مشاوره
جلسه دموکاتالوگ
عضویت در خبرنامه

معرفی 5 بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید MRP

معرفی بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید MRP (5 نمونه)

هدف تمامی شرکت‌ها خصوصا شرکت‌های تولیدی، رسیدن به حداکثر سود و موفقیت در کسب و کار و پیشی گرفتن از رقبا می‌باشد. بنابراین سازمان‌ها برای رسیدن به اهداف خود باید برنامه‌ریزی تولید و استفاده از بهترین نرم افزار MRP را در اولویت کسب و کار خود قرار دهند.

شرکت‌ها برای مدیریت بهتر برنامه ریزی تولید می‌توانند از نرم افزاری به نام نرم افزار برنامه ریزی تولید یا همان MRP استفاده کنند. به دلیل اهمیت زیاد این نرم افزار، مدیران باید در انتخاب نرم افزار دقت کافی داشته باشند، تا بتوانند بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید را متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنند.

خواندن مقاله بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

 

مدیران تولید
کارشناسان ارشد واحد تولید
کارشناسان واحد تولید

راهکارهای بهترین نرم افزار MRP

با پیشرفت فناوری شرکت‌ها برای دستیابی به اهداف خود از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از این ابزارها، نرم افزار برنامه ریزی تولید یا همان MRP می‌باشد. بهترین نرم افزار MRP راهکارهای مختلفی برای برنامه ‌ریزی تولید ارائه می‌کند، که از جمله این راهکارها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت مواد در فرآیند تولید
  • کمک به شرکت برای تولید دقیق و با حداکثر کارایی آن چه که نیاز دارد.
  • تمرکز بر اساس کارایی موجودی
  • به حداقل رساندن هزینه‌ها و افزایش بهره ‌وری
  • ارائه راهکارهایی در جهت کاهش ضایعات
  • و…

قبل از این که به معرفی نرم افزارهای ERP جهان بپردازیم، اگر شما هم جزء افرادی هستید که می‌خواهید بهترین نرم افزار MRP برای مدیریت یکپارچه و کنترل واحد تولید خود تهیه کنید، همین الان درخواست دمو نرم افزار ArianERP را تکمیل کنید، تا در اسرع وقت کارشناسان فروش شرکت آرین سیستم با شما تماس بگیرند.

معرفی بهترین نرم افزارهای برنامه ریزی تولید

در این بخش از مقاله، به معرفی تعدادی از بهترین نرم افزارهای برنامه ریزی تولید پرداخته شده است.

Katana در بهترین نرم افزار تولید

  • Katana

Katana بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید برای مشاغل کوچک می‌باشد. Katana را می‌توان برای همه نیازهای MRP استفاده کرد و همچنین دارای قابلیت‌‌های ERP است. نرم ‌افزار MRP Katana عالی است و نیازی به نصب پیش نیاز ندارد.

با یک رابط کاربری بصری و تمیز، هر کسی می‌تواند به Katana دسترسی پیدا کند و تمام جنبه‌های مدیریت موجودی، برنامه ‌ریزی تولید، زمان‌ بندی، کنترل طبقه فروشگاه، مدیریت سفارش، تعداد زیادی ردیابی و موارد دیگر را ببیند.

توجه داشته باشید که برای کسب ‌و کارهای کوچک، Katana از شما نمی‌خواهد برای گزینه‌های با قیمت‌های بالاتر و گاهی اوقات طاقت‌ فرسا و بیش از حد پیچیده هزینه کنید.

jobboss در بهترین نرم افزار تولید

  • JobBOSS‌

JobBOSS بهترین نرم افزار MRP برای مدیریت کنترل طبقه فروشگاه می‌باشد. JobBOSS یک ابزار استثنایی برای برنامه ریزی منابع در طبقات مغازه است.

این ابزار برای تولیدکنندگان سفارشی، که نیاز به مدیریت مقادیر زیادی از موجودی و مواد خام دارند مفید است. این نرم افزار به شما کمک می‌کند، تا منابع مواد را با تقاضا مطابقت دهید و در عین حال کارهای بیشتری را در طول فرآیند انجام دهید.

fishbowl در بهترین نرم افزار تولید

برای دریافت بهترین نرم افزار MRP در ایران و مدیریت یکپارچه واحد تولید خود، همین الان درخواست درخواست جلسه دمو ArianERP را تکمیل کنید.
  • Fishbowl

Fishbowl بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید برای اتوماسیون فرآیند می‌باشد. Fishbowl در مقایسه با سایر ابزارهای این دسته کمی منحصر به فرد است. این نرم افزار به اندازه نرم افزار سنتی MRP یا راه حل‌های ERP جامع نیست، اما فرآیند‌های تولید حیاتی را با استفاده از ادغام و اتوماسیون ساده می‌کند.

Fishbowl با سایر نرم افزارهای تجاری مانند QuickBooks، Xero ،Shopify ،Salesforce ،eBay ،FedEx Amazon و غیره ادغام می‌شود. این ادغام‌ها امکان مدیریت پیشرفته موجودی و برنامه ریزی منابع را از یک منبع حقیقت می‌دهد.

Infor VISUAL در بهترین نرم افزار تولید

  • Infor VISUAL

Infor VISUAL بهترین نرم افزار MRP سفارشی می‌باشد. Infor مجموعه گسترده ای از محصولات و راه حل‌ها را برای سازمان‌ها در طیف گسترده ای از صنایع ارائه می‌دهد.

در فضای تولید، آنها به شرکت‌‌های خودرو سازی، سازمان‌‌های هوا فضا و دفاعی، تولیدکنندگان مواد شیمیایی، تولیدکنندگان صنعتی، شرکت‌‌های با فناوری پیشرفته و غیره کمک می‌کنند.

Infor VISUAL یک راه حل MRP است، که به طور خاص برای تولید سفارشی ساخته شده است. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است، که تمام پیچیدگی‌های مرتبط با این فرآیند را کاهش دهد و حدس زدن را از نقل قول‌های شغلی جدید حذف کند.

odoo در بهترین نرم افزار تولید

  • Odoo

Odoo بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید و راه حل همه کاره برای شرکت‌های تولیدی است. Odoo مجموعه ای منبع باز از ابزارهای تجاری است، که هر جنبه ای از نیازهای شرکت شما از جمله برنامه ریزی منابع تولید را پوشش می‌دهد.

نرم افزار تولید یک راه حل همه کاره برای MRP، سیستم اجرای تولید (MES)، مدیریت چرخه عمر محصول (PLM) و نگهداری و کنترل کیفیت است. این سیستم به عنوان یک ابزار کاملاً یکپارچه، مسلماً جامع ترین سیستم MRP موجود در بازار است. شروع قیمت این نرم افزار از ۴۸ دلار می‌باشد.

Prodsmart در بهترین نرم افزار mrp

  • Prodsmart

Prodsmart بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید برای اطلاعات مبتنی بر داده می‌باشد. Prodsmart یک راه حل تولید کاربر پسند است، که طیف گسترده ای از ویژگی‌ها و موارد استفاده بالقوه را در بر می‌گیرد.

این سیستم کاملاً قابل تنظیم است، بنابراین می‌توانید هر ویژگی را که برای مدیریت عملیات تولید خود نیاز دارید اضافه کنید. با Prodsmart، می‌توانید هر جنبه ای از عملیات خود را در زمان واقعی ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید.

همچنین با استفاده از آن اطلاعات جامعی در مورد مواد، هزینه‌ها، نیروی کار، سفارشات کاری، تعمیر و نگهداری، ماشین آلات و موارد دیگر دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر می‌باشد که شروع قیمت این نرم افزار از ۶۰۰ دلار می‌باشد.

Brahmin Solutions در بهترین نرم افزار MRP

  • Brahmin Solutions

بهترین نرم افزار MRP برای مدیریت موجودی می‌باشد. Brahmin Solutions در تمام موارد مربوط به موجودی تخصص دارد. این یک راه حل مبتنی بر ابر برای مدیریت موجودی و برنامه ریزی منابع تولید است.

این نرم افزار اضافه کردن هزینه‌های نیروی کار و سربار را برای دریافت هزینه دقیق تری برای پروژه‌های خود آسان می‌کند. شروع قیمت این نرم افزار از ۱۹۹ دلار می‌باشد.

برخی از ویژگی‌های تولیدی برتر Brahmin Solutions عبارتند از: مدیریت صورتحساب مواد، مدیریت سفارش مونتاژ، ردیابی تولید، ردیابی هزینه ساخت به سفارش ساخت به انبار.

SAP MRP در بهترین نرم افزار MRP

  • SAP MRP

SAP MRP یکی از بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید می‌باشد. این نرم افزار برای تهیه یا تولید به موقع مقادیر مواد مورد نیاز برای اهداف داخلی یا برآورده کردن خواسته‌های مشتری استفاده می‌شود.

در تولید، عملکرد MRP تضمین در دسترس بودن مواد به موقع است. هدف اصلی برنامه ریزی عرضه بر اساس نیازها و در نظر گرفتن موجودی موجود در دست و رفع کمبودها است.

IFS MRP در بهترین نرم افزار MRP

  • IFS MRP

در یک جلسه، بیورن آرچن هولتز و متس جوهانسون اصول برنامه ‌ریزی نیاز مواد مبتنی بر تقاضا (MRP) را برای مخاطبان بزرگ، دقیق و درگیر توضیح دادند. در سال 2015، IFS شروع به مطالعه جدید MRP مبتنی بر تقاضا کرد و در نهایت منجر به ایجاد یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ها در برنامه‌های IFS 10 شد. این نرم افزار را هم می‌توان به عنوان بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید دانست.

Microsoft Dynamics GP MRP در بهترین نرم افزار MRP

  • Microsoft Dynamics GP MRP

Microsoft Dynamics GP MRP یکی از بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید می‌باشد. این نرم افزار نگاه گسترده ‌ای به الزامات مواد ارائه می‌کند. از جمله ویژگی‌های این نرم افزار برنامه ریزی تولید، می‌توان به کاهش هزینه‌های موجودی، کاهش قطعی انبار و ساده ‌سازی فرآیند تولید اشاره نمود.

از طریق این نرم افزار شما با دسترسی موثر، ردیابی و تجزیه و تحلیل داده‌های مهم MRP، یک برنامه خرید و تولید هماهنگ به دست می‌آورید. همچنین با ساخت و ساز مطابق با تقاضای پیش بینی شده، هزینه‌ها را به حداقل می‌رسانید.

انتخاب بهترین نرم افزار MRP

به دلیل اهمیت زیاد نرم افزار MRP، شرکت‌ها باید در انتخاب نرم‌ افزار دقت کافی داشته باشند، تا بتوانند با انتخاب هوشمندانه به اهداف خود دست یابند. برای انتخاب درست بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید، باید با افراد متخصص در این زمینه مشورت داشته باشید، تا دچار اشتباه نشوید.

شرکت آرین سیستم یکی از ارائه کنندگان بهترین نرم ‌افزار MRP می‌باشد. در صورتی که بخواهید انتخاب درست و هوشمندانه ای داشته باشید، با مراجعه به صفحه نرم افزار برنامه ریزی تولید اطلاعات این نرم افزار را بررسی نمایید.

انتخاب بهترین نرم افزار MRP

بررسی امکانات نرم افزار آرین سیستم برای انتخاب به عنوان بهترین نرم افزار MRP

پیش بینی قابلیت‌های بهترین نرم افزار MRP

قابلیت‌های پیش بینی این ویژگی، بستگی به این دارد که شما چه چیزی را تولید می کنید و برای چه کسی آن را تولید می‌کنید. آیا کالایی را برای فروش مستقیم به مصرف کننده تولید می کنید؟ یا اینکه از سفارش‌های خرید خاص به صورت عمده فروشی به عنوان عملیات B2B می فروشید؟ شاید ترکیبی از این دو باشد؟ البته امکان استفاده از گزینه سومی هم وجود دارد و آن استفاده از فروش مویرگی است.

بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید به شما امکان می‌دهد برای تقاضا، هزینه‌ها و موارد دیگر برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، آیا طبقه مغازه شما می‌تواند چندین سفارش خرید بزرگ را در یک بازه زمانی کوتاه در خود جای دهد؟ چه مقدار مواد باید سفارش دهید تا برای سفارشات آتی برنامه ریزی کنید، بدون اینکه بیش از حد خرج کنید یا موجودی تمام شود؟

به دنبال ابزارهایی با برنامه ‌ریزی قوی سناریوی «چه می‌شد» برای این کار باشید. برخی راه ‌حل‌‌ها حتی بر اساس داده‌های تاریخی به شما بینشی می‌‌دهند تا تعیین کنید، که آیا و چه زمانی می‌توانید درخواست‌‌های خاصی را برآورده کنید.

ویژگی‌های خاص نرم افزار کامل در مقابل انتخابی

در نرم افزار کامل ابزارهای مختلفی وجود دارد، که در مقابل ویژگی‌های خاص مورد استفاده در نرم افزارهای ERP و MRP، باید در نظر گرفته شوند. برخی از آن‌ها به ‌عنوان سوئیت‌های فراگیر بسته ‌بندی شده‌ اند و همه چیزهایی را که احتمالاً برای بهبود عملکرد خود به آن نیاز دارید، بسته ‌بندی می‌شوند.

اگر نمی‌دانید نرم افزار ERP و MRP چه تفاوت‌هایی بایکدیگر داشته، همچنین قصد افزایش اطلاعات خود در این زمینه را دارید، حتما ابتدا مقاله erp چیست و سپس مقاله تقاوت MRP و ERP را مطالعه کنید.

اینها برای تولیدکنندگان بزرگتر که می‌خواهند همه چیز را از یک منبع حقیقت ساده کنند عالی هستند. اما کارخانه‌های کوچک ‌تر تولیدی که از یک سایت واحد کار می‌کنند، همیشه به مجموعه کامل محصول نیاز ندارند. درعوض، می‌توانید راه حلی را در نظر بگیرید که مشکل خاصی را که با آن روبرو هستید حل کند.

کارشناسان در حال بررسی و انتخاب بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید

کارشناسان در حال بررسی ویژگی‌های خاص نرم افزارهای MRP

مدیریت موجودی یا اتوماسیون فرآیند نمونه‌هایی هستند، که در اینجا باید در نظر گرفته شوند. برای مثال، ممکن است به ابزاری نیاز داشته باشید که عملیات فروشگاه شما را با نرم افزار حسابداری و نرم افزار تجارت الکترونیک همگام کند، تا داده‌های شما را متمرکز کند.

شما به همه زنگ‌ها و سوت‌های مرتبط با سفارشات کاری، اسکن بارکد، قابلیت ردیابی تعداد زیادی و غیره نیاز ندارید. در حالت ایده آل، می‌توانید راه حلی بیابید که به شما امکان می دهد ویژگی‌های خود را انتخاب کنید. بنابراین شما می‌توانید از کوچک شروع کنید و بعداً به عنوان مقیاس عملیات خود اضافه کنید.

عملیات مربوط به داده و گزارش گیری

استفاده موثر از داده‌های خود می‌تواند تلاش‌های شما را به عنوان یک تولید کننده به شدت بهبود بخشد. چه مقدار خروجی می‌توانید از یک دستگاه خاص دریافت کنید؟ کجا می‌توانید هزینه‌های مرتبط با مواد و نیروی کار را کاهش دهید؟ آیا کارکنان شما ساعات اضافه کاری غیر ضروری کار می‌کنند؟

به دنبال راه حلی باشید که بتواند به طور خودکار داده‌های شما را ردیابی کند و بینش‌هایی را در زمان واقعی از عملیات به شما ارائه دهد. شما باید توانایی ایجاد گزارش‌های سفارشی را داشته باشید، که به سؤالات خاص روزانه و تصویر بزرگ پاسخ دهد. ردیابی KPI یکی دیگر از ویژگی‌های برتر است، که باید به دنبال آن باشید. زیرا به شما نشان می دهد که آیا واقعاً در مسیر اهداف خود هستید یا خیر.

نرم افزار برنامه ریزی تولید چه نقشی در سازمان دارد؟

امروزه با پیشرفت فناوری و همچنین افزایش حجم عملیات سازمان‌ها و رقابتی شدن کسب و کارها، تمامی شرکت‌های تولیدی تمایل دارند که در کسب و کار خود به موفقیت دست یابند. لذا برنامه ریزی تولید در سازمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین شرکت‌ها برای مدیریت بهتر فرآیندهای تولید خود از سیستم نرم افزار برنامه ریزی تولید استفاده می‌کنند.

نرم افزار برنامه ریزی تولید نقش اساسی در مدیریت تولید سازمان‌ها دارد. از جمله مهم ترین مزایای بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید می توان به مواردی همچون ضایعات تولید کمتر، پایین آوردن هزینه‌های عملیاتی، افزایش کیفیت تولید و در نهایت تصمیم گیری بهتر سازمان برای تولید اشاره کرد.

توجه: یادگیری اصول انبارداری از مهم‌ترین مهارت‌های هر شرکت یا سازمان است. بخش بزرگی از دارایی‌های یک شرکت در انبار ذخیره شده است؛ بنابراین انباردار باید با اصول انبارداری و نگه داری کالا آشنایی کامل داشته باشد.

ویژگی‌ها و امکانات بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید MRP

هر یک از نرم افزارهای MRP موجود در بازار دارای ویژگی‌هایی می‌باشند. ولی برای دستیابی به اهداف سازمانی باید در انتخاب نرم افزار دقت کرد تا با توجه به ویژگی نرم افزار MRP بهترین نرم افزار را برای کسب و کار خود انتخاب نمود.

یکی از بهترین نرم افزارهای MRP، نرم افزار MRP آرین سیستم می‌باشد. این نرم افزار با امکانات کامل به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید، بهره وری سازمان را افزایش دهند.

از جمله ویژگی‌ها و امکانات نرم افزار MRP آرین سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان ثبت دستورات کار برش
  • ثبت برنامه ریزی تولید باتوجه به آنالیزها
  • ثبت برنامه ریزی تولید باتوجه به تجهیزات
  • امکان جستجوی پیشرفته در برنامه ریزی‌های انجام شده برای تولید
  • ارائه برنامه روزانه تولید
  • ارائه نوع سفارشات تولید براساس اسناد
  • امکان ایجاد محدودیت برای تعداد اسناد قابل صدور برای بخش تولید
  • قابلیت ثبت اطلاعات مصارف و ضایعات تولیدی
  • قابلیت ثبت اطلاعات کارکرد پرسنل و تجهیزات
  • امکان صدور اتوماتیک و دستی اسناد خط تولید
  • امکان ثبت سفارشات تولید براساس انبارها
  • امکان ثبت سفارشات تولید براساس مشتریان
  • قابلیت ثبت اطلاعات توقف ماشین آلات
  • قابلیت ثبت اطلاعات تایم شیت تولید
  • ارائه تایم شیت تولید کالا براساس شرح عملیات
  • ارائه تایم شیت تولید کالا براساس نوع کالا
  • ارائه تایم شیت تولید کالا براساس ایستگاه کاری
  • ثبت گزارشات تولید با توجه به ایستگاه‌های کاری
  • امکان ثبت گزارشات تولید و ارسال اطلاعات از تولید به انبار و ایستگاه مقصد
  • گزارشگیری از تولید و انحرافات
  • گزارشگیری برمبنای تایم شیت تولید
  • گزارشگیری از ضایعات و انحرافات باتوجه به تاریخ و دوره عملیاتی
  • گزارشگیری از ضایعات و انحرافات باتوجه به پرسنل و مشتریان

جمع بندی بهترین نرم افزار MRP

بهترین نرم افزار MRP برای کسب و کارهای مختلف را اگر بخواهیم خلاصه وار معرفی کنیم، می‌توانیم بگوییم که:

  • اگر کسب و کاری کوچک اما رو به رشد دارید، با Katana همراه باشید.
  • JobBOSS بهترین نرم افزار MRP برای مدیریت کنترل فروشگاه است.
  • ما Fishbowl را برای اتوماسیون فرآیند MRP توصیه می‌کنیم.
  • برای یک ابزار MRP سفارشی، Infor VISUAL را امتحان کنید.
  • Odoo مجموعه کاملی از راه حل‌های MRP برای شرکت‌های تولیدی دارد.
  • از Prodsmart برای بینش‌های داده محور پیشرفته استفاده کنید.
  • اگر نرم افزار MRP متخصص در مدیریت موجودی ‌می‌خواهید، از Brahmin Solutions استفاده کنید.

دلایل استفاده از نرم افزار برنامه ریزی تولید

همانطور که گفته شد، نرم افزار برنامه ریزی تولید برای کسب و کار‌ها بسیار سودمند می‌باشد. از مهمترین دلیل استفاده از بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید در کسب و کارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به حداقل رساندن هزینه‌ها با کمک نرم افزار حسابداری رایگان
  • افزایش پشتیبانی مشتری
  • کاهش ضایعات
  • تخصیص منابع بهبود یافته
  • ردیابی موجودی کارآمد
  • سازماندهی بهتر

نتیجه گیری

تمامی شرکت‌های تولیدی برای موفقیت در کسب و کار خود نیاز به برنامه ریزی تولید دارند و برای این کار از نرم افزار برنامه ریزی تولید یا همان MRP استفاده می‌کنند. بهترین نرم افزار MRP راهکارهای مختلفی برای برنامه ‌ریزی تولید ارائه می‌کند، که در متن مقاله به آن‌ها اشاره شد.

به دلیل اهمیت زیاد نرم افزار MRP، شرکت‌ها باید ضمن آشنایی با این نرم افزار با ویژگی‌های بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید نیز آشنا باشند، تا با‌ انتخاب بهترین نرم افزار برنامه ریزی تولید به اهداف خود دست یابند. در پایان این مقاله، هر گونه سوال یا پیشنهاد خود را حتما در قسمت دیدگاه با ما مطرح نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!