مشاوره
جلسه دموکاتالوگ
عضویت در خبرنامه

آشنایی با نرم افزار حسابداری سفارشی

نرم افزار حسابداری سفارشی انتخاب بهترین شرکت‌ها [1402]

نرم افزار حسابداری سفارشی چه مفهومی دارد؟ امروزه اغلب کسب و کار­ها دارای ایده­‌های خاص و نیاز­های منحصر به فرد به دنبال نرم افزار­های اختصاصی و متناسب با ساز و کار­های شرکت خود هستند، زیرا نرم افزارهای آماده و موجود در بازار همیشه نیاز­های سازمان را به صورت کامل رفع نمی­‌کنند، بنابراین استفاده از یک نرم افزار اختصاصی، در هر کسب و کاری ضروری است.

با استفاده از یک نرم افزار اختصاصی و قابلیت­‌های آن می­‌توان در قالب نرم افزار­­های متنوع به اهداف مورد نیاز شرکت دست یافت. در واقع طراحی نرم افزار­های سفارشی به این معناست که تولید نرم افزار حسابداری، مطابق انتظارات و نیاز­های یک شرکت، سازمان و یا یک کاربر خاص انجام می­‌شود. در این مطلب قصد داریم با نرم افزار سفارشی و کاربرد­های آن بیشتر آشنا شویم.

خواندن مقاله نرم‌‌افزار حسابداری سفارشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران مالی شرکت‌ها
حسابداران
دانشجویان و فارغ التحصیلان

مفهوم نرم افزار سفارشی سازی شده

وقتی تغییر در نرم افزار به انتخاب مشتری صورت می­‌گیرد، این عمل سفارشی سازی (Customization) نام دارد. در واقع مفهوم نرم افزار سفارشی سازی شده به این اشاره می‌­کند که یک نرم افزارerp به گونه‌ای طراحی می‌شود که کاربر حق انتخاب‌­های مختلفی داشته باشد. مثلاً فرد می­‌تواند با توجه به نیاز­های خاص خود، منوهای مختلفی را در برنامه کم و زیاد کند.

با سفارشی سازی، مشتری همان چیزی را دریافت خواهد کرد که به آن علاقه و نیاز دارد. در این حالت وفاداری مشتریان به شرکت­‌های ارائه دهنده نرم افزار حسابداری سفارشی بیشتر خواهد شد، زیرا این شرکت­‌ها مشتریان را جزئی از سازمان خود می‌­دانند که با طراحی نرم افزار مناسب برای آن‌ها، سعی در رشد کسب و کار مشتریان سازمان خود دارند.برای آشنایی بهتر و درک مطالب پیشنهاد میکنیم مقاله نرم افزار حسابداری رایگان آرین را نیز مطالعه کنید.

 

انواع سفارشی سازی نرم افزارهای حسابداری

از آن‌جایی که نوع فعالیت و عملکرد­های اداری، مالی، تولیدی و حسابداری شرکت خدماتی متفاوت با دیگری است، بنابراین سفارشی سازی نرم افزار­های حسابداری در شرکت­‌ها انواع مختلفی دارد. انواع سفارشی سازی نرم افزار­های حسابداری به 3 حالت تقسیم می­‌شوند، که با توجه به شیوه و فرآیند­شان عناوین مختلفی دارند که در تصویر زیر به معرفی آنان پرداخته‌ایم.

انواع نرم افزار حسابداری سفارشی در سازمان‌ها

شناختن سفارشی سازی نرم افزار سفارشی

  • سفارشی سازی: عمل سفارشی سازی توسط کاربر صورت می­‌گیرد، یعنی نرم افزار به کاربر این امکان را می‌دهد، تغییراتی در آن ایجاد کند و کار­هایی مثل شیوه نمایش اطلاعات، داشبورد منابع انسانی و یا دسته بندی کردن آن‌­ها را خود تعیین کند. و یا اینکه نامه های اداری دورن سازمان خود را با نرم افزار دبیرخانه مدیریت کنید .
  • شخصی سازی: در شخصی سازی، هدف کسب رضایت بیشتر از مشتریان است. در این حالت شرکت‌های ارائه دهنده نرم افزار حسابداری، براساس اطلاعات مورد نیازی که از مشتریان کسب کرده­‌اند به آن‌ها پیشنهادات و مشاوره­‌هایی می‌­دهند تا در نرم افزار تغییرات کاربردی ایجاد کنند.
  • مشتری سازی: حالت سوم اصطلاحاً مشتری سازی نام دارد. در این حالت قبل از تولید و ارائه نرم افزار، مشتری تمام ویژگی­‌های مورد نیاز خود را به شرکت ارائه دهنده توضیح می­‌دهد، در نهایت با بررسی خواسته­‌ها و امکان عملی کردن آن‌ها، محصول مورد نظر طراحی می‌­شود.

در اینجا بخوانید :

نرم افزار حسابداری سفارشی چه مزایایی دارد؟

نکته قابل توجه در استفاده از هر محصول مزایای آن می­‌باشد. در این بخش می­‌خواهیم بدانیم نرم‌افزار حسابداری سفارشی چه مزایایی دارد؟ برخی از مزایای نرم افزار سفارشی عبارتند از:

ردیف مزایای نرم‌افزار حسابداری سفارشی
1 طراحی و اجرای نرم افزار با سنجش و بررسی نیازهای مشتری برای استفاده بهینه از نرم افزار
2 صرف زمان کمتر و جلوگیری از خطاهای انسانی
3 رسیدن به اهداف و نیازها بدون محدودیت در کسب و کار
4 کنترل و نظارت دقیق بر روند کار­ها و دریافت گزارشات متنوع
5 امکان پیاده سازی انواع ایده‌­های مدنظر
6 اجرای نرم افزار سفارشی با بروز­ترین روش­‌ها و ساختار­های برنامه نویسی

مدیریت مالی خلاقانه

می‌­توان گفت یکی دیگر از مزایای مهم که در اثر استفاده از بهترین نرم‌افزار حسابداری سفارشی ایجاد می­‌شود، بهبود مدیریت مالی است. آرین سیستم با در نظر گرفتن این نکته در طراحی نرم افزار حسابداری سفارشی، امکان مدیریت مالی خلاقانه در شرکت­‌ها را فراهم می­‌کند.

سفارشی سازی نرم افزار نسبت به خرید نرم افزار­های موجود و آماده در بازار هزینه بیشتری دارد، اما در صورتی که این هزینه در شرکتی مطمئن و مجرب صرف شود، به تصمیمی درست و اقتصادی تبدیل خواهد شد که در ارائه گزارش‌­های مالی متفاوت، اثر مفید خود را نشان خواهد داد. همچنین دانستن حکم کارگزینی چیست؟ میتواند تاثیر گذار باشد.

 

پشتیبانی توسط نیروهای کاربلد

یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد در نرم‌افزار حسابداری سفارشی سازی شده، قابلیت پشتیبانی توسط نیروهای کاربلد و متخصص می‌­باشد. از این رو آرین سیستم، نیاز شما به یک نرم افزار خاص و اختصاصی را به بهترین شیوه پاسخ می­‌دهد، زیرا در تمامی مراحل نیاز سنجی، طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی نرم افزار­های سفارشی حضور فعال دارد.

نکته
مزیت اساسی در استفاده از یک نرم افزار سفارشی، نقش فعال مشتری در طراحی نرم افزار برای بهبود کسب و کار، برتری نسبت به سایر رقبا به دلیل داشتن سیستم اختصاصی و عدم محدودیت در رفع نیاز­ها می­‌باشد.

انواع نرم افزارهای حسابداری سفارشی

قابلیت های ویژه ای در نرم‌افزار حسابداری سفارشی گنجانده شده که برای مشاغل خاص طراحی شده اند. این نرم افزار­ها که به صورت سفارشی و مخصوص هر شرکت تولید می‌شوند، انواع مختلفی دارند. انواع نرم افزار سفارشی را در تصویر زیر شرح داده‌ایم.

نوع های مختلف نرم افزار حسابداری سفارشی

آشنایی با انواع نرم افزار سفارشی سازمان‌ها

  بهترین نرم افزار حسابداری سفارشی چه ویژگی هایی دارد؟

نرم افزار­های اختصاصی طبیعتاً ویژگی­‌های بیشتری نسبت به نرم افزار­های آماده و از پیش طراحی شده دارند. در این بخش قصد داریم با ویژگی‌­های نرم افزار سفارشی آشنا شویم و بدانیم بهترین نرم افزار سفارشی چه ویژگی­‌هایی دارد؟

ویژگی­‌های مهم نرم افزار سفارشی شامل امنیت، بروز­رسانی­‌های کاربردی، خدمات پشتیبانی، طراحی و محیط کاربری جذاب و سرعت نرم افزار حسابداری سفارشی می باشد، که در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

امنیت نرم افزار حسابداری سفارشی

امنیت نرم افزار سفارشی در مقایسه با نرم افزار­های آماده، بسیار بالا و تضمین شده است، زیرا نرم افزار فقط و فقط در اختیار کاربر نهایی قرار می‌­گیرد. در صورتی که در نرم افزار­های آماده، از امنیت پایینی برخور­دارند و امکان دسترسی افراد مخرب به نرم افزار و ارائه راهکار­های ضدامنیتی وجود دارد.

بروز رسانی های کاربردی برای نرم افزار حسابداری سفارشی

نرم افزار حسابداری بروز نیاز اساسی هر شرکت است، تا مطابق استاندارد­های حسابرسی و تغییرات آن عمل شود. نرم‌افزار حسابداری سفارشی در هر زمان و بنابر خواسته کاربر نهایی قابل ارتقاء و بروز­ رسانی است.

این نرم افزار مختص کاربر ساخته شده است، اما امکان بروز رسانی و ارتقاء نرم افزار آماده تقریبا غیر ممکن است، یا با صرف هزینه بالایی امکان پذیر می‌­شود، که در این صورت تبدیل به نرم افزار سفارشی خواهد شد.

خدمات پشتیبانی پیش و پس از فروش

در نرم افزار سفارشی، خدمات پشتیبانی پیش و پس از فروش نقش بسیار مهم و کاربردی دارند، زیرا در صورتی که پشتیبانی به خوبی صورت نگیرد، هر چقدر هم نرم افزار قابلیت­‌های متعددی داشته باشد، به مرور زمان با مشکل مواجه خواهد شد و خسارت وارد می‌­کند.

انعطاف پذیری برای پشتیبانی سیستم­‌های تولیدی و آموزش کاربران از جمله ویژگی­‌های بهترین نرم افزار سفارشی است، که در نرم افزار­های آماده این امکان وجود ندارد.

طراحی و محیط کاربری جذاب نرم افزار حسابداری سفارشی

از آن‌جایی که نرم افزار سفارشی بنابر خواسته خود کاربر نهایی یا همان مشتری طراحی و برنامه نویسی می‌شود، پیچیدگی خاصی نداشته و نیازی به آموزش آنچنانی ندارد. محیط نرم افزار سفارشی شده مطابق پروسه و روند کاری مورد نیاز شرکت است که کاربر با آن محیط آشنایی کامل دارد و در نهایت به راحتی می­‌تواند با نرم افزار کار کند.

سرعت در انجام محاسبات پیچیده حسابداری

در نرم‌افزار حسابداری سفارشی به دلیل قابلیت فرمول بندی اطلاعات و تاثیرگذاری کاربر در حل مسائل به روش دلخواه، روند حل مسائل و محاسبات پیچیده حسابداری سرعت بالایی می­‌گیرد و انجام عملیات تضمین شده است. در صورتی که در نرم افزارهای آماده حل مسائل در قالب عمومی در نظر گرفته شده و این کار برای کاربرانی که از روش خاصی استفاده می‌­کنند، دشوار و زمان‌بر می‌شود.

نکته
دیدگاه هر کاربری نسبت به مسائل متفاوت است، به همین خاطر برای سفارشی سازی نرم افزار باید مانند دیگر جنبه‌­های طراحی نرم افزار، شما اهداف و خواسته‌های موسسه را بشناسید و نیازهای آن را کشف و شناسایی کنید، تا بتوانید نرم افزاری در خور موسسه و نیازهایش سفارشی شده انتخاب کنید.

خرید نرم افزار حسابداری سفارشی سازی شده آرین سیستم

گروه نرم افزاری آرین سیستم، با استفاده از تیم متخصص و مجرب برنامه نویسی، آماده ارائه بهترین نرم افزار حسابداری سفارشی سازی شده با قابلیت‌های مورد نیاز کاربران شرکت‌­های مختلف می‌باشد. صاحبان کسب و کار­های گوناگون که به دنبال تحقق یافتن ایده­‌های منحصر به فرد خود هستند، می­‌توانند با خرید نرم افزار سفارشی آرین سیستم تجربه مطلوبی کسب کنند.

کارشناسان این مجموعه با هدف رفع هر چه بهتر نیازهای مشتریان، علاوه بر طراحی جذاب و کاربری ساده با قابلیت­‌های گوناگون، از مراحل اول که بخش نیازسنجی و جمع آوری اطلاعات مشتری می‌باشند تا مرحله پشتیبانی کامل پس از فروش همراه مشتریان خواهند بود. دلایل برتری آرین سیستم در سفارشی سازی نرم افزار، نسبت به سایر رقبا را در عکس زیر می‌توانید مشاهده کنید.

نرم افزار حسابداری سفارشی آرین سیستم

دلایل برتری نرم افزار آرین سیستم در مقابل رقبا

چرا نرم افزار حسابداری آرین سیستم

امروزه وجود محصولات و نرم افزارهای متعدد در بازار، انتخاب و خرید یک نرم افزار کاربردی را دشوارتر کرده است. اما آنچه که نرم افزار حسابداری آرین سیستم را از سایر نمونه‌­های موجود و آماده در بازار متمایز می­‌کند، قابلیت سفارشی سازی آن متناسب با نیاز­های مشتری، نرم افزارmps و ارائه مشاوره به مشتریان است.همچنین داشتن اطلاعات کافی درمورد سیستمmrp میتواند بسیار کمک کننده باشد.

بیشتر بدانید :

نتیجه گیری

اکثر کسب و کارها برای پیشرفت و توسعه فعالیت­‌های خود، نیازهای منحصر به فردی پیدا کرده‌اند، که رفع آن‌ها با طراحی یکی نرم افزار اختصاصی صورت می­‌گیرد، زیرا نرم افزار­های موجود در بازار دارای محدودیت هستند، از سوی دیگر استفاده از نرم افزار حسابداری سفارشی امنیت بالا و کاربری آسان‌تری نسبت به نرم افزار­های آماده خواهد داشت.

در مقاله‌ای که خواندیم در خصوص نرم افزار سفارشی تمام نکات مهمی که باید با آن‌ها آشنا می‌شدید تا کسب و کارتان پیشرفت کند را توضیح دادیم، می‌توانید با خواندن مقاله سوال‌ها و نظراتتان را در قسمت ثبت دیدگاه برایمان بنویسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!