مشاوره
جلسه دموکاتالوگ
عضویت در خبرنامه

نرم افزار حسابداری پیشرو

ویژگی­‌های برتر نرم افزار حسابداری پیشرو

در گذشته حسابداران اسناد مالی را به صورت دستی تنظیم و طی صدور سندهای کاغذی، گزارش‌­ها مالی را تهیه و در اختیار ذینفعان قرار می­‌دادند. با گسترش فناوری اطلاعات و طراحی نرم‌­افزار حسابداری مالی پیشرو، محاسبات به سمت سیستمی شدن گرایش یافته است.

استفاده از نرم افزارهای حسابداری مالی پیشرو موجب شده است، که علاوه بر افزایش دقت در محاسبات مالی، مدت زمان صرف شده جهت تهیه و تنظیم گزارش­‌های مورد نیاز نیز کاهش یابد. در واقع استفاده از این نرم افزارها به عنوان یک ابزار کمکی مدیران مالی شرکت­‌ها و موسسات بوده، که در محاسبه سریع­‌تر داده­‌ها و کاهش خطاهای انسانی، به مدیران یاری می‌­رساند.

خواندن مقاله نرم افزار حسابداری پیشرو را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مدیران کسب و کارها
مدیران مالی شرکت ها
حسابداران

نرم افزار حسابداری مالی چیست؟

نرم‌افزار حسابداری مالی نرم افزاری است که برابر مفاهیم حسابداری طراحی شده است. این نرم افزار به عنوان یک ابزار مالی کمکی در خدمت حسابداران و مدیران مالی قرار گرفته است. نرم افزار مذکور داده­‌های خام اطلاعاتی مانند اطلاعات مربوط به خرید، فروش، مشتریان و…. را دریافت کرده و با انجام پردازش‌­های برنامه ریزی شده، اطلاعات مورد نیاز مدیران را در فرم گزارش‌­های مالی ارائه می‌­دهد.

نرم افزار حسابداری شرکتی دارای بخش‌­های مختلفی بنام ماژول می‌­باشد. یک نرم افزار پیشرو حسابداری دارای ماژول­‌های مختلفی مانند حقوق و دستمزد، حسابداری مالی، سیستم انبارداری، خزانه و… می‌­باشد. استفاده از این ماژول‌­ها سبب می­‌شود، که ثبت­‌ها و محاسبات حسابداری مانند ثبت سند حقوق و دستمزد به صورت سیستمی صورت گرفته و از انجام عملیات دستی در شرکت­‌ها کاسته شود.

ماژول‌های نرم افزار حسابداری پیشرو

ماژول‌های حسابداری مالی شامل دو دسته اند

نرم افزار حسابداری مالی چه ویژگی‌­هایی باید داشته باشد؟

نرم افزارهای حسابداری مالی از تنوع و مزایای بسیاری برخوردار هستند. استفاده از مزایا و ماژول­‌های موجود در نرم افزارهای مالی حسابداری، به نیاز هر شرکت بستگی دارد. اگر شرکتی بخواهد یک نرم افزار حسابداری مالی پیشرو انتخاب و خریداری کند، باید از شناخت کافی برخوردار باشد. ویژگی‌­های یک نرم افزار حسابداری مالی به شرح زیر می‌باشند.

ردیف ویژگی‌های نرم افزار حسابداری مالی
1 امکان تعریف، ارتباط و طبقه بندی حساب­‌ها و حساب­‌های تفصیلی بدون محدودیت سطوح و ارقام
2 امکان تعریف مراکز مختلف صدور سند در یک سازمان بدون محدودیت
3 امکان ثبت و طبقه بندی اسناد به تفکیک مراکز و ثبت وضعیت اسناد در مراحل مختلف
4 امکان شماره گذاری خودکار اسناد
5 امکان جستجو و ویرایش اطلاعات ثبت شده
6 امکان فیلتر کردن اطلاعات ثبت شده در سند بدون محدودیت
7 امکان گرفتن خروجی از تمامی اطلاعات مورد نیاز در قالب فرمت­‌های مختلف
8 امکان درج خودکار سند خلاف ماهیت، سود و زیان و اختتامیه
9 امکان مرور حساب­‌های مالی
10 امکان تهیه گزارش‌های مقایسه‌ای مورد نیاز به صورت تفکیکی و انباشته از مانده حساب‌ها و گردش آن­‌ها
11 حفظ و امنیت داده­‌های مالی شرکت
12 به روز بودن و قابلیت به روز رسانی مطابق تغییرات ایجاد شده
13 امکان یکپارچه سازی و انتقال داده

در یک تقسیم بندی کلی نرم افزار حسابداری مالی براساس نوع کاربرد به انواع زیر تقسیم می­‌شود:

  • نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی
  • نرم‌افزار حسابداری تولید
  • نرم‌افزار حسابداری شرکتی
  • نرم‌افزار حسابداری صنفی

ویژگی‌­های کلیدی نرم افزار حسابداری پیشرو

یک نرم افزار حسابداری مالی پیشرو (Leading Financial Accounting Software) دارای مجموعه‌­ای از فرآیند­های مهم برنامه­ ریزی مالی می‌­باشد. فرآیندهای نرم افزار حسابداری پیشرو شامل ارزیابی، ایجاد برنامه و نظارت است. به طور کلی خصوصیات نرم افزار حسابداری پیشرو در ادامه بررسی می‌گردد.

ویژگی‌های کلیدی نرم افزار حسابداری پیشرو

ویژگی‌های کلیدی نرم افزار حسابداری پیشرو

کاربر پسند بودن نرم افزار حسابداری پیشرو

یکی از عوامل موفقیت نرم افزارهای پرکاربرد در جهان، داشتن محیط گرافیکی ساده، قوی و کاربر پسند می‌­باشد. نرم افزار حسابداری مالی نیز این قاعده مستثنی نمی‌­باشد. کاربر پسند بودن نرم افزار حسابداری مالی پیشرو سبب می­‌شود، تا حسابدار بتواند به ‌راحتی آن را فرا بگیرد و به سرعت به تسلط کافی دست یابد.

با تسلط حسابدار بر برنامه حسابداری پیشرو، بهره‌­وری شخص افزایش و تنش‌­های کاری کاهش می­‌یابد. افزایش بهره‌­وری کارکنان و کاهش تنش­‌های کاری نیز منجر به بهبود شرایط کاری شرکت، پیش بینی‌­های صحیح در خصوص صورت­‌های مالی و در نتیجه به رضایت مشتریان می‌­گردد.

یکپارچگی کامل نرم افزار حسابداری مالی

یکپارچگی کامل برنامه حسابداری مالی با سایر نرم افزارها از جمله نرم افزار مدیریت منابع انسانی، از ویژگی‌­های یک نرم افزار حسابداری مالی پیشرو می‌­باشد.

هنگام استفاده از نرم افزار حسابداری یکپارچه مثل سیستم های erp، تمام عملیات حسابداری در یک برنامه حسابداری مالی واحد ذخیره شده و علاوه بر این‌که احتیاجی به وارد کردن مجدد داده­‌ها نیست، سوابق مالی شرکت همشه به روز خواهد بود. یکپارچگی کامل نرم افزار حسابداری مالی در تصمیم گیری صحیح و به موقع مدیران تاثیر گذار می‌­باشد.

گزارشات جامع کاربردی در نرم افزار حسابداری مالی

یکی از ارکان اصلی موفقیت در یک واحد اقتصادی، گزارش‌­های حسابداری می‌­باشد. زیرا ارائه گزارش‌­های دقیق و تجزیه و تحلیل آن­‌ها، منجر به پیش بینی درآمدها و هزینه­‌های آینده و در نتیجه پیش بینی سود دهی واحد اقتصادی می­‌شود.

هنگامی که شرکت از یک نرم افزار حسابداری مالی پیشرو استفاده نماید، باتوجه به این که نرم افزار توانایی ارائه گزارشات جامع کاربردی مانند گزارش‌­های مالیات بر ارزش افزوده، مالیات حقوق کارکنان، گزارش خرید و فروش فصلی و… را دارد، منجر به برنامه ریزی صحیح و دستیابی به اهداف مورد نظر می­‌شود.

امنیت کامل در نرم افزار حسابداری پیشرو

هر شرکتی دارای داده‌های زیادی است، که این داده­‌ها برای شرکت با ارزش بوده و باید از آن­‌ها محافظت شود. اطلاعات مالی یکی از با ارزش­ترین دارایی­‌های یک واحد اقتصادی می‌­باشد. سوء استفاده از این اطلاعات می‌تواند آسیب‌های جدی به شرکت وارد نماید. امنیت نرم افزار حسابداری مالی در جلوگیری از افشای اطلاعات مالی نقش اساسی ایفا می­‌کند.

انتخاب و خرید نرم افزار حسابداری مالی پیشرو، که امنیت آن تایید شده است، سبب بروز رسانی به موقع، ذخیره سازی و افزایش سرعت پشتیبان گیری داده‌­ها می‌شود. نتیجه این امر اطمینان خاطر سرمایه گذاران، سهامداران، کارکنان و مشتریان شرکت خواهد بود.

لازم به ذکر می باشد، که درصد بالایی از سرقت اطلاعات در شرکت­‌ها توسط کارمندان مربوطه رخ می‌­دهد. به همین علت حفظ و نگهداری اطلاعات امری ضروری می‌­باشد. نرم افزارهای حسابداری مالی علاوه بر تامین امینت داده‌­ها، به صورت خودکار و دائم به پشتیبان گیری و ذخیره سازی داده‌­ها اقدام می‌نماید.

نرم افزار حسابداری آرین سیستم به عنوان نرم افزار حسابداری پیشرو

نرم افزار حسابداری آرین سیستم نرم افزاری هوشمند، یکپارچه و منطبق با استانداردها می‌­باشد. این نرم افزار توانایی صدور اتوماتیک اسناد مالی، دریافت و پرداخت، تهیه صورت­‌های مالی و… را دارد. همین ویژگی‌ نرم افزار حسابداری مالی آرین سیستم، باعث توانمندی استفاده کنندگان و مشتریان آن شده است. نتیجه این امر سبب کاهش هزینه شرکت­‌ها و هزینه­‌های کلی حسابداری شده است.

ویژگی‌­های نرم افزار حسابداری مالی آرین سیستم

باتوجه به ویژگی‌­های نرم افزار حسابداری آرین سیستم که در ادامه به آن اشاره می­‌شود، اگر شرکت یا سازمانی قصد خرید نرم افزار حسابداری مالی را داشته باشد، این نرم افزار را می‌­توان به عنوان یک نرم افزار حسابداری مالی پیشرو معرفی کرد. مهم ترین ویژگی‌­های نرم افزار حسابداری مالی آرین سیستم را در تصویر زیر برایتان آورده ایم.

ویژگی های نرم افزار حسابداری پیشرو

ویژگی های نرم افزار حسابداری پیشرو

اگر شما هم قصد خرید یک نرم افزار قدرتمند به منظور پوشش دهی عملیات حسابداری سازمان خود دارید، اما هنوز نرم افزار موردنظر خود را پیدا نکرده‌اید و یا قصد تغییر نرم افزار حسابداری فعلی سازمان خود را دارید، حتما با مراجعه به صفحه نرم افزار حسابداری مالی، امکانات ویژه این نرم افزار را بررسی نموده و برای مشاهده دموی نرم افزار درخواست خود را ثبت کنید.

نتیجه گیری

محاسبه دستی عملیات مالی یک واحد اقتصادی، علاوه بر زمان بر بودن آن، باعث افزایش میزان خطای انسانی نیز می‌­گردد. با هر بار تغییر و محاسبه مجدد باید کلیه اطلاعات مالی شرکت تغییر کند، که این امر مستلزم داشتن زمان و نیروی کافی می‌­باشد. برای جلوگیری از اشتباهات و کاهش هزینه‌­ها، امروزه واحدهای اقتصادی تمامی اطلاعات مالی خود را در نرم افزار حسابداری رایگان و غیر رایگان وارد کرده و در نتیجه از اشتباهات و زیان احتمالی جلوگیری به عمل می­‌آورند.

قابل ذکر می‌­باشد که استفاده از هر نرم افزار مالی نمی‌­تواند منجر به نتایج مطلوب شود. برای این امر باید از یک نرم افزار حسابداری مالی پیشرو شناخته شده استفاده شود. درپایان اگر سوال و یا نظری درباره این مقاله دارید، حتما از طریق درج دیدگاه با ما درارتباط باشید.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!

  1. ابوالفضل فتوحی
    21 ژانویه 2017 ساعت 10:55

    سلام
    اگه ممکنه راهنمای نصب نرم افزار پیشرو را به صورت تصویری بگذارید.
    ممنون

    • مشاورین آرین سیستم
      21 ژانویه 2017 ساعت 18:03

      با سلام و با تشکر از شما

      منظور از پیشرو ، نرم افزاری است که از سایر نرم افزار ها در حوزه مالی پیشرو است ، به برند خاصی اشاره ندارد.