مشاوره
جلسه دموکاتالوگ
عضویت در خبرنامه

چگونه ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان را بشناسیم

8 مورد ضروری از ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان

چه چیزی یک برنامه آموزشی آنلاین را موفق‌­تر از برنامه دیگر می­‌کند؟ هر سازمانی برای جبران سرمایه خود به ویژگی‌­ها و عملکردهای متفاوتی از پرسنل نیاز دارد. با این حال برای بهبود وظایف پرسنل، باید برخی از نرم افزارهای آموزش کارکنان را دراختیار داشته باشید و با ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان آشنا باشید.

کارکنان مهم­ترین بخش هر کسب و کار هستند. یکی از موارد موثر بر افزایش عملکرد پرسنل، نرم افزار آموزش کارکنان می‌باشد. از آنجایی که آشنایی با ویژگی‌های نرم افزار آموزش کارکنان برای سازمان‌ها بسیار ضروری است، لذا در این مقاله به بررسی 8 ویژگی ضروری نرم افزار آموزش کارکنان، پرداخته شده است.

خواندن مقاله ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

 

مدیران منابع انسانی
کارشناسان اداری شرکت ها
کارشناسان منابع انسانی

ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان: ویژگی‌هایی که باید دنبالش باشید

کارکنان شما مهم­ترین بخش کسب و کار شما هستند. برای اینکه کارکنان در رابطه با شغل خود مهارت­‌های لازم را کسب کنند، نیاز به آموزش دارند. این آموزش باید موثر باشد و برای آموزش موثر هم می توان از نرم­‌افزار آموزشی و بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری استفاده کرد.

سرمایه­‌گذاری روی نرم ‌افزار آموزش کارکنان می­‌تواند به شما کمک کند، تا منابع آموزشی آنلاین مورد نیاز را به کارکنان ارائه دهید، بدون توجه به اینکه کجا هستند یا چقدر از نردبان شرکت بالاتر هستند. نرم افزار آموزش کارکنان به شما امکان افزایش کارایی و بهره­‌وری در محل کار و ارتقای پرسنل را می‌دهد.

8 ویژگی نرم افزار آموزش کارکنان و عملکرد مهم آن، که برنامه آموزشی آنلاین شما را به یک موفقیت بزرگ تبدیل و نتیجه شما را تقویت می‌­کند، در تصویر زیر آورده ایم. همچنین در ادامه مقاله در مورد هر یک از این ویژگی‌­­ها توضیحاتی ارائه خواهد شد. همچنین آشنایی با نرم افزارerp به ما کمک میکند دید جامع تری داشته باشیم و درک بهتری از فرایند ها پیدا کنیم.

 

8 مورد از ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان

معرفی 8 ویژگی نرم افزار آموزش کارکنان

استفاده از موتور ارزیابی از ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان

یکی از ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان، استفاده از موتور ارزیابی می‌­باشد. اطمینان از برآورده شدن نیازهای سازمان شما بسیار مهم است. در این مرحله است که مدیر L&D باید کلاه کاراگاهی را بپوشد. آن‌ها نیاز به انجام تحقیقات کامل، نظرسنجی‌های داخلی و مصاحبه دارند. هسته اصلی یک برنامه آموزشی آنلاین موفق شامل درک نیازهای سازمان و افراد تحت آموزش است.

هنگامی که نیاز آموزشی برطرف شد، می‌توانید نیازهای مشتری خود را برآورده کنید. به دنبال نرم ‌افزار آموزش کارکنان باشید، که طیف وسیعی از روش‌­های ارزیابی آموزش الکترونیکی و همچنین قالب‌­های سؤال را ارائه می­‌دهد. به عنوان مثال شبیه ‌سازی‌­ها و سناریوهای انشعاب، که به عنوان ابزار ارزیابی کیفی عمل می‌­کنند و در عین حال تجربه دنیای واقعی را نیز منتقل می‌کنند، به کارکنان اجازه می­‌دهند از اشتباهات خود در محیطی بدون ریسک درس بگیرند.

 

گزارش دهی قوی از ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان

گزارش­‌دهی قوی یکی از خاصیت‌های نرم افزار آموزش کارکنان می‌­باشد. کمی کردن دانش و عملکرد کارکنان یکی از دشوارترین کارهای آموزش آنلاین است. با این حال باید شکاف­‌ها را شناسایی کنید، تا بتوانید مواد آموزشی آنلاین مناسبی را تهیه کنید و ابتکارات آموزشی آنلاین خود را با نتایج مورد نظر هماهنگ کنید. اطمینان حاصل کنید معیارهای LMS که برای توسعه اهداف استفاده می­‌کنید، تصویر کامل را پوشش می‌­دهد. این شامل عملکرد فردی، عملکرد تیمی و زمان لازم برای تکمیل دوره آموزشی آنلاین است.

گزارش دهی در ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان

گزارش دهی یکی از ویژگی های مهم نرم افزار آموزش کارکنان

از جمله ویژگی‌های نرم افزار آموزش کارکنان تجسم داده‌­ها است، که به شما امکان می­‌دهد داده­‌ها را به راحتی ارزیابی کنید. فراموش نکنید که به طور منظم پیشرفت‌­هایی را که در حال انجام است نظارت و بررسی کنید. بسیاری از LMS‌ها حتی گزارش‌­های خودکار دارند، تا بتوانید داده‌­ها را مستقیماً به صندوق ورودی خود تحویل دهید. به عنوان مثال هر هفته گزارش‌­های سفارشی دریافت می­‌کنید، که به شما امکان می‌­دهد انطباق کارمندان و گواهینامه‌­ها را پیگیری کنید. همچنین استفاده از نرم افزار دبیر خانه  این امکان را به شما میدهد نامه ها و فرایند های دورن سازمانی خورد را بهتر مدیریت کنید.

 

مقیاس پذیری از ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان

دوره آموزشی آنلاینی که انتخاب می‌­کنید، باید با شرکت شما رشد کند. بر خلاف آموزش حضوری که گران است و گسترش آن بسیار دشوار است، نرم افزار آموزش کارکنان شما باید امکان تغییر مداوم را فراهم کند. می‌توانید از اپلیکیشن­‌های موبایل و ابر استفاده کنید، تا برنامه آموزشی آنلاین را به راحتی در دسترس کارمندان خود قرار دهید. همچنین باید به آن‌ها اجازه دهید تا ایده‌­های خود را در مورد چگونگی بهتر کردن دوره آموزشی آنلاین به اشتراک بگذارند.

انتخاب نرم افزار آموزش کارکنان که با سازمان در حال توسعه شما سازگار باشد، احتمال خرید ابزار جایگزین را کاهش می‌­دهد. یک سال بعد زمانی که برنامه آموزشی آنلاین شما نیاز به تغییر دارد، شما دیگر نگران بررسی فروشندگان LMS و انجام تکالیف خود نخواهید بود.

نکته
بسیاری از سازمان‌ها آموزش کارکنان را هزینه تلقی کرده و از آن صرف نظر می­‌کنند. ولی سرمایه گذاری برای آموزش و توانمند کردن کارکنان نوعی سرمایه گذاری برای بقای سازمان و دستیابی به اهداف سازمانی است. بنابراین تمامی سازمان‌ها باید آشنایی با ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان و خرید این نرم افزار را در اولویت کارهای سازمانی خود قرار دهند.

دسترسی‌ها چه نقشی در نرم افزار آموزش کارکنان ایفا می کنند؟

یکی از مهم­‌ترین ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان، سهولت دسترسی است. اطمینان حاصل کنید دوره آموزشی آنلاینی که ایجاد می­‌کنید، به راحتی توسط فراگیران شرکتی شما در هر زمان که به آن نیاز دارند، در دسترس باشد.

ایجاد مواد آموزشی آنلاین درجه یک، که کارمندان شما نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند، هیچ فایده‌ای ندارد. زیرا آن‌ها بیشتر چیزهایی را که یاد می­‌گیرند فراموش می­‌کنند. فراتر از آموزش اصلی، شما باید مواد آموزشی تکمیلی داشته باشید، که نیازهای فردی آن‌ها را برآورده کند.

مانند یک مخزن آموزش آنلاین ریز یادگیری که به کاربران تلفن همراه این شانس را می‌­دهد، تا مهارت‌­های خود را افزایش دهند و دانش خود را در زمان استراحت ناهار تقویت کنند.

سیستم بازخورد از ویژگی‌های نرم افزار آموزش کارکنان

از دیگر ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان، سیستم بازخورد می‌­باشد. هنگامی که در آموزش آنلاین سرمایه­‌گذاری کردید، باید اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما از برنامه آموزش آنلاین لذت می­‌برند. بدون کانال‌­های دریافت بازخورد مناسب، دانستن این که آیا برنامه آموزشی آنلاین ارزش منابع را دارد یا خیر برای شما دشوار است.

نرم افزار آموزش پرسنل موثر مجهز به سیستم بازخورد داخلی است، که داده‌­ها را جمع آوری و سازماندهی می­‌کند. به عنوان مثال، شما باید بتوانید نظرسنجی انجام دهید و نمودارها را برای شناسایی نقاط زحمت تمرین مشاهده کنید.

آیا یادگیری اجتماعی را باید در نرم افزار آموزش پرسنل ادغام کرد؟

یکپارچه‌­سازی رسانه­‌های اجتماعی و ابزارهای همکاری، ویژگی نرم افزار آموزش پرسنل است. درواقع آموزش ناهمزمان می­‌تواند برای برخی از کارمندان منزوی باشد، اما تعامل اجتماعی به آن‌ها اجازه می‌­دهد، تا با همتایان دور خود درگیر شوند و به اشتراک­ گذاری دانش را تسهیل می­‌کند. این می‌­تواند هر چیزی باشد، از پروژه‌­های همکاری گروهی گرفته تا رویدادهای زنده، که امکان بحث و گفتگو در زمان واقعی را فراهم می­‌کند. همچنین باید جایی برای نمادهای رسانه­‌های اجتماعی وجود داشته باشد، تا کارمندان بتوانند به سرعت به گروه‌­ها و صفحات مربوطه دسترسی داشته باشند.

ویژگی‌های شخصی سازی

از دیگر ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان، شخصی­ سازی است. هر عضو تیم شما شایسته آموزش آنلاین شخصی است، که بر نقاط قوت، شکاف‌ها و ترجیحات وی تمرکز دارد. به این ترتیب نرم افزار آموزش کارکنان جدید شما باید مسیرهای آموزشی آنلاین شخصی سازی شده، نقشه‌های دوره آموزش الکترونیکی قابل تنظیم و سایر ویژگی­‌های یادگیرنده محور را داشته باشد. در بعضی از موارد نیز بعد از آموزش کارکنان نیاز به ترفیع و یا تشویق کارکنان وجود دارد و مواردی باید با ثبت سند حقوق دستمزد مکتوب گردد.

شخصی سازی در ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان

هر پرسنل باید باتوجه به شرایط کاری و شخصی خود آموزش دریافت کند

به فراگیران شرکتی خود این فرصت را بدهید، که به جای شرکت در فعالیت‌‌های آموزشی آنلاین عمومی که ارزش کلی را کاهش می‌­دهند، بر الزامات و مسئولیت­‌های شغلی خود تمرکز کنند.

یکپارچه سازی برند

باید بتوانید مهر شخصی خود را روی نرم افزار آموزش کارمندان بگذارید، تا تصویر و پیام شما را منعکس کند. بنابراین از جمله ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان، یکپارچه سازی و سفارشی سازی کامل برند است.

یکپارچه سازی از ویژگی های نرم افزار آموزش کارکنان

یکپارچه سازی از ویژگی های مهم نرم افزار آموزش کارکنان

به عنوان مثال شما باید بتوانید لوگوی خود را در داشبورد بگنجانید و طرح رنگ را تنظیم کنید. در طول نسخه آزمایشی یا آزمایشی رایگان، گزینه­‌های سفارشی سازی را به دقت بررسی کنید. ببینید چقدر آسان است که قالب‌­ها و رابط کاربری موجود را تغییر دهید، تا برند خود را به‌ طور دقیق نشان دهید.

 

نتیجه گیری

آموزش کارکنان یکی از مواردی است که تاثیر زیادی در افزایش بهره‌­وری سازمان‌ها دارد. هیچ دو شرکتی به نرم افزار آموزش کارکنان یکسان نیاز ندارند. اما این مقاله به شما کمک می‌­کند، نرم ‌افزاری را انتخاب کنید که برای کارمندانتان به راحتی در دسترس و لذت‌­بخش باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات صحیح را در سیستم خود دریافت می­‌کنید.

اگر اطلاعات قدرتمند است، تیم خود را به دانش ارزشمند در مورد تمام جنبه‌های کارشان مجهز کنید. به این ترتیب آن‌ها می‌­توانند در مورد موقعیت خود و سایرین در تجارت اطلاعات کسب کنند. بدین طریق انجام مسئولیت‌­های جدید و ارتقای شغلی را برای آن‌ها آسان تر می‌شود. در پایان این مقاله، هر گونه سوال یا پیشنهاد خود را حتما در قسمت دیدگاه با ما مطرح نمایید. همچنین میتوانید با مطالعه مقاله  نرم افزار حسابداری رایگان آرین اطلاعات خود را تکمیل سازید

دسترسی به مقالات مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!