مشاوره
جلسه دموکاتالوگ
عضویت در خبرنامه

آشنایی با نرم افزار حسابداری مالی کارآمد

خرید و انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری مالی کارآمد

نرم افزار حسابداری مالی کارآمد چه قابلیت‌هایی دارد؟ در دنیای تجارت امروزی تفاوتی ندارد که کسب و کار شما یک کسب و کار کوچک و سنتی باشد یا یک کسب و کار بزرگ صنعتی، در هر صورت باید بدانید که شرکت شما طبق نیاز باید از برنامه حسابداری مالی کارآمد استفاده نماید، تا بتوانید اطلاعات مالی را به درستی ثبت، ذخیره و در نهایت گزارش­گیری نمایید.

با توجه به الزام شرکت‌­ها به استفاده از نرم افزار حسابداری بازرگانی و مالی در این مقاله به موضوعات نرم افزار حسابداری مالی، ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری، دانلود نرم افزار حسابداری و نکات مهم در خرید بهترین نرم افزار حسابداری مالی پرداخته شده است تا شما بتوانید برای سازمان خود بهترین نرم افزار را انتخاب کنید.

خواندن مقاله نرم افزار حسابداری مالی کارآمد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران مالی موسسات
حسابداران و کمک حسابداران
کارشناسان مالی و کسانی که با نرم افزار سروکار دارند

کاربرد حسابداری مالی در سازمان چیست؟

همانطور که می­‌دانید حسابداری مالی در تنظیم اهداف و استراتژی­‌های سازمان و سیستم hrm نقش مهمی را ایفا می­‌کند.

واحد مالی یک شرکت مسئول ثبت سند حسابداری حقوق و دستمزد و ثبت‌های مربوط به هزینه و درآمدهای شرکت، تهیه و تنظیم صورت­‌های مالی و سایر گزارش‌­ها جهت پاسخ­گویی به مدیران، حسابرسان داخلی و مستقل می‌باشد.

ذینفعان یک سازمان برای تصمیم گیری در خصوص آینده سازمان نیاز به اطلاعات دقیق و معتبری در رابطه با سازمان دارند، از طرفی ارائه اطلاعات مالی دقیق و قابل اعتماد به تمامی ذینفعان، از اهداف اصلی حسابداری مالی هر سازمانی می‌باشد.

در نتیجه کاربرد حسابداری مالی در سازمان کمک به ذینفعان در جهت تصمیم گیری در خصوص آینده مالی و تجاری سازمان است.

نکته

مهم‌ترین کاربرد‌های حسابداری مالی در یک سازمان شامل موارد زیر می‌باشد:

  • مدیریت مالی
  • ارتباط با سایر بخش‌ها
  • ارتباط با ذی‌نفعان
  • تصمیم‌گیری در خصوص سرمایه‌گذاری‌ها
  • ارزیابی وضعیت مالی
  • انطباق با استانداردهای حسابداری

نرم افزار حسابداری مالی

در مطالب قبل در خصوص کاربرد حسابداری مالی در یک سازمان توضیحات لازم ارائه گردید، حال اگر یک واحد مالی بخواهد نسبت به انجام وظایف خود و بدون استفاده از نرم افزارهای موجود اقدام کند، علاوه بر زمان­بر بودن آن، امکان وجود خطا در محاسبات و تحلیل­‌های مالی بسیار زیاد خواهد بود.

برای کاهش خطای انسانی و افزایش سرعت در ثبت و نگهداری اطلاعات، لازم است که حسابداران از نرم افزارهایی همچون نرم افزار حسابداری مالی کارآمد و نرم افزار شرکتی استفاده نمایند، این نرم افزار که طبق مفاهیم حسابداری طراحی شده، از یک طرف داده‌های خام اطلاعاتی را دریافت می‌کند و بعد از پردازش روی آن­‌ها، خروجی‌های مورد نیاز را در قالب گزارش‌های مالی ارائه می‌‌دهد.

انواع نرم افزارهای حسابداری عبارتند از:
نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی
نرم‌افزار حسابداری تولید
نرم‌افزار حسابداری شرکتی
نرم‌افزار حسابداری صنفی

ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری مالی

قبل از انتخاب و خرید نرم افزار حسابداری مالی بهتر است که با ویژگی­‌های بهترین نرم افزار حسابداری مالی آشنا شوید تا در انتخاب خود دچار اشتباه نشوید، در صورتی که با مطالعه و تحقیق نسبت به خرید نرم افزار حسابداری مالی اقدام کنید، در نتیجه نرم افزار خریداری شده یک نرم افزار حسابداری مالی کارآمد برای شما خواهد بود.

از جمله ویژگی‌­های بهترین نرم افزار حسابداری مالی به موارد زیر می­‌توانیم اشاره کنیم:

ردیف  ویژگی‌های نرم افزار حسابداری مالی کارآمد
1 پشتیبانی نرم افزار حسابداری مالی قوی و کارآمد
2 رابط کاربری ساده و قوی
3 امکانات مناسب نرم افزار حسابداری مالی
4 قابلیت ارتقاء و به روزرسانی
5 قابلیت یکپارچه سازی با نرم افزار crm و سایر نرم افزارهای مدیریتی
6 تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی
7 تعریف راحت کدینگ حساب‌ها
8 رعایت قوانین مالیاتی در نرم افزار حسابداری مالی

هنگام خرید نرم افزار حسابداری مالی کارآمد به این موارد دقت کنید

برای انتخاب و خرید بهترین نرم افزار حسابداری مالی موارد زیادی است که حتما باید به آن‌­ها توجه کنید، با جستجو در اینترنت و سوال از شرکت­‌ها در خصوص نرم افزارهای حسابداری مالی یا هر نرم افزار حسابداری فروش که استفاده می­‌کنند، می­‌توانید به یک نرم افزار حسابداری مالی کارآمد دست پیدا کنید.

مواردی که در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری می‌تواند موثر باشد؛ را در ادامه مطالب همین مقاله برای شما بازگو کرده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را با دقت بخوانید تا با کمک نرم افزارها سیستم erp سازمان را توسعه دهید.

وجود دسترسی چند کاربره

هنگامی که چند کاربر به صورت همزمان از یک پنل با سطح دسترسی تعریف شده امکان ورود به یک نرم افزار را پیدا کنند، به آن نرم افزار، نرم افزار با دسترسی چند کاربره می‌­گویند.

در صورتی که یک نرم افزار حسابداری مالی کارآمد با ویژگی دسترسی چند کاربره نرم افزار حسابداری باشد، می­‌تواند مزایایی را به دنبال داشته باشد، که در تصویر زیر آن‌ها را شرح داده‌ایم.

مزایای نرم افزار حسابداری مالی کارآمد

مزیت دسترسی چندکاربره در نرم افزارهای حسابداری مالی

دارا بودن پشتیبانی کامل کسب و کارها

به مجموعه اقدامات، راهکارها و خدماتی که برای حل مشکلات ایجاد شده در زمان استفاده از یک نرم افزار حسابداری مالی کارآمد توسط تولید کننده نرم افزار ارائه می­‌شود، پشتیبانی می‌­گویند، یک نرم افزار خوب دارای پشتیبانی مناسبی است و با بروز مشکل به یاری استفاده کنندگان از نرم افزار می‌­شتابد.

صدور سند حسابداری به صورت خودکار

صدور سند حسابداری اتوماتیک موجب کاهش خطاهای انسانی در صدور سند و همچنین افزایش سرعت کار واحد مالی می‌­شود، در این روش به عنوان مثال شما اقدام به ثبت اطلاعات مربوط به فاکتور فروش یا متغیرهای مربوط به حقوق و دستمزد می‌­کنید و سیستم به صورت اتوماتیک نسبت به صدور سند اقدام می­‌کند.

دسترسی از طریق تمام پلتفرم ­ها

برنامه‌­ها و نرم افزارهای حسابداری متعددی وجود دارند که فقط از طریق یک پلتفرم مشخص قابلیت اجرا را دارند، نتیجه استفاده از این نرم افزارها محدودیت­‌های زیادی برای استفاده کننده به وجود می‌­آورد؛ اما اگر شما از یک نرم افزار حسابداری مالی کارآمد با قابلیت دسترسی از طریق تمام پلتفرم‌­ها استفاده کنید، در هر زمان و مکانی که بخواهد می­‌توانید وارد نرم افزار شوید.

نکته

برای بیان مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری مالی، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کاهش خطاهای کاربران
  • راه حل­‌های چندگانه
  • صحت اطلاعات
  • امنیت داده
  • صدور صورتحساب­‌های کامپیوتری

پیش از خرید نرم افزار حسابداری مالی کارآمد این کارها را انجام دهید

امروزه نرم افزارهای حسابداری مالی مختلفی وجود دارد و خرید نرم افزار حسابداری مالی کارآمد، نیز از نیازهای اساسی هر سازمان و کسب و کاری می‌باشد؛ بنابراین شما باید با توجه به نوع کسب و کار و حیطه فعالیت شرکت، یک نرم افزار حسابداری مناسب را باید انتخاب کنید.

یک سازمان با توجه به نوع فعالیت و هدفی که دارد، به نرم افزارهای متعددی مانند نرم افزار خرید و تدارکات، نرم افزار فروش مویرگی و نرم افزارهای دیگر نیاز دارد، اگر پیش از خرید به نکاتی دقت نماید می‌تواند انتخاب و خریدی در خور سازمان داشته باشد. در صورتی که قبل از خرید نرم افزار حسابداری مالی کارهای زیر را انجام بدهید، خرید شما موفقیت آمیز خواهد بود.

مطالعه و بررسی نظرات مشتریان نرم افزار حسابداری مالی کارآمد

یکی از مواردی که می­‌تواند مشکلات نرم افزارها و ویژگی­‌های آن­‌ها را مشخص کند، استفاده از نظرات مشتریان و استفاده کنندگان از نرم افزار است. بسیاری از وب سایت‌های مربوط به نرم افزار، نظر مشتریان خود را در خصوص گزارش، پشتیبانی، سازگاری سیستم عامل و همچنین قیمت ثبت می‌­کنند.

انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری مالی کارآمد

برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری مالی کارآمد، باید توجه داشته باشید که علاوه بر موارد ذکر شده در مطالب قبل، نرم افزار متناسب با نیاز کاری شما باشد، شاید نرم افزاری امکانات زیادی داشته باشد؛ اما تعدادی از این امکانات و ماژول­‌ها مورد استفاده شما نباشد.

سهولت استفاده نرم افزار حسابداری مالی

وقتی اقدام به خرید نرم افزاری کردید، کارکنان واحد مالی شما باید نحوه کار با نرم افزار حسابداری مالی کارآمد را فرا بگیرند، حال این نرم افزار باید به گونه‌­ای طراحی شده باشد که علاوه بر برطرف کردن نیازهای شرکت، کاربر به راحتی بتواند با نرم افزار ارتباط برقرار کند و از آن استفاده نماید.

پشتیبانی کامل نرم افزار

در میان انبوه نرم افزارهای موجود در بازار نرم افزار، نرم افزارهایی هستند که فاقد پشتیبانی هستند که این نرم افزارها نمی‌­توانند مناسب کار شما باشد، اما در مقابل نرم افزارهایی وجود دارد که به روش‌­های مختلفی مانند تماس تلفنی، مراجعه حضوری، پیامک از شما پشتیبانی می‌­کنند.

تضمین امنیت نرم افزار حسابداری مالی کارآمد

یکی از موارد مهم در خصوص اطلاعات مالی و اطلاعات مربوط به کارکنان هر شرکت، امنیت در خصوص افشا و انتشار آن­‌ها است، یعنی نرم افزار حسابداری مالی کارآمد که خریداری کرده‌­اید، باید در درجه‌­ای از سطح امنیتی باشد که هر فردی بدون داشتن نام کاربری و رمز عبور نتواند وارد نرم افزار شود.

خرید نرم افزار حسابداری مالی کارآمد آرین سیستم

یکی از نرم افزارهای حسابداری مالی موجود در بازار که می‌­توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید، نرم افزار حسابداری مالی کارآمد آرین سیستم است؛ در صورت خرید نرم افزار حسابداری مالی آرین سیستم از مزایایی که در تصویر شرح داده‌ایم، برخوردار خواهید شد.

مزایای نرم افزار حسابداری مالی کارآمد آرین سیستم

مزیت‌ها و ویژگی‌هایی که نرم افزار مالی آرین سیستم از آن برخوردار می‌باشد

نتیجه گیری

قبل از انتخاب و خرید نرم افزار حسابداری مالی بهتر است که با ویژگی­‌های بهترین نرم افزار حسابداری مالی آشنا شوید تا در انتخاب خود دچار اشتباه نشوید، در صورتی که با مطالعه و تحقیق نسبت به خرید نرم افزار حسابداری مالی اقدام کنید، در نتیجه نرم افزار خریداری شده یک نرم افزار حسابداری مالی کارآمد برای شما خواهد بود.

در مقاله‌ای که به اتمام رسید، تمام تلاش خود را کردیم تا بتوانیم تمام نکات و ویژگی‌های نرم افزار حسابداری مالی کارآمد را به شما شرح دهیم تا هنگام انتخاب و خرید نرم افزار با مشکل روبه رو نشوید. در انتها اگر سوالی در خصوص نرم افزار مالی دارید، در دیدگاه برایمان بنویسید تا کارشناسان پاسخ دهند.

دسترسی به مقالات مرتبط:

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!

  1. فرهاد
    11 می 2019 ساعت 11:34

    سلام
    بنده در جستجوی سریع ترین نرم افزار حسابداری موجود در ایران هستم
    که سرعت عملکردش در صدور فاکتورها فوری و آنی باشد بخصوص در وضعیتی که اقلام موجود در فروشگاه و انبار بسیار زیاد باشد
    ما در صنف فروش لوازم یدکی اتومبیل بصورت عمده و پخش در کل کشور ، کار می کنیم .
    لطفا” بنده را راهنمایی بفرمایید
    باتشکر
    یاعلی