازاریابی و فروش شرکت­‌ها می‌­توانند گزارش‌­های تحلیلی مورد نیاز از روند فروش را تهیه کرده و جهت فروش در آینده برنامه ریزی مناسب را داشته باشند.

انواع فروش در نرم افزار بازاریابی و فروش

انواع فروش باتوجه به مخاطبین در نرم افزار بازاریابی و فروش

مهم ترین مزایای نرم افزار بازاریابی و فروش

نرم افزار تولید شده باید دارای مزایای قابل توجه باشد، تا مشتریان نسبت به جایگزین کردن تکنولوژی جدید اقدام نمایند. از جمله مزایای نرم افزار بازاریابی و فروش به موارد زیر می‌­توان اشاره کرد:

  • ایجاد تعامل پویا با مشتریان و شناسایی مشتریان هدف
  • محاسبه دقیق نرخ بازده بازاریابی نسبت به سرمایه صرف شده
  • شخصی سازی مشتریان در سیستم فروش
  • امکان ایجاد ارتباط و یکپارچگی نرم افزار فروش و بازاریابی با سایر نرم افزار های مالی
  • امکان تهیه و تنظیم گزارش ­های مورد نیاز به تفکیک مشتریان، منطقه فروش، نوع فروش، محصول و …
  • بهره مندی از بانک اطلاعاتی کامل مشتریان

معرفی نرم افزار بازاریابی و فروش یکپارچه

در تعریف نرم افزار یکپارچه می‌­توان گفت، نرم افزاری است که از چند نرم افزار تخصصی با ویژگی­‌های متفاوت و با قابلیت مرتبط به هم طراحی و تولید شده است. نرم افزار فروش آرین سیستم یکی از این نرم افزارها می‌باشد. استفاده از نرم افزار فروش یکپارچه آرین سیستم منجر به افزایش سرعت انجام کار و به صورت یکپارچه می‌­گردد.

طراحان و سازندگان آرین سیستم جهت افزایش کارایی نرم افزار، کاهش هزینه‌های خرید، نصب و پشتیبانی نرم افزار فروش یکپارچه اقدام به طراحی و تولید نرم افزار فروش یکپارچه آرین سیستم نموده‌­اند. بنابراین با خرید و نصب نرم افزار فروش آرین سیستم تمامی نیازهای واحد فروش از جمله صدور پیش فاکتور، فاکتور، تهیه صورت حساب و… بر طرف می­‌گردد.

با خرید و استفاده از نرم افزار فروش آرین سیستم اقدامات زیر در واحد فروش و مالی صورت خواهد گرفت:

  • طبقه بندی و کدینگ اطلاعات
  • تفکیک فروش داخلی و خارجی
  • ذخیره اطلاعات مشتریان و نمایندگان فروش
  • تنظیم قراردادهای فروش
  • مدیریت ارتباط با انبار (آشنایی با اصول انبارداری)
  • اخذ گزارش‌های فروش

تاثیر یکپارچه سازی بر نرم افزار فروش

واضح و آشکار است که در هر فعالیتی اگر مراحل یکپارچه سازی به صورت صحیح اجرا شود، می­‌تواند منجر به نتایج مثبت شود. تاثیر یکپارچه سازی بر فروش و نرم افزار فروش نیز بی تاثیر نبوده و نتایج مطلوب ذکر شده در تصویر زیر را در پی خواهد داشت.

تاثیر یکپارچه سازی در نرم افزار بازاریابی و فروش

تاثیر یکپارچه سازی در نرم افزار بازاریابی و فروش

راهنمای کاربردی خرید نرم افزار فروش

در بازار رقابتی نرم افزار و تکنولوژی، نرم افزارهای متنوعی طراحی و تولید می­‌شود. هر نرم افزار برتری‌هایی نسبت به نرم افزارهای مشابه خود دارد. نرم افزار بازاریابی و فروش تولید شده نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به تنوع تولیدات، شرکت باید دلیل خرید نرم افزار فروش یا نحوه خرید نرم افزار فروش را بداند. در هنگام خرید نرم افزار فروش یکپارچه بایستی به نکات زیر توجه شود؛

  • نیازها و مهارت‌های مورد نیاز واحد فروش برای شرکت در نظر گرفته شود.
  • پیش از خرید نرم افزار فروش باید در خصوص آن مطالعه کامل صورت بگیرد.
  • به ویژگی‌­ها، امکانات و پشتیبانی نرم افزار توجه شود.
  • برای انتخاب صحیح نرم افزار بازاریابی و فروش با واحد مالی و واحد فروش مشورت صورت گیرد.

وظیفه نرم افزار فروش پیشرفته

شرکت­‌ها برای توسعه کسب و کار خود و تسط کامل بر مسائل مالی از نرم افزارهای مختلف استفاده می‌نمایند. یکی از نرم افزارهای پرکاربرد در حوزه مالی، نرم افزار بازاریابی و فروش است. این نرم افزار به طور کلی وظیفه مدیریت واحد فروش و بازاریابی شرکت و کمک به واحد مالی را بر عهده دارد. به طور خلاصه وظیفه نرم افزار بازاریابی و فروش به شرح زیر است؛

  • حفظ اطلاعات مشتری
  • به صرفه کردن چرخه فروش
  • ارائه گزارش‌­های مورد نیاز مدیریت
  • صدور و مدیریت پیش فاکتورها و فاکتورها
  • رسیدگی و ارئه خدمات به مشتریان
  • تفکیک مشتریان و فروشندگان مطابق تعاریف صورت گرفته توسط شرکت
  • مدیریت ارسال محصولات و خدمات به مشتریان

بهترین نرم افزار فروش از دید فروشندگان برتر کدام است؟

نرم افزار بازاریابی و فروش متنوعی در بازار وجود دارد. اگر شرکتی بخواهد اقدام به خرید نرم افزار فروش یکپارچه نماید، باید با آگاهی کامل اقدام به خرید بهترین نرم افزار فروش نماید. از دید فروشندگان نمی­‌توان نسبت به برتری یک نرم افزار پی برد. زیرا هر فروشنده سعی در فروش نرم فزار خود دارد. به همین علت گاها مزایای اغراق آمیزی در خصوص نرم افزار خود بیان می‌­دارند.

برای انتخاب و خرید نرم افزار مدیریت بازاریابی و فروش ابتدا باید نسبت به مطالعه محصول از کاتالوگ­‌ها و وب سایت شرکت اقدام شود. سپس نظرات کاربران و استفاده کنندگان در رابطه با نرم افزار مطالعه گردد. در نهایت برای معرفی نرم افزار بازاریابی و فروش مناسب، باید به موارد زیر توجه شود.

ویژگی های بهترین نرم افزار بازاریابی و فروش

ویژگی های بهترین نرم افزار بازاریابی و فروش

امکانات یک نرم افزار فروش خوب

تنوع نرم افزار بازاریابی و فروش در بازار سبب سردرگمی مشتریان به خصوص مشتریان تازه کار شده است. به همین علت برای خرید یک نرم افزار مناسب باید خریدار از مزایا، ویژگی­‌ها و کاربردهای نرم افزار فروش آگاهی نسبی داشته باشد، تا در انتخاب و خرید نرم افزار فروش دچار اشتباه نگردد.

امکانات یک نرم افزار فروش خوب به شرح زیر است.

  • امکان ارائه پیش فاکتور با سربرگ­‌های مختلف به مشتریان
  • امکان مدیریت پرداخت‌ها و وصول مطالبات
  • مدیریت محصولات و پیش بینی بازار
  • امکان اخذ گزارش‌­های فروش
  • امکان مدیریت مشتریان
  • سادگی فرایند پیاده‌سازی و کاربری ساده و فضای کاربر پسند
  • سرعت بالا در پردازش فرآیندها

نرم افزار فروش و بازاریابی چه تفاوتی با CRM دارد؟

در یک شرکت وظیفه نرم افزار بازاریابی انجام فرایندهای تبلیغاتی و جذب مشتری است. همچنین وظیفه نرم افزار فروش مدیریت و تسهیل فرایندهای فروش می­‌باشد.

این در حالی است که نرم افزار CRM تمامی چرخه‌­های کاری و فرآیند سازمانی را پیگیری کرده و وظیفه آن مدیریت ارتباط با مشتری می‌­باشد. لازم است بدانید برای مدیریت فرآیند سازمانی از نرم افزار bpms استفاده می‌شود.

در واقع نرم افزار CRM وظایف نرم افزار بازاریابی و فروش را به صورت همزمان انجام می­‌دهد و علاوه بر این نرم افزار مذکور دارای ماژول­‌های دیگری مانند مدیریت پیگیری‌ها و یادآوری مشتریان، مدیریت مرکز تماس، گزارش‌گیری و تحلیل داده‌ها، خدمات پس از فروش، باشگاه وفاداری مشتریان، مدیریت فرآیندهای کاری، فرم ساز، تجارت الکترونیک، اتوماسیون اداری تحت وب و… می‌­باشد.

باتوجه به برتری نرم افزار CRM نسبت به نرم افزار بازاریابی و فروش شرکت­‌ها ترجیح می‌­دهند، که طبق نیاز به جای خرید نرم افزار فروش اقدام به خرید نرم افزار CRM نمایند. زیرا این کار سبب بهینه سازی عملکرد واحد اقتصادی می‌­گردد.

نرم افزار CRM آرین سیستم یکی از نرم افزارهای محبوب برای مدیریت ارتباط با مشتریان می باشد و امکانات ویزه ای را برای مدیران کسب و کارها فرام نموده است. برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار حتما به صفحه نرم افزار CRM آرین سیستم مراجعه کنید.

درباره تفاوت‌های CRM و ERP چه اطلاعاتی دارید؟ برای داشتن اطلاعات بیشتر در حوزه نرم افزار ERP می‌توانید به مقاله erp چیست مراجعه کنید.

لازم به ذکر می‌باشد کلمه CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management بوده و با عنوان مدیریت ارتباط با مشتری شناخته شده است. در واقع CRM رویکردی است که به کسب و کارها کمک می‌­کند، تا ارتباط خود با مشتریان موجود رو ارتقاء داده و با سرعت بالایی مشتریان جدید بدست بیاورد.

تفاوت CRM و نرم افزار بازاریابی و فروش

از طریق CRM سازمان مشتریان جدید بدست می آورد

این نکات را قبل از خرید نرم افزار بازاریابی و فروش بدانید!

خرید نرم افزار فروش برای شرکت‌ها با توجه به هزینه بر بودن آن، امری خطیر محسوب می­‌شود. به همین علت شرکت­‌ها قبل از اقدام به خرید نرم افزار فروش، باید اطلاعات مورد نیاز خود از جمله موارد زیر را جمع آوری نموده و سپس اقدام به خرید نرم افزار فروش نمایند.

  • شناسایی و درک کامل از نیازهای شرکت
  • شناخت زیر ساخت‌­های موجود در شرکت
  • قابلیت یکپارچه‌ سازی نرم افزار مورد نظر با سایر نرم ‌افزارهای موجود در شرکت
  • داشتن نسخه آزمایشی و رایگان نرم افزار مد نظر
  • سطح پشتیبانی مناسب توسط شرکت ارائه دهنده
  • آگاهی از هزینه سرمایه گذاری قبل از خرید نرم افزار
  • آگاهی کامل از ماژول­‌ها موجود در نرم افزار

نتیجه گیری

افزایش فروش و در نهایت کسب سود، از اهداف اصلی و نهایی بخش بازاریابی و فروش واحدهای اقتصادی است. بخش بازاریابی و فروش شرکت­‌ها ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته و در واقع زیر مجموعه یکدیگر هستند. بخش بازاریابی به روش‌­های مختلف اقدام به معرفی محصول می­‌نماید و در نهایت وظیفه بخش فروش، فروش محصولات یا خدمات است.

با توجه به اهمیت بخش بازاریابی و فروش، تکنولوژی نیز در راستای پیشرفت شرکت­‌ها به این دو بخش وارد شده است. یکی از نرم افزارهای پرکاربرد، نرم افزار بازاریابی و فروش است. به همین جهت بیشتر واحدهای اقتصادی جهت برنامه ریزی صحیح برای آینده در جهت خرید نرم افزار فروش اقدام می­‌نمایند. در پایان اگر سوال و یا نظری درباره این مقاله دارید حتما برای ما کامنت بگذارید.

دسترسی به مقالات مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!