مشاوره
جلسه دموکاتالوگ
عضویت در خبرنامه

نرم افزار فروش چیست؟ ارتباط سیستم فروش و نرم افزار CRM

نرم افزار فروش چیست؟ ارتباط سیستم فروش و نرم افزار CRM

نرم افزار فروش چه عملکردی بر سیستم فروش سازمان دارد؟ اگر در حوزه فروش فعالیت می‌­کنید، مهم‌­ترین هدف شما افزایش فروش و رسیدن به سودآوری می‌­باشد، قطعا مهم‌­ترین عامل برای رسیدن به فروش بالاتر مشتریان هستند، لذا باید مشتریان خود را به خوبی شناسایی کرده و اطلاعات آن‌ها را به خوبی ثبت و نگهداری کنید.

به دلیل اهمیت بالای کارکرد نرم افزار حسابداری فروش و CRM در سازمان­‌ها، در این مقاله به بررسی این نرم‌ افزارها پرداخته شده و ارتباط بین این دو نرم افزار را مورد بررسی قرار دادیم، همچنین در انتهای مقاله یکی از بهترین نرم افزارهای سیستم فروش معرفی خواهد شد.

خواندن مقاله نرم افزار فروش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران مالی موسسات
حسابداران و کمک حسابداران
صاحبان مشاغل
کسانی که قصد دارند کسب و کار خود را رونق دهند

نرم افزار فروش چیست؟

کسب و کارهایی که در حوزه فروش فعالیت می‌کنند، تمایل دارند فرآیند فروش خود را به بهترین نحوه مدیریت کرده و به سود بالایی دست یابند، برای این کار می‌توانند از ابزاری به نام نرم افزار فروش استفاده کنند؛ اما شاید برای شما سوال پیش آید که نرم افزارهای فروش چه نرم افزارهایی هستند؟

نرم افزارهای فروش، برای مدیریت اطلاعات مشتریان و مدیریت فرآیند فروش مورد استفاده قرار می‌گیرند، با استفاده از سیستم فروش می‌­توان کلیه اطلاعات مربوط به فروش را ثبت و نگهداری نمود، از این نرم افزار برای انجام عملیات فروش مانند صدور پیش فاکتور و فاکتور فروش، ثبت اسناد حسابداری استفاده می‌­شود.

انواع نرم افزار فروش

نرم افزارهای فروش موجود در بازار در انواع مختلفی وجود دارند که کاربرد هر کدام با توجه به طراحی متفاوت می‌باشد. انواع نرم افزارهای فروش را در تصویر زیر به شما معرفی کرده‌ایم.

انواع نرم افزار فروش و سیستم فروش

انواع نرم افزارهای سیستم فروش که در سازمان‌ها استفاده می‌شود

نرم افزارهای فروش جزیره ای

نرم افزار جزیره‌ای، یک نوع نرم افزار می‌باشد که به صورت مستقل کار می­‌کند، یعنی مثلاً اگر در یک شرکت دو بخش حسابداری و فروش داشته باشیم، برای قسمت فروش از نرم افزار فروش و برای بخش حسابداری نرم افزار جداگانه باید مورد استفاده قرار بگیرد.

تبادل اطلاعات بین این دو نرم افزار به صورت دستی انجام می‌شود، یعنی باید اطلاعات اسناد فروش به صورت دستی به واحد حسابداری تحویل داده شود، تا در نرم‌ افزار مربوط به حسابداری ثبت گردد. جزیره‌‌ای بودن نرم ‌افزار فروش دارای مزایا و معایبی م‌ی­باشد. از جمله مزایای نرم افزار جزیره‌ای می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کنار آمدن آسان با تغییرات به دلیل مستقل بودن فعالیت هر بخش
  • ابزار ساده و کاربری آسان

همچنین استفاده از نرم افزار جزیره‌ای در سازمان دارای معایبی نیز می‌­باشد که شامل موارد زیر است:

    • کاهش کیفیت اطلاعات سازمان به دلیل تفکیک اطلاعات
    • هزینه ‌بر بودن تبادل اطلاعات بین نرم ‌افزارها
    • زمان‌بر بودن به روز رسانی اطلاعات
    • بیشتر بودن نقش انسان در کار با این نرم افزارها

نرم افزارهای فروش یکپارچه

در بخش فروش عوامل زیادی همچون اطلاعات مشتری، مشخصات کالا، شرایط فروش دخیل هستند، لذا باید اطلاعات همه واحدها به صورت منسجم باشند، تا کیفیت اطلاعات کاهش پیدا نکرده و بهره وری سازمان افزایش یابد؛ به همین دلیل بهتر است سازمان‌ها به جای استفاده از سیستم فروش جزیره‌ای، از نرم ‌افزارهای دیگری به نام نرم ­افزارهای فروش یکپارچه استفاده کنند.

در نرم‌ افزار حسابداری رایگان فروش یکپارچه، اطلاعات به صورت منسجم بوده و به راحتی می­‌توان بین تمامی واحدها، ارتباط برقرار کرد. مهم‌ترین ویژگی سیستم حسابداری فروش یکپارچه، این است که وقتی یک فرآیندی در نرم افزار ثبت می‌شود، به طور لحظه‌ای اطلاعات در تمامی بخش‌­ها منتشر شده و تغییرات مربوطه در تمامی واحدها اعمال می­‌گردد.

مثلا اگر در بخش فروش یک فاکتور فروش ثبت گردد، اطلاعات در همان لحظه در بخش حسابداری نیز اعمال شده و به راحتی می‌توان سند فروش را نیز صادر کرد. (👈درباره نرم افزار اتوماسیون اداری)

نکته
نرم افزارهای فروش یکپارچه دارای تمامی بخش‌های مربوط به فروش از جمله صدور پیش فاکتور و فاکتور فروش، حواله خروج کالا می‌­باشند. گزارش گیری در نرم افزار­های فروش یکپارچه بسیار آسان و سریع می باشد، که این امر به مدیریت بهتر سازمان­‌ها کمک فراوانی می‌کند.

نرم افزارهای سیستم فروش چه کمکی به شما می­‌کنند؟

همانطور که می­‌دانید هدف تمامی سازمان‌ها، رسیدن به فروش بالاتر و دستیابی به اهداف کسب و کار خود می‌باشد و یک سیستم فروش می‌تواند سازمان‌ها را برای دستیابی به این هدف یاری کند. نرم افزارهای فروش در سازمان کاربردهای بسیار دارند که به چند مورد از آن‌ها در تصویر زیر اشاره کرده‌ایم.

کاربرد نرم افزار فروش در سیستم فروش سازمان

آشنایی با مواردی که نرم افزارهای سیستم فروش به شما کمک می‌کنند

کنترل و مدیریت فرآیندهای فروش

همه مدیران سازمان­‌ها تمایل دارند که همواره از وضعیت فروش کسب و کار خود آگاه باشند، تا بتوانند به موقع تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، راه حل این مشکل استفاده از نرم افزارهای فروش موجود در بازار می‌باشد که می‌تواند در این مسیر کمک شایانی به مدیران کند.

با استفاده از نرم ‌افزار فروش، می‌توان این کار را به راحتی انجام داد و با یک گزارش‌گیری به تمامی اطلاعات فروش از جمله وضعیت جاری، فروش‌­های انجام شده و فروش­‌های ناموفق دسترسی و نظارت و کنترل داشت.

جلوگیری از فراموشی پیگیری ها

یکی از مهم‌ترین کاربردهای نرم افزار فروش برای سازمان‌ها، جلوگیری از فراموشی پیگیری‌ها می­‌باشد. در نرم افزار، تمامی فعالیت­‌های کاربران ثبت می‌­گردد، لذا هر کاربر می­‌تواند لیست فعالیت‌های خود را در کارتابل مشاهده کند.

این کار باعث می‌شود که از فراموشی پیگیری‌ها جلوگیری شود، همچنین نرم افزار فروش این امکان را دارد که با ارسال پیامک یادآوری پیگیری­‌های کاربران، از فراموشی آن‌ها جلوگیری کند.

ویژگی های کلیدی نرم افزارهای سیستم فروش

نرم ‌افزار فروش یک ابزار بسیار مهم در سازمان‌ها، جهت کنترل وضعیت فروش و در نهایت رسیدن به فروش بالاتر می­‌باشد. نرم افزارهای فروش دارای ویژگی‌های بسیار زیادی می­‌باشند که به سه مورد از کلیدی‌ترین ویژگی‌های نرم افزار در تصویر زیر اشاره کرده‌ایم.

ویژگی‌های مهم سیستم فروش و نرم افزار فروش

ویژگی‌های مهم و کلیدی نرم افزارهای سیستم فروش که باید به آن‌ها تسلط داشته باشید

مدیریت پرداخت ها

در تمامی سازمان­‌ها، مدیریت پرداخت­‌ها و مطالبات فروش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نرم افزار فروش این قابلیت را دارد که با ثبت کلیه اطلاعات مربوط به پرداخت‌­های انجام شده توسط مشتری و یا پرداخت‌­هایی که انجام آن توسط مشتری تعهد شده، پیگیری­ پرداخت‌­ها را برای کاربران فراهم ‌کند.

همچنین نرم ‌افزارهای فروش این قابلیت را دارند، که با ارسال پیامک، زمان پرداخت را به مشتری یادآوری کنند، لذا با استفاده از نرم‌ افزار فروش، می­‌توان پرداخت‌ها را به خوبی مدیریت کرد.

گزارشات جامع

سازمان­‌ها با استفاده از گزارشات فروش می­­‌توانند از جزئیات فروش مطلع بوده و تصمیم گیری درست را انجام دهند، یکی دیگر از ویژگی‌های نرم افزار فروش، گزارشات جامع می‌­باشد. نرم افزار فروش با ارائه گزارشات جامع بهای تمام شده کالای فروش رفته کمک فراوانی به سازمان خواهد نمود.

گزارشاتی که می‌­توان از طریق نرم افزار فروش به دست آورد، شامل گزارشات خرید هر مشتری، گزارشات فروش محصولات، گزارشات فروش به تفکیک شهر و استان می­‌باشد.

اتصال به وبسایت، تلفن، فکس، ایمیل و پیامک

از دیگر ویژگی‌های کلیدی نرم افزار فروش، می‌توان به اتصال آن به وبسایت، تلفن، فکس، ایمیل و پیامک اشاره کرد که شامل موارد زیر می‌باشد:

ردیف اتصال به وبسایت، تلفن، فکس نرم افزارهای فروش
1 با استفاده از یک وبسایت، درخواست‌ها به صورت خودکار ثبت می‌شوند.
2 همچنین می‌توان با بررسی تماس مشتریان، تاریخچه ارتباطی آن‌ها را مشاهده کرد.
3 از طریق فکس یا ایمیل، می‌توان پیش فاکتور یا فاکتور را برای مشتری ارسال نمود.
4 از طریق پیامک، می‌توان اطلاع رسانی‌های لازم را به کاربران و مشتریان انجام داد.

نرم افزار CRM چه ارتباطی با نرم افزار فروش دارد؟

نرم افزار CRM و نرم افزار فروش مهم ترین سیستم‌ها در حوزه فروش هستند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این دو نرم افزار تفاوتی با هم ندارند، ولی هر کدام از این نرم افزارها برای اهداف خاصی طراحی شده‌اند.

نرم افزار CRM به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می­‌باشد، این نرم افزار به شما کمک می‌کند که اطلاعات مرتبط با مشتریان خود را ثبت، بررسی و مدیریت کنید، نرم افزار فروش نیز برای کارهای بعد از فروش، مثلا صدور فاکتور و سند حسابداری طراحی شده است.

تفاوت نرم افزارهای فروش و CRM چیست؟

نرم افزار CRM و نرم افزار فروش دارای تفاوت‌های زیادی می‌­باشند که مهم­‌ترین تفاوت این دو نرم افزار این است که نرم افزار CRM برای ثبت اطلاعات مرتبط با مشتری و گزارش‌گیری از این اطلاعات طراحی شده است.

به عبارت دیگر نرم افزار CRM بر فرآیندهای بازاریابی و قبل از فروش، مثلاً شناسایی مشتری و بررسی نیازهای او، تماس با مشتری و معرفی محصول و انجام مذاکرات لازم برای فروش، تمرکز می‌کند.

تمامی این مراحل در نرم افزار crm ثبت می­‌گردد، ولی نرم افزار فروش بعد از فروش محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرآیندهایی مثل صدور پیش فاکتور و فاکتور اصلی، صدور اسناد فروش، بررسی موجودی انبار در این نرم افزار انجام می‌شود. برای برخورداری از اطلاعات بیشتر در مورد انبارداری مقاله اصول انبارداری حرفه ای را مطالعه نمایید.

چرا نرم افزار سیستم فروش آرین سیستم را خریداری کنیم؟

شاید تا الان سوال شما این بود که سیستم فروش چیست؟ تا اینجا در مورد سیستم فروش و ویژگی­‌های آن مطالبی بیان شد، باتوجه به اهمیت سیستم فروش و دسترسی کامل به اطلاعات خرید و فروش برای تصمیم گیری، سازمان­ها می­‌توانند از نرم افزار خرید و فروش استفاده کنند.

نرم افزارهای فروش زیادی در سطح بازار ارائه شده است، اما سازمان‌ها باید در انتخاب نرم افزار دقت لازم را داشته باشند، تا بتوانند با انتخاب یک نرم ­افزار فروش قدرتمند، وضعیت فروش کسب و کار خود را به خوبی مدیریت کرده و به سودآوری بالاتری برسانند.

ما در این مقاله قصد داریم یک نرم افزار سیستم فروش قدرتمند معرفی کنیم، یکی از بهترین نرم افزارهای فروش، نرم افزار فروش آرین سیستم می­‌باشد. مدیران سازمان­‌ها می‌­توانند با استفاده از گزارشات ارائه شده توسط نرم افزار آرین سیستم، به اطلاعات مهمی همچون اطلاعات تجمیعی موجودی کالا، وضعیت فروش، میزان سوددهی و بدهی مشتریان دست یابند.

با استفاده از نرم ‌افزار حسابداری سیستم فروش آرین سیستم، تمامی فرآیندهای فروش از نقطه آغاز معاملات قابل پیگیری می­‌باشد. نرم افزار حسابداری فروش آرین سیستم دارای ویژگی‌های بسیار زیادی می­‌باشد، که در ادامه مقاله به برخی از این ویژگی‌ها اشاره می‌­شود تا راهنمای شما برای انتخاب و خریداری این نرم افزار باشد.

ویژگی های سیستم فروش آرین سیستم

سیستم فروش آرین سیستم دارای ویژگی های فراوانی می‌باشد که برخی‌ از این ویژگی‌ها را در تصویر زیر شرح داده‌ایم.

ویژگی‌ها سیستم فروش و نرم افزار فروش آرین سیستم

ویژگی‌هایی که سیستم فروش آرین سیستم از آن‌ها برخوردار است

نحوه پیاده سازی نرم افزار فروش

قبل از انتخاب نرم ‌افزار حسابداری فروش، باید اهداف خود را از خرید این نرم افزار مشخص کنید، سپس باتوجه به اهداف و نیازهای سازمان خود، بهترین نرم افزار حسابداری فروش را انتخاب نمایید، بعد از خرید باید نرم افزار را در سازمان پیاده سازی کنید. پیاده سازی نرم افزار حسابداری فروش شامل مراحلی از جمله مشاوره، نصب و راه اندازی، آموزش و پشتیبانی می­‌باشد.

پس از مشاوره‌های لازم و آشنایی کامل با ویژگی‌های نرم ‌افزار، اقدام به نصب و راه اندازی نرم افزار کنید. دقت داشته باشید که بدون آموزش نرم افزار فروش، پیاده سازی آن با مشکل مواجه خواهد شد. بعد از نصب هم در صورت بروز هرگونه مشکل، می­‌توانید از خدمات پشتیبانی شرکتی که نرم افزار را از آن‌جا خریداری نموده‌اید استفاده کنید.

نتیجه گیری

مدیران برای افزایش سودآوری و توسعه سیستم فروش سازمان خود، می‌توانند از نرم افزار فروش استفاده کنند، این نرم افزار به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که تمام مراحل فروش را دربرگرفته و با ارائه گزارشات دقیق در تصمیم گیری و پیشبرد روند موسسه و سازمان کمک شایانی می‌کند.

با توجه به اهمیت سیستم‌های فروش، سازمان­‌ها باید ضمن آشنایی کامل با نرم افزار و انواع آن و با بررسی ویژگی‌­های نرم افزارهای فروش مختلف، بهترین نرم افزار را خریداری و استفاده نمایند. در پایان هر گونه سوال یا پیشنهاد خود را حتما در قسمت دیدگاه با ما مطرح نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!