مشاوره
جلسه دموکاتالوگ
عضویت در خبرنامه

معنا و مفهوم سیستم مدیریت هوشمند پیام

سیستم مدیریت هوشمند پیام و مزیت­‌های آن

سیستم مدیریت هوشمند پیام چیست و چه کاربردی دارد؟ یکی از روش‌های پیشرفت سازمان­‌ها، ادارات و شرکت‌­ها به کارگیری تکنولوژی و خدمات ارتباطی است و یکی از روش‌­های ارتباط با مشتری استفاده از نرم افزارهای پیام رسان می‌باشد. استفاده از این روش ارتباطی در جهت تبلیغات، فروش، بازاریابی و… استفاده می‌شود.

در مقاله‌ای که قرار است، آن را بخوانیم ابتدا به توضیح مفهوم سیستم مدیریت هوشمندی پیام پرداخته‌ایم و سپس شما را با روش‌های اتصالی و مزایایی که از آن برخوردار است را آشنا کرده‌ایم. اگر قصد توسعه مدیریت ارتباط با مشتری و هوشمندی سازمان خود را دارید مقاله را حتما مطالعه کنید.

خواندن مقاله سیستم مدیریت هوشمند پیامک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران مالی
حسابداران
کارشناسان فروش

سیستم مدیریت هوشمند پیام چیست؟

در پاسخ به سوال نرم افزار مدیریت هوشمند پیام چیست می­‌توان گفت، سیستمی است که قابلیت یکپارچگی با نرم افزارهای مختلف به خصوص نرم افزارهای حسابداری را دارد.

سیستم مدیریت هوشمند پیامک مدیران سازمان­‌ها و برنامه‌­ریزان را قادر می­‌سازد تا در محیطی هوشمند، پیام­‌های ضروری و موردنیاز مانند نتایج حاصل شده از فرآیند کاری را در کمترین زمان و با حداقل هزینه ممکن به ذینفعان، مشتریان، سهامداران ارسال نماید.

قابل ذکر است که پیام مذکور در سیستم مدیریت هوشمند از طریق ایمیل، پیام کوتاه به صورت اتوماتیک قابل ارسال و اطلاع رسانی است. نرم افزار هوشمند پیام در سیستم‌های ERP دارای ارتباطی یکپارچه سایر نرم افزارهای زیرمجموعه نظیر بهترین اتوماسیون اداری می‌باشد.

چگونگی پیاده سازی سیستم مدیریت هوشمند پیام

آشنایی با مفهوم سیستم هوشمند پیام

مدیریت ارسال پیامک در ERP

سازمان­‌ها و شرکت­‌ها برای بهبود فرآیند­های کسب وکار و اشتراک گذاری سریع اطلاعات در تمامی زیربخش‌­های خود از روش‌­های مختلف استفاده می‌­نمایند. یکی از روش‌­هایی که امروزه گسترش پیدا کرده و در واقع بخش جدایی ناپذیر سازمان­‌ها شده است، استفاده از سیستم ERP می‌­باشد.

در سیستم ERP مدیران و کارکنان هر بخش اطلاعات مربوطه را وارد سیستم کرده و یک تصویر وسیع سازمانی را ایجاد می‌­نمایند، در این حالت در صورتی که در بخشی از سازمان مشکلی ایجاد گردد، به وسیله سیستم ERP به بخش­‌های مرتبط پیام اخطار به صورت خودکار ارسال می­‌گردد.

به طور کلی سیستم ERP دارای زیر سیستم­‌هایی به صورت یکپارچه مانند CRM می­‌باشد که علاوه بر ارسال پیامک درون سازمانی برای ثبت اطلاعات کلیه مشتریان برای انجام تعاملات بهتر با آن­‌ها مورد استفاده قرار می‌­گیرد. سازمان­‌ها با مدیریت ارسال پیامک در ERP ضمن ارسال به موقع و اتوماتیک پیام به مشتریان سبب افزایش فروش، بهبود روابط با مشتری می‌­گردد.

مزایای استفاده از ERP در سازمان شامل موارد زیر می‌باشد:

  • کاهش سطح موجودی انبار
  • کاهش هزینه نیروی کار
  • ارتقاء کنترل های حسابداری
  • افزایش امنیت اطلاعات

مزیت‌­های سیستم مدیریت هوشمند پیامک

سیستم هوشمند پیامک دارای امکانات گسترده­ و پیشرفت‌ه­ایی است که امکان ارسال پیامک به تلفن­‌های همراه مشتریان را برای سازمان­‌ها ایجاد می‌­کند. این سیستم قابل استفاده برای تمامی سازمان­‌ها و شرکت­‌ها می­‌باشد.

شرکت‌­ها بنا بر نیاز خود از سیستم مدیریت هوشمند پیام (Intelligent Message Management System) برای تبلیغات، بازاریابی، اطلاع رسانی، دریافت انتقادات و پیشنهادات، نظر سنجی استفاده می­‌نمایند. استفاده از این سیستم دارای مزایایی می‌باشد که در تصویر زیر به طور کامل آن‌ها را ذکر نموده‌ایم.

 

مزیت‌ سیستم مدیریت هوشمند پیام

مزیت‌هایی که سیستم هوشمند پیامک از آن برخوردار است

چرا هر نرم افزار ERP به سیستم هوشمند پیام نیازمند است؟

امور مالی، مدیریت سازمان، منابع انسانی، ارتباط با مشتری و زنجیره تامین فرآیندهای اصلی هر کسب و کاری یا سازمانی به شمار می­‍‌رود، نرم افزار ERP دارای پایگاه داده‌ای مشترک است، که از این پایگاه داده، برای امور مختلفی که در فوق ذکر شد می‌­توان از آن استفاده نمود.

با توجه به اینکه اطلاعات مشتریان در نرم افزار ERP ثبت و ذخیره می­‌گردد، در نتیجه باید علاوه بر نرم افزارهایی نظیر نرم افزار دبیرخانه و بهای تمام شده کالای فروش رفته به سیستم هوشمند پیام متصل باشد، تا امکان ارسال پیام به مشتریان وجود داشته باشد.

از طرف دیگر در صورت عدم اتصال نرم افزار مذکور به سیستم‌مدیریت‌هوشمند‌پیامک سازمان برای رفع نیاز ارتباط با مشتری باید اقدام به خرید نرم افزار دیگری مختص همین امر نماید. خرید نرم افزار مجزا برای ارتباط و سازماندهی ارتباط با مشتریان در نهایت موجب افزایش هزینه سازمان می­‌گردد.

مهم­ترین ویژگی­‌های سیستم مدیریت هوشمند پیام

اصلی‌­ترین و مهم‌­ترین ویژگی­‌های سیستم‌مدیریت‌هوشمند‌پیام شامل مدیریت و ارسال خودکار پیام به کاربران مربوطه و مشتریان است. ویژگی‌های کلی سیستم هوشمند پیام به شرح موارد زیر می‌باشد:

ردیف  مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم مدیریت هوشمند پیامک
1 قابلیت مختلف ارسال پیام، هشتگ، متغیر و الگوهای پیام، پیوست فایل به فرمت‌­های مختلف
2 امکان گزارش­گیری از پیام‌های ارسال شده به کارکنان در قالب­‌های مختلف
3 امکان ارسال انبوه پیام به کارکنان و مشتریان در زمان­‌های متفاوت
4 ارسال پیام به تفکیک سمت، گروه پرسنلی، واحد سازمانی در قالب های مختلف سازمانی و بر اساس سمت افراد از طریق پنل ارسال پیامک
5 امکان ارسال پیام تکرار شونده متناسب با نیاز سازمان­‌ها و مشتریان
6 قابلیت یکپارچگی کامل با نرم افزارهای حسابداری و مالی
7 ایجاد سوال جواب­‌های پیامکی در مورد محصولات و خدمات با استفاده از سرویس پیام خودکار
8 اضافه کردن خدمات ویژه به خدمات و محصولات در فروشگاه­‌های خاص و ارسال پیام‌­های مختلف در زمان‌های مشخص به مشتری­‌ها

روش‌­های اتصال نرم افزار ERP به پنل پیامکی

یکی از قابلیت‌­های نرم افزار مدیریت هوشمند پیام و ماژول­‌های زیر مجموعه آن، پیگیری ارتباط با مشتریان با استفاده از پیامک است. نرم افزار ارتباط با مشتری CRM که یکی از زیر مجموعه‌­های نرم افزار ERP است، قابلیت اتصال به پنل پیامک را داشته و در نهایت پیامک‌­ها به صورت خودکار و در زمان مشخص شده برای مشتریان ارسال می­‌گردد، که این یکی از اصول مشتری مداری است.

نکته
CRM مخفف کلمه (Customer Relationship Management) یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است. هدف نرم افزار CRM ارتباط و تعامل با مشتری در راستای رضایت مشتری و افزایش سودآوری شرکت است.

قبل از خرید نرم افزار باید نحوه استفاده از سیستم هوشمند پیام را فراگرفته و ضمنا هنگام خرید اخذ راهنمای نرم افزار مدیریت هوشمند ضروری است. نرم افزار ERP برای اتصال به پنل پیامکی دارای روش‌هایی می‌باشد که در تصویر زیر، آن‌ها را شرح داده‌ایم.

روش‌های اتصال سیستم مدیریت هوشمند پیام

روش‌هایی برای اتصال به پنل پیامکی

امکانات سیستم مدیریت هوشمند پیام آرین سیستم

در مطالب قبل توضیحاتی در خصوص سیستم مدیریت هوشمند پیامک، مدیریت ارسال پیامک در ERP و مزیت‌­های سیستم مدیریت هوشمند پیام ارائه گردید. با توجه به وجود انواع سیستم‌های هوشمند پیام، در صورتی که سازمانی خواهان خرید و استفاده از سیستم هوشمند پیام باشد، علاوه بر قیمت سیستم مدیریت هوشمند پیامک امکانات و کاربرد سیستم‌های مدیریت هوشمند پیام را نیز باید در نظر بگیرد.

شرکت داده پردازی آرین سیستم، توسط متخصصین تحلیل نرم افزار و کارشناسان ارشد حسابداری اقدام به طراحی و تولید نرم افزارهای مختلف در زمینه حسابداری نظیر نرم افزار شرکتی نموده است. سیستم مدیریت هوشمند پیامک آرین سیستم نیز یکی از سیستم­‌های قوی در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری و ارسال پیامک می‌­باشد.

از جمله قابلیت­‌های نرم افزار مدیریت هوشمند پیام آرین سیستم به شرح موارد زیر می‌باشد:

  • ارسال آخرین موجودی حساب مشتریان از طریق پیام کوتاه
  • ارسال مبلغ رسید هر مشتری به صورت اتوماتیک از طریق پیام کوتاه
  • ذخیره رسید ارسالی به مشتریان به صورت خودکار
  • ارسال پیام کوتاه با محتوای برنامه‌های تبلیغاتی به صورت خودکار
  • ارسال تبریک مناسبتی جهت مشتریان به صورت برنامه ریزی شده
  • تعیین زمان مشخص برای ارسال پیام‌­های مختلف مناسبتی، تبلیغاتی
  • ارسال پیامک وضعیت چک­‌های پرداختی یا دریافتی ثبت شده در نرم افزار حسابداری رایگان برای صاحبان مشاغل
  • امکان ارسال کلیه تغییرات ایجاد شده در حساب مشتریان یا محصول به مشتریان به وسیله پیام کوتاه
  • مطلع شدن مدیران و ذینفعان از آخرین روند فعالیت­‌های سازمان

نتیجه گیری

در گذشته برقراری ارتباط با مشتریان به وسیله نامه نگاری، ملاقات حضوری، تماس تلفنی شروع شده تا این‌که با پیشرفت تکنولوژی به ارسال پیام خودکار رسیده است. برای برقراری ارتباط با مشتریان و کارکنان به مجموعه‌­ای از امکانات، قابلیت­‌ها و نرم افزارها نیاز است. طراحان و تولیدکنندگان نرم افزار برای رفع نیازهای سازمان اقدام به طراحی و تولید سیستم مدیریت هوشمند پیام نموده‌­اند.

حال که تا اینجا همراه ما بوده اید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله سیستم erp را نیز مطالعه کنید. درپایان اگر سوال و یا پیشنهادی در خصوص نرم افزار مدیریت هوشمند پیام دارید در قسمت دیدگاه برایمان بنویسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!