تماس
جلسه دموکاتالوگ
عضویت در خبرنامه

آشنایی با نرم افزارحسابداری شرکتی

نرم افزار حسابداری شرکتی و راهکاری برای مدیریت هدفمند شرکت

,

نرم افزار حسابداری شرکتی در چه سازمان‌هایی کاربرد دارد؟ شرکت‌ها با توجه به فعالیتشان باید بتوانند، یک نرم افزار حسابداری مناسب برای شرکتشان انتخاب کنند. نرم افزار شرکتی به زیرسیستم‌های مختلفی تقسیم می‌شود که در شرکت‌ها اجرا می‌گردد. انتخاب مناسب نرم افزار حسابداری شرکتی در حقیقت راهکاری برای مدیریت هدفمند شرکت شما می‌باشد.

در مقاله پیش‌رو قصد داریم، نرم افزارهای حسابداری شرکتی را توضیح دهیم تا بتوانید نرم افزاری که مناسب شما و هدفتان می‌باشد را انتخاب کنید، به علاوه در انتها سعی داریم، یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری شرکتی را به شما معرفی کنیم.

خواندن مقاله نرم‌ افزار حسابداری شرکتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران مالی شرکت‌ها
حسابداران و کمک حسابداران
کارشناسان مالی شرکت‌ها
علاقمندان به  مباحث مالی

نرم افزار حسابداری شرکتی را به این دلایل بخرید

چه دلایلی وجود دارد که استفاده از آن را تضمین می‌کند؟ مدیران شرکت‌ها برای مدیریت هدفمند و بهتر سازمان‌ها، موظف هستند از نرم افزار شرکتی استفاده نمایند.

نرم‌افزار شرکتی، دارای ویژگی‌هایی می‌باشد که مدیران با خیال راحت می‌توانند از آن استفاده نمایند. در تصویر زیر دلایل خرید نرم افزار را نام برده‌ایم و پس از آن هر کدام به صورت جداگانه شرح خواهیم داد.

خرید نرم افزار حسابداری شرکتی

نرم افزار حسابداری شرکتی را به این دلیل بخرید

اکنون که با خرید نرم افزار برای شرکت و سازمانتان کنار آمدید، باید دلایلتان را با جزئیات انتخاب کنید تا سودمند و مفید باشد. دلایل خرید نرم افزار شامل موارد زیر می‌باشد:

  • سرمایه گذاری: برخی از مدیران خیال می‌کنند، خرید نرم افزار برای سازمان یک هزینه است؛ اما در واقع با توجه به کارآیی نرم افزار و امکاناتی که در اختیارمان قرار می‌دهد، استفاده از نرم افزار، یک سرمایه گذاری بلندمدت با تاثیرات مثبت و مطلوب می‌باشد.
  • کاهش هزینه‌ها: دومین دلیلی که نیاز است، سازمان‌ها از نرم افزار مالی استفاده نمایند، هزینه‌ها می‌باشد. استفاده از نرم افزار حسابداری رایگان، عملکرد سازمان را بهبود می‌بخشد و در مقابل، هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

به عبارت ساده و خلاصه اگر بخواهیم دلیل دوم را شرح دهیم، باید بگوییم که استفاده از نرم افزارهای حسابداری شرکتی، موجب صرفه جویی در هزینه‌ها و افزایش سودآوری در سازمان می‌شود.

  • دسترسی سریع به اطلاعات شرکت: ممکن است زمانی پیش بیاید که شما نیاز به بررسی مجدد اطلاعات رقم خورده داشته باشید، اگر شرکت به صورت کاغذی اطلاعات را ثبت کرده باشد، دسترسی به اطلاعات مدنظر با مشکلات و دشواری‌هایی رو به رو است.

اما اگر سازمان و موسسه اطلاعات را در نرم افزار حسابداری و مالی ثبت و  ذخیره نماید، طبیعتا دسترسی به آن‌ اطلاعات در زمان لزوم توسط کاربران بسیار سریع و آسان خواهد بود.(شاید علاقه داشته باشید: نرم افزار دبیرخانه و بایگانی)

  • گزارش گیری متنوع: تهیه گزارش به صورت دستی ممکن است، اشتباهاتی را به دنبال داشته باشد؛ اما زمانی که گزارش‌گیری را از طریق نرم افزار انجام می‌دهید، با دقت و تنوع بیشتری می‌توانید گزارش را ارائه دهید.
  • امنیت بالا: آخرین دلیلی که می‌تواند شما را قانع به استفاده از نرم افزار حسابداری در شرکتتان کند، امنیت آن است. شما با خیال راحت می‌توانید اطلاعات معاملات، تولید و کارکنان مثل ثبت حقوق و دستمزد خود را در نرم افزار ثبت و نگهداری کنید.

رابطه نرم افزارهای حسابداری شرکتی با نرم افزار حسابداری مالی

سوالی که برایتان ممکن است پیش بیاید این است که نرم افزارهای حسابداری شرکتی با نرم افزار حسابداری مالی چه ارتباطی با هم دارند؟ نرم افزار شرکتی با توجه به انواع مختلفی که دارد، در سازمان‌ها برای انجام دقیق و بسط دادن برنامه حسابداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عبارت دیگر نرم افزار حسابداری شرکتی، به گونه‌ای زیر سیستم نرم افزارهای مالی می‌باشد؛ که با توجه به نیازهای مالی و برنامه حسابداری شرکت‌های دولتی و خصوصی تولید شده است. نرم افزار مالی، دارای زیرسیستم‌های متفاوت و متنوعی می‌باشد که یکی از این موارد نرم افزارهای حسابداری شرکتی است.

مدیران شرکت‌ها می‌توانند با کمک نرم افزارهای حسابداری شرکتی، فعالیت‌های مالی خود را بهتر آنالیز و بررسی نمایند، تا تسلط و مدیریت کامل بر داده‌ها و اطلاعات سازمان داشته باشند.

موارد استفاده نرم افزارهای حسابداری شرکتی در سازمان

نرم افزار حسابداری شرکتی چیست و استفاده از آن در چه زمینه‌ها و حوزه‌هایی می‌باشد؟ نرم افزار شرکتی یک نوع نرم افزار مالی می‌‎باشد، که در کسب و کارهای بزرگ و توسعه یافته مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار از قابلیت‌های پیشرفته‌ای برخوردار است که توانایی کنترل فرآیندها را دارد.

همچنین می‌تواند نامتعادل بودن حساب و کتاب‌های مالی را اصلاح و برطرف سازد. نرم افزارهای حسابداری شرکتی در مواردی همچون موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

    • تسویه حساب‌های بانکی
    • استهلاک دارایی‌ها
    • فاکتورسازی
    • بودجه بندی
    • حقوق و دستمزد

انواع حسابداری شرکت‌ها به چه صورت است؟

نرم افزار حسابداری شرکت‌ها به انواع مختلفی مانند حسابداری شرکت خدماتی، نرم افزار حسابداری بازرگانی، شرکت تولیدی و… طبقه بندی می‌شوند که این تغییرات با گسترش و توسعه کسب و کارها به وجود آمد و زمانی که روند حسابداری در شرکت‌ها پیچیده و تخصصی شد؛ به چند دسته تقسیم گردید.

با شناختن این موارد می‌توانید نوع فعالیت خود را بهتر بشناسید و بدانید که نرم افزارهای مالی و حسابداری کمک بسیاری به شما و سازمانتان خواهند کرد. انواع حسابداری شرکت‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • حسابداری شرکتی خدماتی: حسابداری شرکت‌های خدماتی با توجه به نوع خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند ثبت و نگهداری می‌شود. نرم افزار شرکت‌های خدماتی، بیشتر توجه و تمرکز افراد و مدیران بر روی سود و زیان خدمات و همچنین مدیریت هزینه‌ها با توجه به درآمد است.
  • حسابدری شرکتی پیمانکاری: نرم افزار حسابداری پیمانکاری، بر اساس پروژه‌ای که میان کارفرما و پیمانکار منعقد می‌شود کاربرد دارد. این نرم افزار کاملا به صورت یکپارچه می‌باشد، تا مدیریت پروژه‌ها و منابع مالی را برای مدیران آسان کند.
  • حسابداری شرکتی تولیدی: شرکت‌های تولیدی بر اساس نوع محصول تولیدیشان نیازمند نرم افزارها هستند، نرم افزار حسابداری شرکت‌های تولیدی با توجه به بهای تمام شده کالای فروش رفته، گزارشات را تنظیم و کاملا به صورت یکپارچه در سازمان عمل می‌کند.
  • حسابداری شرکتی توزیع و پخش: این گونه شرکت‌ها از ویزیتور و بازاریاب استفاده می‌کنند و پورسانت این افراد بسیار مهم و با اهمیت است. نرم افزار شرکت‌های توزیع و پخش باید به صورت یکپارچه عمل کنند تا هزینه‌هایی مانند هزینه پخش، پورسانت، ویزیتورها بسیار دقیق بررسی شود.

چرا شرکت‌ها به نرم افزار حسابداری چند شرکتی روی آوردند؟

حسابداری چند شرکتی چیست؟ همانطور که گفتیم سیستم حسابداری از بخش‌های متفاوتی تشکیل شده است که شرکت‌های چند ملیتی و هلدینگ‌ها نیز از آن دسته می‌باشند. هلدینگ‌ها و شرکت‌های چند ملیتی از حسابداری چند شرکتی استفاده می‌نمایند.

نرم افزار این گونه شرکت‌ها با توجه به سیستم حسابداری حاکم بر شرکت، موجب کاهش هزینه‌ها و عدم اتلاف وقت می‌شود و البته دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث روی آوردن شرکت‌ها به حسابداری چند شرکتی می‌گردد که تمامی آن‌ها را در تصویر زیر شرح داده‌ایم.

نرم افزار حسابداری شرکتی و چند شرکتی

دلایلی که باعث شد سازمان‌ها به حسابداری چند شرکتی روی بیاورند

حسابداری چند شرکتی چه مزایایی دارد؟

از حسابداری چند شرکتی در شرکت‌هایی که چند ملیتی هستند و یا هلدینگ‌ها استفاده می‌شود، به عبارت دیگر زمانی که چندین شرکت و واحد تجاری، نوع فعالیتشان به هم متصل باشد، نیاز است که اطلاعات به دست آمده از آن‌ها به صورت جداگانه تجزیه و تحلیل و ثبت شود.

مسئله‌ای که در این قسمت مهم می‌باشد، این است که شرکت‌های کوچک و بزرگ در چنین شرایطی قادر به تهیه چندین نرم افزار مالی نیستند، بنابراین از نرم افزار شرکتی مربوط به سازمان استفاده می‌کنند. مزایای حسابداری چند شرکتی شامل موارد زیر است:

ردیف مزایای حسابداری چند شرکتی
1 ثبت داده‌ها و دیتاها در کمترین زمان
2 قابلیت انتقال اطلاعات به دیگر نرم افزارها
3 ارائه گزارشات به طور دقیق و بدون هیچ مشکلی
4 دریافت گزارشات در کوتاه‌ترین زمان ممکن
5 پشتیبانی خوب به صورت دائمی در تمام ایام سال
6 قابلیت ارتقا و به روز رسانی
7 مناسب انواع شرکت‌ها اعم از خدماتی، بازرگانی
8 قابلیت استفاده برای چندین موسسه و شرکت
9 امنیت بالا و فوق العاده نرم افزار

چگونه نرم افزار حسابداری شرکتی، نیازهای سازمان شما را برطرف می‌کند؟

پیش از انتخاب نرم افزارهای حسابداری شرکتی موردی که برای مدیران بسیار مهم است، برطرف شدن نیازهای انسان می‌باشد، بنابراین اگر می‌خواهید پس از انتخاب نرم افزار حسابداری شرکتی، نیازهای سازمان همچنان باقی نماند و برطرف شود باید به چند نکته توجه کنید که شامل نکات زیر می‌باشد:

    • به افزوده‌ها و زیرسیستم‌های شرکت خود توجه کنید. باید تمام نقاط قوت و ضعف سازمان مثل خزانه، فروش، چک، بانک، تولید را بشناسید و ارتباط با مشتری را مدیریت کنید.
    • از نرم افزارهای حسابداری شرکتی آسان و کاربر پسند استفاده کنید. نرم افزار ساده و در عین حال هوشمند و پیشرفته بسیار موثرتر از نرم افزارهای پیچیده می‌باشد.
    • تحلیل درست و صحیحی از اطلاعات معاملات و کارکنان سازمان خود داشته باشید.

نرم افزار حسابداری شرکتی آرین سیستم راهکار ارتقای مالی سازمان شما

یکی از دغدغه‌های مدیران شرکت‌ آرین سیستم، منظم کردن و ارتقای سطح مالی سازمان خود می‌باشد، به همین خاطر نرم افزار حسابداری شرکتی را طراحی و تولید نموده‌اند. در این نرم افزار امکان طبقه بندی، جمع بندی و یکپارچه سازی اطلاعات مالی وجود دارد.

امروزه ممکن است، در برخی از زمان‌ها امکان حضور مدیران در شرکت نباشد، به همین خاطر برای انجام امور مالی و حسابداری می‌توانید، از طریق نرم افزار حسابداری تحت وب اقدام کنید.

نکته
یکی از مهم‌ترین مزایایی که نرم افزار حسابداری تحت وب دارد، این است که باعث ارتقای مالی سازمان شما می‌شود و می‌توانید به تمام امور از راه دور نیز دسترسی و نظارت داشته باشید.

خرید نرم افزار حسابداری شرکتی آرین سیستم

یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری شرکتی، نرم افزار حسابداری شرکتی آرین سیستم می‌باشد. شما به کمک نرم افزار حسابداری شرکتی آرین سیستم، می‌توانید گزارشات خزانه داری، انبار، فروش، تولید سازمان خود را به صورت دقیق و منظم ارائه دهید.

همچنین یکی دیگر از امکانات نرم افزار حسابداری شرکتی این است که موجب کاهش هزینه‌ها و زمان می‌شود، برای دانلود نرم افزار حسابداری شرکتی آرین سیستم می‌توانید از کارشناسان و مشاوران این شرکت درخواست راهنمایی کنید.

نتیجه گیری

مدیران برای سرعت بخشیدن به امور مالی و همچنین ارتقای وضعیت مالی سازمان، باید از نرم افزار حسابداری شرکتی استفاده کنند. نرم افزار حسابداری موجب سرمایه‌گذاری، ارائه گزارشات متنوع و همچنین امنیت بالای اطلاعات و داده‌ها شرکت می‌شود که نتیجه انجام این اقدامات کاهش هزینه و افزایش سودآوری موسسه است.

در مقاله‌ای که خواندیم سعی کردیم شما را با نحوه کارکرد نرم افزارهای حسابداری شرکتی آشنا کنیم تا بتوانید برای شرکت خود یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری را انتخاب کنید. پس از خواندن مقاله اگر سوالی برایتان مبهم ماند و یا پیشنهادی در این زمینه داشتید، می‌توانید در قسمت دیدگاه برایمان بنویسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!